fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עצים יסתירו את בית העלמין

תושבי שכונת נאות אפק בקרית ביאליק שמתגוררים מול בית העלמין יהנו בקרוב מנוף של עצים במקום נוף של מציבות
בית העלמין
בית העלמין צור שלום בקרית ביאליק. צילום ארכיון

תושבי שכונת נאות אפק בקרית ביאליק, בעיקר אלו המתגוררים מול בית העלמין, זוכים לעיתים קרובות לקיתונות של צחוק על כך שהנוף שנשקף מחלון ביתם הוא של המציבות של בית העלמין והלוויות שנערכות במקום. בעירייה החליטו לצמצם ככל האפשר את המראה של בית העלמין לתושבי השכונה ובקרוב יישתלו עצים רבים בצפיפות, שיהוו חוצץ בין השכונה לבית העלמין.

שכונת נאות אפק היא בבת עינו של ראש העירייה, אלי דוקורסקי, והיא אמורה לאכלס בסופו של תהליך כ-4500 יחידות דיור, מבני ציבור ומסודות חינוך. לשכונה יהיה חיבור ישיר לכביש 22 באמצעות מחלף שנבנה בימים אלו ועם סיום העבודות בצומת אפק יהיו נתיבי תנועה גם לכיוון קרית מוצקין ועכו.

בשנת 2005 הוכרז בית העלמין צור שלום כבית עלמין סגור. מפרוטוקול ישיבת הפנים שהתקיימה במאי 2012, עלה על הפרק סגירת בית העלמין באופן רשמי. בפרוטוקול נכתב כי: "בהתאם לחוק שירותי הדת היהודיים, השר, בהתייעצות עם המוסד לביטוח לאומי ולאחר שהמועצה הדתית הגישה בקשה החליט כי נתן להכריז על בת העלמין הזה כבית עלמין סגור, לאחר שמבדיקות בשטח עולה שבית העלמין ניצל ב-99 אחוזים את מלאי הקברים שלו. ניצול הוא בין במכירה ובין בתפוסה". כיום מדובר בעיקר בחלקות קבר שנקנו מראש, בסכומים של עשרות אלפי שקלים. לתושבי קרית ביאליק יש גם שטח בבית העלמין תל רגב.

כבר ב-2014 נענתה הוועדה המחוזית לבקשתו של ראש העירייה, אלי דוקורסקי, להכפיל את מספר הקברים לדונם ל- 600 קברים ולאפשר קבורת מכפלות.

על פי ההצעה שאושרה פה אחד על ידי מועצת העיר, יורחב שטח בית העלמין לכיוון מזרח, שם עדיין יש לעיר עתודות קרקע וגם הכניסה הראשית אליו תועתק לכיוון מזרח, שם ייבנו חדר טהרה ורחבת הספדים וכן יוכשר מגרש חנייה ל-300 כלי רכב. העיריה תשאיר שתי כניסות להולכי רגל לחלקות הצבאיות.

דוקורסקי, אמר כי לבית העלמין תהיה גישה ישירה מכביש 22 והגשר שמוביל אל השכונה יורחב. דוקורסקי הוסיף כי בקרוב תשתול העירייה עצים בצפיפות לאורך בית העלמין על מנת להסתיר אותו מעיניהם של תושבי השכונה החדשה.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות