fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהג המשאית בתאונה הקטלנית בנשר שוחרר למעצר בית

השופט מתח ביקורת על המשטרה: "כך לא מוגש דו"ח חסוי לבית המשפט, קל וחומר לא בתיק בו בוצעו פעולות חקירה רבות ושהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של אדם לשבעה ימים נוספים"
תאונה קטלנית בנשר
חמישה הרוגים. התאונה הקטלנית בנשר (צילומים: דוברות מד"א)

בית המשפט השלום בחיפה שחרר למעצר בית מלא בתנאים מגבילים, את נהג המשאית ג'מאל אבו סיאם מרהט, שהיה מעורב בתאונת דרכים הקטלנית בנשר לפני שבוע בה נהרגו שישה בני אדם. אבו סיאם חשוד בעבירות נהיגה בלא זהירות, עם בלמים בלתי תקינים והריגה של שישה אנשים ופציעת 17 מהם 9 באופן קשה, עת נהג במשאית בנשר וגרם לתאונת דרכים .

השופט ציין כי המבקשת הפנתה לתיק החקירה ולפעולות החקירה שבוצעו עד כה ומדובר בפעולות חקירה לא מעטות אשר כללו הן בדיקות שונות והן חקירת עדים ומעורבים שונים. כן הבהיר כי:"המבקשת הפנתה לדוח חסוי לשופט, אולם קשה לומר, לשון המעטה, כי דוח זה האיר את עיני ואפשר להבין בצורה קלה ונוחה את התפתחות החקירה עד כה, את ממצאיה (ולו ממצאי ביניים) ואת כיווני החקירה העתידיים. מדובר במסמך קצר ולקוני אשר לא רק שלא עיבד את הראיות ואת הממצאים עד כאן, אלא אף שלא ציין את פעולות החקירה שבוצעו עד כה.
כך לא מוגש דו"ח חסוי לבית המשפט, קל וחומר לא בתיק בו בוצעו פעולות חקירה רבות ושהמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של אדם לשבעה ימים נוספים".

השופט ליפשיץ ציין בין היתר כי עיקר המחלוקת בין הצדדים נגעה לעילות המעצר וכן לשאלה באם ניתן לאיין אותן, במידה סבירה, ובאופן שיהיה ניתן לשחרר את החשוד לחלופת מעצר. בהקשר זה, הפנתה המבקשת לעילה אחת והיא מניעת שיבוש הליכי חקירה. השופט הבהיר כי עיון בתיק החקירה מעלה כי מרבית המעורבים הרלוונטיים נחקרו ומסרו את גרסתם. גם החשוד עצמו נחקר מספר פעמים ומסר את גרסתו.

בסוף החלטתו הוסיף השופט את הדברים הבאים: "אציין שאין מחלוקת אודות התוצאות הטרגיות עד מאוד של תאונת הדרכים שהתרחשה  ייתכן ובבוא היום ובאם יוגש כנגד החשוד כתב אישום, הוא יצטרך ליתן את הדין בגין אחריותו, באם תקבע".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות