fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עובדי בזן: "דוחים מכל וכל את הניסיון להשוות בין האסון בביירות לבין מצב המפעלים במפרץ חיפה"

יועץ איכות סביבה: "מדובר בהשוואה משוללת כל יסוד בין אחסון לא מפוקח של 2750 טון של חומר נפץ בלבנון לבין מפעלים במפרץ חיפה המאחסנים דלקים וחומרי גלם אחרים תחת פיקוח מחמיר"
שיפור באיכות האוויר במפרץ חיפה | צילום: חדר מצב ארצי
שיפור באיכות האוויר במפרץ חיפה | צילום: חדר מצב ארצי

הקולות, שנשמעו ביממה האחרונה המשווים את האסון בביירות למצב המפעלים במפרץ חיפה, עוררו את זעמם של עובדי בזן.

יו"ר ועד עובדי בזן חנן סונטג ויו"ר מועצת עובדי בזן דורון ניסן מסרו: "אנו דוחים מכל וכל את הניסיון להשוות בין האסון בביירות לבין מצב המפעלים במפרץ חיפה שעומדים בכללים והתקנים של בטיחות ואיכות הסביבה כפי שנקבעים על ידי המדינה ועובדים כיום בהתאם לתקנים המחמירים ביותר במערב אירופה. הושקעו בהם סכומי עתק בכל הקשור לבטיחות, זיהום הסביבה והפליטות מהמפעלים".

ליאור שמואלי, יועץ איכות סביבה מוביל בתחומו: "מדובר בהשוואה משוללת כל יסוד בין אחסון לא מפוקח של 2750 טון של חומר נפץ (אמוניום ניטרט הוא חומר נפץ) בלבנון לבין מפעלים במפרץ חיפה המאחסנים דלקים וחומרי גלם אחרים תחת פיקוח ותקני בטיחות מהמחמירים ביותר בעולם, עם היתרי רעלים, סקרי סיכונים ורגולציה אירופית.

"חשוב להבין שכמעט בכל עיר נמל בעולם (ברצלונה, רוטרדם, המבורג) יש מכלי דלקים ומפעלים כימיקלים, כי זה חלק בלתי נפרד מאורח החיים המודרניים. כל משק מתקדם וגם המשק הישראלי חייב חומרי גלם כאלה ואחרים (אמוניה הכרחית בכל בית קירור) וכל כלי הרכב (גם רכב היברידי ואפילו רכב חשמלי) צורכים דלק. אנו קוראים לכל מקבלי ההחלטות לא להיגרר להשוואה שכזאת כי מדובר בדמגוגיה זולה והונאת הציבור".

אתמול אמרה השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "לאור האירוע שהתרחש בנמל ביירות בלבנון – אסור להפקיר את מפרץ חיפה. אירוע כמו זה שאירע בביירות, של פגיעה בחומרים מסוכנים, בהחלט מטריד אותי. מאז כניסתי לתפקיד אני זועקת את סוגיית מפרץ חיפה.

"כדי למנוע אסון כתוצאה מכמויות החומרים המסוכנים במפרץ, אני מובילה בימים אלה את תוכנית פינוי המפעלים ממפרץ חיפה, כולל אלה המשלבים חומרים מסוכנים. הרכבת כבר יצאה לדרך. המפעלים בחיפה ייסגרו ושטח המתחם הפטרוכימי יטוהר. בתוך עשור נהפוך את מפרץ חיפה ממוקד סיכון לאזור עם תעשיות ירוקות וחדשניות".

חדשות נוספות

בקרו אותנו גם בפייסבוק: הד הקריות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות