fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית חיפה ודואר ישראל הנפיקו בול המוקדש ל"חג של החגים"

על הבול, בעריך 3.10 ש"ח ובעיצוב לימור פרץ-סמיה, נראים החנוכייה, הולדת ישו וה"פאנוס" - פנס שבו נהגו המוסלמים להשתמש בתחילת ימי האסלאם ושהפך לסמל ברמדאן
בול המוקדש ל"חג של החגים" (צילום: עיריית חיפה)
בול המוקדש ל"חג של החגים" (צילום: עיריית חיפה)

עיריית חיפה והשירות הבולאי בחברת דואר ישראל, השיקו אתמול (ראשון) בול המוקדש ל"חג של החגים" חיפה. על הבול, בעריך 3.10 ש"ח ובעיצוב לימור פרץ-סמיה, נראים החנוכייה, המסמלת את נס פך השמן ומסר של חירות בחג החנוכה, "הולדת ישו", המסמלת את "אור העולם" בחג המולד (המיוצג בבול באמצעות עץ אשוח), וה"פאנוס" – פנס שבו נהגו המוסלמים להשתמש בתחילת ימי האסלאם ושהפך לסמל ברמדאן.

הבול הושק, אתמול בהיכל עיריית חיפה במעמד ראש עיריית חיפה יונה יהב, יו"ר דירקטוריון חב' דואר ישראל חזי צאיג, יו"ר ועד ואדי ניסנאס ויקטור חאג'ר, יו"ר בית הגפן חמודי עיסא ומנהל השירות הבולאי בחב' דואר ישראל ירון רצון.

פסטיבל "החג של החגים" נוסד לפני עשרים שנה בשנת 1994 על ידי "בית הגפן – מרכז תרבות ערבי יהודי", עיריית חיפה וועד שכונת ואדי ניסנאס. שמו של הפסטיבל מבטא את כוונתו לציין את החגים הדתיים החלים בחודש דצמבר ובסמוך לו – חנוכה, חג המולד והרמדאן, כחגיגה רב-תרבותית, ולבטא את אופייה של חיפה כעיר בעלת אוכלוסייה מעורבת, שבה חיים במשותף בני כל הדתות.  שלושת חגים אלו עומדים בסימן האור. בקרב תרבויות רבות לאורך ההיסטוריה, האור נחשב לטוב המוחלט והטהור המסמל לרוב נס, התגלות, חכמה והתפכחות.

הפסטיבל מתקיים במשך ארבעה סופי שבוע בחודש דצמבר, ומציע מגוון אירועים. האירועים והמופעים משקפים נאמנה את העושר ואת השילוב התרבותי בעיר חיפה כמיקרוקוסמוס של החברה הישראלית והכל ברוח החיים המשותפים.

ראש העיר יונה יהב: "החג של החגים הוא החג היחיד שהיסטוריה שהומצא על ידי עיר והוא צורך קיומי של השטח של מקום שמקיים שלום איתי בין כלל חלקי האוכלוסייה כבר 110 שנים. הבול המרהיב הוא רק אחד מהסממנים שקובעים שחג החגים זאת היא מסורת שתמשיך גם ל-110 שנים הבאות".

יו"ר חברת דואר ישראל, חזי צאיג: "בול זה המציין את חג החנוכה ליהודים, חג המולד לנוצרים וחג הרמאדן למוסלמים, מספר את סיפורה של החברה הישראלית על גווניה השונים. חברת דואר ישראל, חברת הדואר הלאומית, מעניקה שירות בכל רחבי הארץ, לכל תושבי המדינה, מכל דת וכל עדה, ואף מעסיקה בקרב 7000 עובדיה, עובדים בני הדתות השונות במדינת ישראל. חברת דואר ישראל רואה חשיבות רבה במתן דגש על המשותף בין כל הדתות ומעודדת מיזמים אשר מקרבים בין חלקים שונים של האוכלוסייה במדינת ישראל. אני שמח, בשם חברת דואר ישראל, לקחת חלק במפעל לציון 20 שנה ל"חג של החגים" בחיפה באמצעות הנפקת בול ייחודי זה".

בול המוקדש ל"חג של החגים" (צילום: עיריית חיפה)
בול המוקדש ל"חג של החגים" (צילום: עיריית חיפה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות