fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הרמטכ"ל ברמב"ם: "צה״ל רתום למלחמה גם באויבים וגם בקורונה"

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי ביקר במחלקות הקורונה ברמב"ם, נפגש עם חולים ושוחח עימם וקרא לאזרחים לשתף פעולה עם מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בביקור במחלקת קורונה ברמב"ם | צילום: דובר צה"ל
מחלקת קורונה ברמב"ם | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ביקר היום, רביעי, בבית החולים רמב"ם ונפגש עם מנהל בית החולים ד"ר מיכאל הלברטל. בפגישה דנו על המאמץ המשותף ועל המשך שיתוף הפעולה במחלקות הקורונה ("כתר") בבית החולים.

מחלקת הקורונה "כתר", שבה ביקר הרמטכ״ל, הוקמה על ידי צה״ל בתחילת החודש במאמץ משותף ובמהירות שיא של כ-72 שעות מרגע קבלת ההחלטה. מאמץ הסיוע הכולל הנקרא "שבט אחים" הוא שיתוף פעולה מלא של כוחות הרפואה בצה"ל, הצוות הרפואי ברמב"ם ומשרדי הביטחון והבריאות.

לטובת הפעלת המחלקות בבית החולים הוקצו כ-100 אנשי צוות רפואי צבאיים, הכוללים רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים, חובשות וסגל רפואי נוסף מתוך מערך הרפואה הצבאי הסדיר של חיל הרפואה. הרמטכ"ל ביקר גם במחלקת הקורונה התת-קרקעית, שם פגש חולים ושוחח עימם.

בחמ"ל הקורונה הוצגו לרמטכ"ל מערכות תקשוב חדשות המאפשרות מעקב וניטור אחר מצבם של החולים ומערכת תקשורת באמצעותה ניתן ליצור קשר עם החולים המאושפזים במחלקה.

24 שעות של פעילות בכל הגזרות

הרמטכ"ל, רא"ל כוכבי: "אנחנו מציינים שני אירועים משמעותיים: הראשון – מנהרה שאותרה ונחשפה ברצועת עזה שמראה שהאיומים לא נעלמו. אלו 24 שעות של פעילות בכל הגזרות. יש אתגרים מלבד הקורונה, ואנחנו נחושים לטפל באיומים הקיימים השני – מפקדת אלון (מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה) שהגיעה לשיא היכולת, מגיעה כיום לכל חולה מאומת. זה סיפורו של צה״ל. ביד אחת נלחם באיומים המבצעיים, וביד השנייה נלחמים בקורונה.

"צה״ל רתום למלחמה גם באויבים וגם בקורונה. בכל מקום שיש לנו יתרון אנחנו שם. חשוב לציין שהמפקדה לא תהיה אפקטיבית, אם לא יהיה שיתוף פעולה מצד האוכלוסייה. אני קורא כאן, שתפו פעולה עם המפקדה, דווחו דיווחים מלאים. אנחנו יכולים לנצח, אך הדבר מצריך שיתוף פעולה של האוכלוסייה. בנימה אישית לרמב״ם, שהציל חיילים רבים לאורך שנותיו, בשם כולם אני חייב לכם תודה והוקרה. אנחנו רואים ברמב״ם שלוחה של צה״ל לעניין זה ואני מודה למנהל בית החולים".

מנהל בית החולים, ד"א מיכאל הלברטל: "אין ספק שהאירוע הזה שבו חיל הרפואה עובד איתנו כתף אל כתף הוא מכונן ברמת מדינת ישראל. העובדה שחיל הרפואה נכנס לכאן מהווה מכפיל כוח מבחינת יכולותינו. וכפי שהרמטכ"ל אמר, היכולות של מערכת הבריאות מוכחות, והמחויבות היא אינסופית, אך בתור אזרחים זה תלוי בנו, עלינו להימנע ולשמור על ההנחיות, כדי שבמקום שהקורונה תכתיב את אורחות חיינו אנחנו נחיה לצידה".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוקהד הקריות

כבר הורדתם את האפליקציה של הד הקריות? האפליקציה החדשה שלנו עכשיו זמינה להורדה בחינם!

להורדה למערכת אנדרואיד לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל: לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות