fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק מקדמת פרויקט הקמת שבילי אופניים

על פי התוכנית יוקם נתיב אופניים לאורך כביש 4 ושביל אופניים לאורך נחל הגדורה
הדמיה של מסלול אופניים. אי. שטרן ניהול פרויקטים הנדסיים בע"מ

עיריית קרית ביאליק עם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וחברת "יפה נוף" מקדמים את פרויקט מטרופן, פרויקט להקמת שבילי אופניים מטרופוליני.

הודות לטופוגרפיה מישורית של קרית ביאליק, שימוש באופניים ובכלי תחבורה דו גלגליים עולה באופן עקבי משנה לשנה. מחקרים מראים כי צמידות לתחבורה ציבורית מעלה את השימוש באופניים, במיוחד אם קיימת תשתית המחברת בין שבילי אופניים ועורקי תחבורה ציבורית ראשיים. תוכנית אב להקמת שבילי אופניים מטרופוליניים המחברים בין חיפה והקריות תאפשר נגישות גבוהה ותוריד את זיהום האוויר מכלי רכב באזור כולו .

שבילי האופניים שמתוכננים בקרית ביאליק יעברו דרך מוקדי משיכה לרוכבים, צירים ראשיים, מוסדות חינוך ותרבות, אזורי תעסוק ואזורי תעשייה ומסחר במטרה ליצור תשתית רציפה לאופניים בין שכונות המגורים לבין מוקדי העניין. על פי התוכנית יוקם נתיב אופניים לאורך כביש 4 ושביל אופניים לאורך נחל הגדורה. שני הנתיבים המרכזיים והמקבילים יחוברו על ידי שבילים מזינים שיעברו דרך שד' בן גוריון, דרך רבין ורחוב העמקים. בעתיד עם השלמת הקמת שכונת "נאות אפק" ומחלף ביאליק צפון (מחלף ח"ן) יוקם מסלול המחבר את השכונה החדשה עם שד' ח"ן ואזור תעשיה.

העקרונות המנחים של הפרויקט הם הפרדה מרבית של שבילי אופניים מתנועת כלי רכב והולכי רגל, רציפות ברכיבה, מעבר נוח ומהיר בצמתים ונסיעה דו כיוונית. פרויקט מטרופן עתיד להתחבר לשבילי האופניים הקיימים באזור על מנת ליצור רציפות התנועה. לאורך המסלולים מתוכננים נקודות מנוחה כולל מקומות להטענת טלפונים סלולאריים, ניפוח גלגלים ותיקונים קטנים.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי, נפגש עם מתכנני הפרויקט לישיבת עבודה בה הוצגו נתיבי ושבילי אופניים שיחצו את קריית ביאליק ויחברו אותה לקריות השכנות. הפרויקט עתיד לעבור דרך שבע רשויות מקומיות. לדברי דוקורסקי: "אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הפעולה בין שבע הרשויות המקומיות בראיה מטרופולינית ליצירת רצף תשתיתי ותחבורתי לרוכבי האופניים שיעודד את השימוש בכלי תחבורה נקי, זמין ונוח גם בנסיעות למרחקים ארוכים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות