fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מזרק נגד אלרגיות בבתי עסק המגישים מזון

מועצת העיר קרית ביאליק החליטה לחייב בעלי עסקים המגישים מזון להחזיק ברשותם מזרק נגד אלרגיות. העירייה מכינה מסמך מדיניות המפרט את התנאים
עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

מועצת העיר קרית ביאליק החליטה לחייב את כל בעלי העסקים שבהם מוגש מזון לצריכה במקום, להחזיק מזרק אפיפן (מזרק נגד אלרגיות) כחלק מתנאי הרישיון שמעניקה העירייה לבית העסק. ההחלטה על כך התקבלה פה אחד.

הרקע להחלטה, אותה הביא ראש העירייה אלי דוקורסקי, הוא מותה של אושר דרעי, 22, מחצור הגלילית, שנפטרה בערב יום העצמאות מהתקף אלרגיה קשה למאכל שאכלה ולא נשאה עימה את מזרק האפיפין. העירייה הקימה ועדה בראשותו של חבר המועצה, עו"ד בן אסבן, שתגבש מסמך מדיניות עירונית הכולל הנחיות בנוגע למיקום המזרק, שילוט, אחזקתו והשימוש בו. כמו כן הוחלט כי אין לחייב את בעל העסק שהוא יהיה זה אשר אחראי על הזרקתו במקרה חירום.

דוקורסקי אמר בישיבה שהתקיימה אתמול (רביעי) בערב, כי הצבת מזרק אפיפן בעסקים שמגישים מזון לצריכה במקום, אינה פוטרת את הסובלים מאלרגיה לשאת מזרק כזה ברשתם מתוך אחריות אישית. "האחריות היא קודם כל על מי שאמור להחזיק מזרק כזה ברשותו". גם סגן ראש העירייה, יוסי אזריאל, הודיע על תמיכתו החמה בהצעה והוסיף "זה המוות הכי מיותר שראיתי. מספיק שנציל בן אדם אחד בעשור ואנחנו יכולים למנוע מוות מיותר".

מזרק אפּיפּן אוטומטי הוא מזרק אוטומטי המשמש להזרקת כמות מדודה של אדרנלין. אפיפן משמש כטיפול חירום ראשוני במקרה של אנפילקסיס, בהזרקה עצמית או על ידי חובש. האדרנלין מונע את חסימת קנה הנשימה ומגביר את קצב פעולת הלב. אנשים הסובלים מרגישות אלרגנית מסכנת חיים, נוטלים עימם מזרק זה באופן קבוע. קיימים שני מזרקים בעלי מינונים שונים, מזרק למבוגרים המכיל 0.3 מ"ג ומזרק לילדים המכיל 0.15 מ"ג.

הוועדה שהוקמה אמורה להגיש את מסמך המדיניות העירוני בישיבת מועצת העיר הקרובה. החלטה זו מצטרפת להחלטה קודמת של מועצת העיר המחייבת התקנת מפעם (דפיברילטור) בכל בניין מגורים חדש שנבנה בעיר ובכל מוסדות הציבור.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות