fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו בסרטון: עובדים סוציאליים הפגינו הבוקר בצומת צבר

עובדים סוציאליים הפגינו הבוקר בצומת צבר, לאחר כמה שבועות של מאבק על זכויותיהם. עומר בן ארצי, מנהל האגף לשירותים חברתיים: "אנחנו בסך הכל מגינים על הזכויות שלנו"
עובדים סוציאליים הפגינו הבוקר בצומת צבר | צילום: רינה קיסלמן
עובדים סוציאליים הפגינו הבוקר בצומת צבר | צילום: רינה קיסלמן

מאת: רינה קיסלמן

בשבוע שעבר חסמו אלפי עובדות ועובדים סוציאליים כבישים מחוץ למשכן הכנסת, ואיימו בין היתר להשבית את כל השירותים החברתיים בעוד שבוע אם דרישותיהם לא ייענו. הם מחו על העומס בעבודה, השכר הנמוך ומקרי האלימות הרבים שהם סופגים ממטופלים. ההפגנה הייתה סיומה של צעדת המחאה שקיימה יו"ר ארגון העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני, שצעדה מתל אביב לירושלים.

המפגינים והמפגינות נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר: "עו"ס נלחמת לפרנסה הוגנת", "הפקרות היא לא מדיניות", ו"הנשמה לשירותים החברתיים מיד". המפגינים והמפגינות קראו לממשלה להיענות לדרישותיהם ואיימו בהפסקת מתן שירותים חברתיים.

במחקר עומק שערך איגוד העובדים הסוציאליים בשנה האחרונה, נמצא כי 83 אחוז מהעובדות הסוציאליות חוו אלימות במקום עבודתן. 30 אחוז ספגו אלימות פיזית, ו-30 אחוז חוו איומים על חייהן או על חיי ילדיהן.

עוד עולה מהמחקר, כי 55 אחוז מהעובדות הסוציאליות אינן מרגישות בטוחות במקום עבודתן, ו-62 אחוז מהן לא הגישו תלונה במשטרה כתוצאה מחוסר אמון או מהחשש שתלונה רק תחריף את המצב. 25 אחוז מהעובדות הסוציאליות אף ציינו כי הן שוקלות לעזוב את המקצוע.

 

עובדים סוציאליים מפגינים בצומת צבר | צילום: רינה קיסלמן
עובדים סוציאליים מפגינים הבוקר בצומת צבר | צילום: רינה קיסלמן

 

הבוקר, מאות עובדים סוציאליים הפגינו ברחבי הארץ, וגם בצומת צבר בקריות התקיימה הפגנה. מי שחלף במקום לא יכול היה שלא להבחין במחאה הרועשת.

עומר בן ארצי, מנהל האגף לשירותים חברתיים בעיריית קרית ביאליק, סיפר: ״פרט לקריות, בכל הארץ יצאו להפגנות במחאה על האלימות של תושבים נגד העובדים הסוציאליים ללא שום תמיכה והבטחה מצד הממשלה שמודעת למצב כבר תקופה ארוכה. אנחנו בסך הכל מגינים על הזכויות שלנו".

צפו: הפגנת העובדים הסוציאליים הבוקר בצומת צבר

אם ההפגנות לא יישאו פרי, כל העובדים הסוציאליים – שתפקידם בתקופה מורכבת שבה אנו נמצאים הוא החשוב ביותר למגזר הציבורי עקב המצוקה הכלכלית והמשבר שהביאה איתה הקורונה – ישביתו ביום שני את השירותים החברתיים. לדבריהם, הם לא ירפו, עד שדרישותיהם ייענו.

אהבתם את הכתבה? כתבו לנו בתגובות

והישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות