fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית חיים הגיעה להרצליה פיתוח: "עד מתי ימשיכו להרעיל אותנו ואת ילדינו?"

תושבים מקרית חיים ופעילי סביבה מחו ביום חמישי האחרון במשרדי חברת תש"ן בהרצליה פיתוח: "הגיע הזמן לדאוג לציבור שלם של תושבים המצויים בסכנה קיומית יום יום"
מחאת פעילי "מגמה ירוקה" ותושבי קרית חיים במשרדי תש"ן | צילום: מגמה ירוקה
מחאת פעילי "מגמה ירוקה" ותושבי קרית חיים במשרדי תש"ן | צילום: מגמה ירוקה

תושבים מקרית חיים ופעילים מארגון "מגמה ירוקה" הגיעו ביום חמישי האחרון למשרדי חברת תש"ן בהרצליה פיתוח ומחו בדרישה לסגור לאלתר את חוות המכלים של תש"ן, הנמצאת בסמיכות לשכונת מגורים בקרית חיים. בפני מנכ"ל תש"ן ערן חימוביץ, שיצא לקראתם, הציגו המפגינים את רשימת 110 התושבים שנפטרו ממחלת הסרטן, שאותם הם מגדירים כ"קורבנות תש"ן". המחאה לוותה במיצגים שכללו מודעות אבל שהונחו על המפגינים שהעמידו פני מתים.

מאיה חן חלדר, מארגנת קהילתית בארגון "מגמה ירוקה" מפרץ חיפה: "הבאנו את מחאת תושבי קרית חיים להרצליה פיתוח וערכנו טקס אזכרה לקורבנות תש"ן בתוך בניין הנהלת החברה, במקום שבו הם לא מריחים את הנזקים להם הם גורמים בקרית חיים, כדי להגיד שאין עוד מקום לתעשייה המזהמת במפרץ חיפה. חייבת להתקבל החלטת הממשלה לסגירת התעשייה ואימוץ תוכנית מפרץ החדשנות. אנחנו מפצירים בשר הכלכלה עמיר פרץ לקדם תוכנית ממשלתית, כי רק היא תבטיח פתרון הוגן וצודק לעובדי התעשייה".

המיצג של פעילי "מגמה ירוקה" ותושבי קרית חיים במשרדי תש"ן | צילום: מגמה ירוקה
המיצג של פעילי "מגמה ירוקה" ותושבי קרית חיים במשרדי תש"ן | צילום: מגמה ירוקה

 

תושב הקריה, פעיל הסביבה זיו פישמן: "תושבי קרית חיים קוראים לממשלת ישראל לקדם את החלטת ממשלה לסלק את מכלי המוות של תש"ן מקריית חיים. צו סגירה! תש"ן היא חברה ממשלתית, ואם הממשלה החליטה לפתח וליישב את קרית חיים סמוך למכלים מזהמים ומסוכנים מאוד לבריאות, הגיע הזמן לדאוג לציבור שלם של תושבים המצויים בסכנה קיומית יום יום. איש עדיין אינו מודע להשלכות הבריאותיות שיגיעו כתוצאה מהדליפות הקשות שאנו חווים כבר יותר מתשעה חודשים רצוף. ממשלת ישראל ועיריית חיפה זנחו אותנו התושבים ואנו מבקשים פתרון אמיתי והומני למען שמירת בריאות ובטחון התושבים".

פעילי המאבק לסילוק חוות המכלים מקרית חיים פתחו קבוצת פייסבוק בשם "מאבק התושבים לסגירת מכלי תש"ן", שמטרתה ללחוץ על כל הגורמים, ובמיוחד על ממשלת ישראל, להוציא לפועל החלטתה לסגור את תש"ן. פישמן: "זוהי קבוצה של תושבים שאומרים די! הגיעו מים עד נפש. עד מתי נסכים להיות בשר תותחים של מדינת ישראל? עד מתי קריית חיים תסכים להיות החצר האחורית של חיפה והמדינה? עד מתי ימשיכו להרעיל אותנו ואת ילדינו? ביחד כולנו כוח אחד גדול וביחד נצליח לשנות מציאות במפרץ חיפה. אומרים כן לעתיד ירוק ודי לתעשיות המזהמות".

תש"ן מאחסנת בקרית חיים נפט גולמי במכלי אחסון גדולים בסמיכות למרכז מסחרי ולשכונת מגורים. תושבים המתגוררים בסמוך לחוות המכלים מתלוננים כבר תקופה ארוכה על מפגעי ריח קשים האופייניים לדלק, שמקורם בחוות המכלים.

הבקשה של קליש רותם, הזעם של ההורים

בשבוע שעבר פנתה ראשת עיריית חיפה עינת קליש רותם לשר החינוך יואב גלנט, בבקשה שיסייע לעירייה ולזרז את העתקת מיקומו של בית הספר דגניה, הנמצא בקרבת המכלים של חברת תש"ן.

מכתבה של קליש רותם לשר החינוך עורר את זעמם של הורים לילדים הלומדים בבית הספר דגניה ובבית הספר רגבים. מ"מ יו"ר ועד ההורים בבית הספר דגניה ואימא לילדה בכיתה ה', זהבית בן דוד, כתבה בפוסט בפייסבוק: "עינת קליש רותם, אנו, הורי ילדי בית הספר דגניה בקרית חיים, לא ניתן לך להוציא שיערה מראש ילדינו משער בית הספר. את הילדים שלנו לא מוכרים. פוליטיקה לא בבית ספרנו ולא על חשבון ילדינו. כל קרית חיים מזוהמת, לא רק בית ספר דגניה.

הורים זועמים לקליש רותם: "תילחמי להעביר את המפעל, לא את הילדים שלנו" | צילום: עצמי
הורים זועמים לקליש רותם: "תילחמי להעביר את המפעל, לא את הילדים שלנו" | צילום: עצמי

 

"בן דוד מוסיפה וכותבת: "את הילדים שלנו, את לא תעבירי ל'מבנים יבילים בבית ספר גורדון'. כי מה? כי בבית הספר גורדון נושמים את האוויר של ירושלים?… ביום שילד אחד ייצא משערי בית הספר זה אומר שמפעל תש"ן ניצח ובית הספר דגניה יהפוך ל'פיל לבן' למשך עשרות שנים. תילחמי להעביר את המפעל, לא את הילדים שלנו. אף אחד מהעירייה לא פנה אלינו ולא שוחח איתנו, ההורים. אנחנו קוראים הכל מהרשתות החברתיות. זה ביזיון!".

צפו: מחאת תושבי קרית חיים ופעילי "מגמה ירוקה" בלובי של תש"ן. אלברט מדבר בדמעות על אחיו ז"ל, שנפטר מסרטן | צילום: מגמה ירוקה

  • כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

    להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

    לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות