fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מרכז שליטה לניהול הסגר יוקם בקרית מוצקין

ישיבת מערך החירום התקיימה הבוקר ובה הוחלט על הפעולות שיתקיימו בעיר במהלך הסגר
ישיבת מערך החירום בקרית מוצקין | צילום: דוברות העירייה
ישיבת מערך החירום בקרית מוצקין | צילום: דוברות העירייה

עיריית קרית מוצקין ערכה הבוקר, רביעי, ישיבה של מערך החירום של העירייה בהשתתפות נציגי פיקוד העורף. בין ההחלטות שהתקבלו הוחלט גם על הקמת מרכז שליטה וביצוע פעולות אכיפה והסברה למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

מניין החולים בעיר עומד על 119 חולים. מתוכם, 109 אנשים בבתים, שלושה במלונות ושבעה מאושפזים בבתי חולים. מנהל אגף החינוך, איל אורן נתן תמונת מצב של מערכת החינוך שהולכת להשבתה מלבד החינוך המיוחד. גני הילדים והכיתות התקשורתיות יפעלו החל ממחר (חמישי) עד השעה 14:30. כיתות החינוך המיוחד יפעלו עד השעה 13:00.

בנוגע לבתי הכנסת ישנה הנחייה להמנע ככל האפשר מהתקהלות בבתי הכנסת והגבאים עברו תדרוך על כך. המטרה היא לצמצם באופן משמעותי את התחלואה כאמור.  בסוגיית חלוקת מנות לנזקקים צוותי הרשות פועלים סביב השעון ודואגים באמצעות מאות חבילות וכאלו שידם אינה משגת.  עובדי הרווחה ממשיכים לעבוד בהתאם להוראות התו הסגול כמו גם מועדוניות הרווחה.

הסגר הנוכחי מאפשר לבן משפחה להתנייד לטובת מתן ארוחה או מזון או תרופות להוריו שחיים לבדם ואינם יכולים לצאת מהבית. יש לציין כי עסקים שמתן השירות שלהם הכרחי לצרכים בסיסים חנויות לממכר מזון ובתי מרקחת ימשיכו לעבוד במתכונת התו הסגול לאורך כל ימות השבוע. פיקוד העורף יקיים מבצעי הסברה בשטח והמשטרה צפוייה לאכוף בשטח את תקנות שעת חירום של אי עטיית מסיכה ושוטטות בניגוד לכללים.

מנכ"ל העירייה, יריב גסר: "עובד שהוא חולה שלא יגיע לעבודה. מי שצריך להיות בבידוד להקפיד על הכללים. יש להשמע להוראות. רק משמעת גבוהה של העובדים ושל כלל הציבור תסייע במאבק בנגיף". ראש העירייה, חיים צורי: "חשוב להגיד שנציגי הרשות עומדים לרשות התושבים בכל עת. המוקד העירוני זמין לרשות כולם בכל שעות היממה. ככל שהציבור יהיה קשוב להוראות, הסגר שלא תלוי בנו ושהורתה עליו הממשלה יכול להפחית את התחלואה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות