fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סופרבוס החלה בהפעלת מטרוניות חשמליות חדישות בחיפה והקריות

כ-50 אוטובוסים מפרקיים חשמליים מתקדמים בשרות המטרונית מתוצרת Golden Dragon החלו להיכנס בהדרגה לשימוש השבוע - האוטובוסים החשמליים המפרקיים הראשונים בישראל.
מטרונית חשמלית סופרבוס חזית | צילום: יח"צ סופרבוס

חברת סופרבוס, מפעילת המטרונית, שירות האוטובוסים המהירים של חיפה והמפרץ, הכניסה בימים האחרונים לשימוש אוטובוסים חשמליים חדישים שאינם מייצרים זיהום אוויר ישיר. האוטובוסים הם מתוצרת היצרנית הסינית Golden Dragon שב-2021 הייתה מותג האוטובוסים הנמכר ביותר בישראל ומיובאת לארץ על ידי קבוצת בליליוס. גולדן דרגון היא היצרנית הסינית הראשונה שהחלה לאפשר הרכבה בישראל כשהאוטובוסים החדשים מורכבים בארץ על ידי חברת "מרכבים".

האוטובוסים החדשים הם באורך של כ-18.5 מטרים ויכולים להסיע כ- 140 נוסעים ונוסעות, מתוכם כ-50  בישיבה, כשליד כל מקום ישיבה ישנו שקע USB לשימוש הנוסעים. כמו כן לרשות הנוסעים באוטובוסים החדישים יעמוד Wi-Fi לשימוש חופשי ושלושה מסכי פנים גדולים. האוטובוסים בעלי חמש דלתות ונמוכי רצפה ולכן נגישים במיוחד לנוסעים ונוסעות עם מוגבלות התניידות ומאפשרים עלייה והורדה מהירה נוחה ובטוחה של נוסעים.

האוטובוסים המפרקיים החשמליים הראשונים בישראל מונעים על ידי סוללה חשמלית מתוצרת CATL, חברת ייצור סוללות אגירת האנרגיה הגדולה בעולם. הסוללה נטענת במלואה תוך 4 שעות בלבד ומספקת לאוטובוס טווח נסיעה של כ- 200  ק"מ.

המטרונית היא שירות תחבורה ציבורית של אוטובוסים ייעודיים הידוע בעולם כ-BRT  (Bus Rapid Transit) שפעיל במאות ערים בעולם והושק בחיפה ב-2013. השרות הוא למעשה אוטובוסים מפרקיים ארוכים שנעים על מסלולים ייעודיים בין הקריות, מפרץ חיפה, העיר התחתית, הדר ומערב חיפה.

הנוסעים במטרונית נהנים מהיתרונות של רכבת קלה- נתיב ייעודי שמביא לזמני הגעה קבועים, ורכבים ארוכים ומרווחים היכולים להסיע נוסעים רבים, ללא העלות הגבוהה למדינה של הקמת התשתית הנדרשת לרכבת קלה. המטרונית גם מציעה למשתמשיה מתוך ומחוץ למטרופולין חיפה להשתמש בשירות "חנה וסע" – לחנות את הרכב הפרטי בכניסה לחיפה ולהמשיך להתנייד במטרופולין בקלות באמצעות המטרונית.

עם העברת הפעלת המטרונית לידי חברת סופרבוס באוקטובר האחרון החלה החברה במהלך של החלפת 100 המטרוניות שפעלו בו ב-121 מטרוניות חדשות. השינוי מביא עימו עתה גם בשורה סביבתית: לראשונה יכלול צי המטרוניות רכבים מונעים באנרגיה חלופית, ו-40% מצי הרכב יורכב מ-50 אוטובוסים מפרקיים חשמליים ידידותיים לסביבה המספקים חוויית נסיעה נקייה ושקטה יותר. יתר הצי מופעל באמצעות 71 אוטובוסים מפרקיים בהנעה רגילה העומדים בתקן הזיהום המחמיר "יורו 6".

מערך המטרוניות כולל כיום שלושה קווים:

  • קו 1, הקו האדום בין תחנה מרכזית הקריות בצפון הקריות לתחנה מרכזית חוף הכרמל. הקו פועל בכל ימות ושעות השבוע, גם בשבת, 24 שעות ביממה.
  • קו 2 – הקו הכחול בין קריית אתא לתחנת הרכבת חיפה בת גלים.
  • קו 3- הקו הירוק בין קריית ים להדר הכרמל

צחי נווה, מנכ"ל סופרבוס: "אנו שמחים למלא את חלקנו בהפחתה משמעותית של זיהום האוויר הנובע מתחבורה באוזר חיפה והמפרץ.  לאוטובוסים החדשים שאנחנו מכניסים לשימוש יש אפס פליטות מזהמות והנסיעה בהן שקטה ונעימה במיוחד. אנחנו מאמינים שהם ימשכו עוד נוסעים למטרונית שתמשיך להיות אחד מעמודי התווך של התחבורה ציבורית באזור חיפה והמפרץ".

דוד אוחנה, מנכ"ל גולדן דרגון: "אנו גאים להכניס לשימוש את האוטובוסים המפרקיים החשמליים הראשונים בישראל. מדובר בדגם אשר יסב שימושיות טובה יותר ונוחות מקסימלית לנוסעים בו. בנוסף השימוש בו ישפר את איכות חייהם של תושבי האזור, בשל היותו ירוק ולא מזהם".

מטרונית חשמלית סופרבוס מהצד | צילום: יח"צ סופרבוס

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות