fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עתירה לביטול מינויו של יו"ר ועדת הביקורת העירונית

בית המשפט המחוזי בחיפה ידון בעתירה שהוגשה על ידי סיעת הילה שלם בטענה שחברי הסיעה מודרים מוועדות החובה החשובות והתאגידים העירוניים
סייעת בגן ילדים נפלה מכיסא ותקבל פיצויים | צילום אילוסטרציה
בית משפט | צילום אילוסטרציה

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה עתירה מעודכנת על ידי סיעת הילה שלם והתושבים נגד ראש עיריית קרית אתא, נגד יו"ר הוועדה לענייני ביקורת ונגד העירייה. בעתירה מתבקש בית המשפט לבטל את המינוי של יו"ר ועד הביקורת ולמנות יו"ר חדש מהאופוזיציה העירונית.

העתירה הוגשה על ידי משרד עורכי הדין גזית-בקל והיא משתרעת על פני 22 עמודים. לפי העתירה, בישיבת מועצת העיר הראשונה לאחר הבחירות המקומיות האחרונה מינה ראש העירייה יעקב פרץ, נציג מסיעת אגודת החרדים דגל התורה לתפקיד יו"ר ועדת הביקורת מבלי שניתן היה להבין אם הוא שייך לאופוזיציה או לקואליציה העירונית.

הילה רובין שלם. צילום: דורון גולן

בהמשך לאותה ישיבה מונו גם חברים לוועדות החובה העירוניות. בעתירה נטען כי אף אחד מחברי סיעת הילה שלם והתושבים לא מונה לאף אחת מארבע וועדות החובה החשובות ביותר: וועדת החינוך, וועדת המשנה לתכנון ובנייה, ועדת מכרזים ו-ועדת הנחות. כמו כן, גם בתאגידים העירוניים לא ניתן לנציג הסיעה להיות חבר.

בעתירה נטען כי בישיבת מועצת העיר שהתקיימה בחודש פברואר האחרון הודיע ראש העירייה על התפטרותו של יו"ר ועדת הביקורת ומינוי של אלקנה ויסנשטרן מסיעת אגודת החרדים דגל התורה ליו"ר הועדה ללא הועדה מוקדמת. גם כאשר ניסו חברי סיעת הילה שלם והתושבים להבין אם מדובר בחבר אופוזיציה או קואליציה, הם לא קיבלו תשובה לכך. יצויין כי על פי משרד הפנים, יו"ר ועד הביקורת צריך להיות מהאופוזיציה העירונית. "לפיכך, שעה שנשללה זכותה היסודית של האופוזיציה לבחור את נציגיה – הרי שהחלטת המועצה למנות את המשיב 2 (ויסנשטרן) לתפקיד יו"ר הוועדה לענייני ביקורת בטלה מעיקרה גם מטעם זה" נטען.

בעתירה נטען עוד כי חברי סיעת הילה שלם והתושבים מודרים מוועדות החובה החשובות של העירייה. "יש חשיבות עליונה כי מי שנמנה על המיעוט יקבל ייצוג נאות בוועדות החובה, בהן מתקיימת עבודה חשובה הנוגעת לחיי היומיום בעיר, ועל-מנת למנוע מצב בו מודרים נציגי ציבור מסוים מתהליכי קבלת החלטות – אולם בעיריית קרית אתא המציאות שונה, לשון המעטה" נכתב בעתירה.

עוד נטען כי ההסכמי הנוגעים לחברי מועצת העיר מול ראש העירייה שעומד בראש מועצת העיר, אינם גלויים לחברי המועצה ולציבור, בניגוד לחוק המחייב לפרסמם ברבים ולכן "ברי אפוא, כי אף אם – כטענת ראש העירייה – אין הסכמים בכתב עם סיעות המועצה, כל שכן כאשר מדובר בהימנעות מכוונת מכך; מוטלת על ראש העירייה החובה לפרסם את תכנם של ההסכמים. אשר על כן מתבקש בית המשפט הנכבד להורות למשיב 1 (ראש העירייה) ליתן גילוי מלא ופומבי לכל ההסכמים שערך עם מי מסיעות המועצה, כך שאלה יתועדו בפרוטוקול ישיבת מליאת מועצה".

העותרים מבקשים מבית המשפט, בשבתו כבית משפט לעניינים מקומיים, להורות לאלתר על כינוס מועצת העיר על מנת לשנות את הרכב הוועדות ולמנות נציג מסיעת הילה שלם והתושבים ליו"ר ועדת הביקורת העירונית. מהעירייה לא נמסרה עד כה התייחסות לעתירה.

בתגובה לדברים מסר ויסנשטרן: "אני בקושי חודש וחצי בתפקיד ובכלל לא יודע מה היא רוצה מהחיים שלי. בטח שאני חבר אופוזיציה, איך אני יכול להיות בקואליציה בכלל?". לדבריו "אני לא בעד ללכת ראש בראש עם ראש העירייה. בשיתוף פעולה, גם מהאופוזיציה אפשר לעשות הרבה דברים. אין לי את הפריווילגיה להיות בקואליציה".

"באוקטובר 2018 נבחרנו על ידי אלפי תושבים להיות הסיעה השניה בגודלה במועצת העיר. מאותו יום, אנחנו נלחמים עבור כלל התושבים על שקיפות, ניקיון כפיים, ביקורת עירונית ראויה, שיפור איכות חיי התושבים, שיפור השירותים העירוניים, המתקנים והתשתיות, שיפור החינוך, פעילויות הפנאי לילדים, נוער והגיל השלישי ועוד. לצערנו רב הנסתר על הגלוי בקרית אתא" מסרה שלם  "על פי החוק יו"ר ועדת ביקורת שמור אך ורק לסיעת האופוזיציה על מנת לשמור על השקיפות, מנהל תקין וניקיון כפיים ולכן, לצד הפעילות הציבורית הרחבה שלנו למען התושבים נפעל גם בכלים המשפטיים העומדים לרשותנו בשביל להביא צדק לעירנו ועבור התושבים".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות