fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"משטרת ישראל, אני וילדיי אתיופים. האם זאת הסיבה להבהיל ולהפחיד אותנו כך באמצע היום?"

יום חמישי, צוהרי היום. קרית חיים. אם ובנה בן ה-12 יושבים מחוץ למספרה, כשלפתע מגיח מרכב לבן בלש בלבוש אזרחי, רץ לעבר הילד ושואג: "ילד, ילד, 'יא בן זונה'". סיפור על טעות בזיהוי שלא צריך לקרות
תחנת משטרת זבולון. צילום: דורון גולן
תחנת משטרת זבולון. צילום: דורון גולן

ר', תושבת קרית חיים, לא שיערה לעצמה שביקור שגרתי במספרה בעיר מגוריה עם שני בניה יכול להפוך לסיוט. קשה להאמין, אבל זה מה שבדיוק קרה בגלל טעות בזיהוי.

שלשום, חמישי, לקחה ר' את בנה בן ה-13 וחצי להסתפר במספרה בקריה. את שאירע בעודה ממתינה מחוץ למספרה עם בנה השני, בן 12, היא מגוללת בפוסט שהעלתה לפייסבוק.

"תפתח את הדלת, יא בן זונה"

"מזועזעת לא ייאמן. זה יכול לקרות לכל אחד. לחשוב שאם לא הייתי בזמן הנכון ובמקום הנכון, הילד שלי אולי היה חוטף מכות משוטר.

"אתמול, 21.5.20, בשעה 13:30, הלכתי עם שני ילדיי למספרה ליד ביתנו בקרית חיים. בני בן ה-13 וחצי נכנס להסתפר, ואני והבן השני שלי, בן ה-12, ישבנו מחוץ למספרה וחיכינו לו. לפתע נעצר לידנו רכב לבן, ובו שני גברים בלבוש אזרחי. אחד מהגברים צעק לעברנו 'ילד ילד'. נבהלנו מהצעקה. אחד מהגברים יצא מהאוטו בריצה ורץ לעבר בני הקטן בן ה-12 וצעק עליו 'יא בן זונה'. הילד נבהל. אני נעמדתי בין הילד לאותו הגבר. כולי מבוהלת, מנסה להגן על בני, שלא יפגע בו.

"צעקתי לאותו הגבר 'מי אתה? מה אתה רוצה?'. הגבר התקרב אליי וצעק עליי 'זוזי זוזי מפה'.

"הבן שלי נעמד מאחוריי כולו מבוהל ובוכה. הילד נכנס למספרה ושני הילדים שלי סגרו את הדלת. הגבר המשיך לצעוק ולדפוק בדלת: 'תפתח את הדלת, יא בן זונה'. הבן שלי מבוהל כולו וצועק מבפנים 'מה עשיתי?'. אני פרצתי בבכי ואמרתי: 'מי אתה שתצעק עליו ככה? זה ילד בן 12. הוא קטין'.

"הבן שלי פוחד לצאת לרחוב"

"הגבר ענה לי שהוא שוטר. ביקשתי ממנו להוציא תעודת שוטר. הוא הוציא את התעודה והמשיך לצעוק ולדפוק חזק בדלת.

"אני רוצה לציין ששפת הגוף של השוטר הייתה מאוד מאיימת. הוא רץ אלינו, ניסה להיכנס למספרה בכוח. הייתי בטוחה שהוא ירביץ לבן שלי.

"ואז יצא השוטר השני מהרכב וניסה להרגיע אותי. ביקש לדבר עם הילדים. שכנעתי את הילדים לפתוח את הדלת.

"השוטר שאל את הילד מה שמו? בן כמה הוא? ובאיזה בית הוא ספר לומד? אחרי ששמע את התשובה, הסתובב נכנס לרכב, ושניהם נסעו.

"חזרתי הביתה עם שני ילדיי, שלושתנו רועדים מפחד, בוכים ומבוהלים. הבן שלי אומר שהוא מפחד לצאת לרחוב. לא מפסיק לבכות. פשוט עשו לילדים טראומה".

בהמשך הפוסט פונה ר' למשטרת ישראל וכותבת:

"למשטרת ישראל, אני וילדיי אתיופים. האם זאת הסיבה להבהיל ולהפחיד אותנו כך באמצע היום?

"אפילו לא טרחתם להתנצל. גסות הרוח והאלימות שלכם עוברות כל גבול. משטרת זבולון, משטרת ישראל, שר המשטרה החדש, אמיר אוחנה, יש לך עבודה רבה. נעשה לנו עוול כבד. ילדיי בטראומה שתלווה אותם שנים רבות, והכל בגלל טעות בזיהוי".

"מזל שהייתי שם בשביל להגן על הילדים שלי"

בשיחה עם "הד הקריות" מדגישה ר' כי לא הייתה אלימות פיזית, אך הסיטואציה הייתה מאוד מבהילה.

ר': "הם היו על בגדים אזרחיים. הם חיפשו מישהו אחר. השוטר גם גם אמר בפניי שזו טעות בזיהוי. אבל למה להתנפל ככה? למה לצעוק? למה לא פשוט לבוא ולשאול? זה היה נראה כאילו עוד שנייה הוא מרביץ לילד שלי. 'מה קורה, מי אתה?', צעקתי עליו, 'תעזוב אותו. זה ילד בן 12. הוא קילל. התקשיתי להאמין שככה מתנהג שוטר. חשבתי שזה איזה משוגע. ביקשתי ממנו להראות לי תעודה. כשהוא הוציא את תעודת השוטר, לא האמנתי. אמרתי לו 'אתה שוטר, אתה צריך לעבור דרכי. אני אמא שלו. הוא קטין. ילד בן 12. יש לך בעיה איתו, תפנה אליי".

בכל הזמן הזה שני ילדיה של ר' היו מסוגרים מפחד במספרה, נשענו על הדלת בניסיון להגן על עצמם.

ר': "השוטר השני ביקש לשוחח עם הילד. הילדים סירבו לפתוח את דלת המספרה. התחננתי אליהם שיפתחו את הדלת. כשהם פתחו את הדלת, השוטר שאל את הבן שלי בן כמה הוא, איפה הוא לומד, מה השם שלו, ואחר כך אמר 'טעות בזיהוי'. וזהו. הם נסעו. לא סליחה. לא התנצלות. כלום.

"מזל שהייתי שם בשביל להגן על הילדים שלי. לא רוצה לחשוב מה היה קורה, אם לא הייתי שם. שוטרים הם אנשים שאמורים להגן עלינו, שאני אמורה לסמוך עליהם. מאז המקרה עזבנו את הבית, התרחקנו מכאן. הילדים שלי לא רצו בשום אופן להישאר בבית, מה גם שאני גרה ממש קרוב למשטרת זבולון.

"זה לא היה צריך לקרות"

"הילד שלי במצב קשה. לא פשוט. הוא עבר טראומה. אני בעצמי עובדת עם נערים בסיכון, וזה מאוד קשה לי. ביום שזה קרה, הילד לא נרדם בלילה עד ארבע וחצי בבוקר".

על השאלה האם, לדעתה, יש קשר בין המקרה הטראומתי לעובדה שהם בני הקהילה האתיופית, ר' משיבה: "חד משמעית כן. שמעתי סיפורים על מקרים כאלה, אבל לא ידעתי שזה ברמה כזאת. שמעתי סיפורים גם מחניכים שלי, ותמיד חשבתי שילדים אולי רואים את הדברים קצת אחרת. מה שחשוב לי עכשיו זה לטפל בילדים שלי ולטפל בעצמי. זה לא היה צריך לקרות. אני מזועזעת".

המשטרה: פעילות שגרתית

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "במסגרת פעילות סמויה של המשטרה באזור, נשאל הנער לשמו, אולם מסיבה לא ברורה נמלט והסתגר במבנה סמוך, על אף שקצין המשטרה ציין בפניו, כי הוא עובד נוער ואף ביקש יחד עם אמו לצאת אליו, כדי להבהיר לו שהכל כשורה.

"מדובר בפעילות שגרתית וחוקית, אותה מבצעים השוטרים בכל עת ומקום. עם זאת, בשל תחושותיו של הנער, פיקוד התחנה יזמינו בימים הקרובים לביקור ומפגש עם השוטרים, על מנת שיכיר את עבודת המשטרה, שנועדה לשמור על ביטחונו".

הסרטון שר' העלתה לדף הפייסבוק שלה אחרי התקרית הלא נעימה עם השוטרים

הסיפור פורסם לראשונה על ידי אוריה אלקיים בתאגיד השידור כאן

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות