fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מאות מקומות חנייה יושבו לרשות הציבור

לאור כשלונו של מיזם השכרת הרכב השיתופי מחזירה עיריית חיפה מאות מקומות חנייה שנלקחו מהציבור
מחזירים את החניות לתושבים. צילום: רואבן כהן, דוברות עיריית חיפה

לאחר קצת יותר משלוש שנים, בהן פעל מיזם השכרת הרכב השיתופי, קאר2גו (car2go), יוחזרו לתושבי קרית חיים וחיפה מאות מקומות חנייה שנלקחו ממנו עבור המיזם שנכשל.

בימים האחרונים החלו עובדי מינהל התפעול של עיריית חיפה בעבודות להפיכת 320 מקומות החנייה, שהוקצו לטובת המיזם, בחזרה למקומות, שבהם יהיה רשאי הציבור הרחב להחנות. הפעילות כללה הסרה של כל התמרורים, אשר סימנו את מיקום החניות הכלולות במזם הכושל, מחיקת הסימון בירוק והכיתוב שנעשו על גבי הכביש וצביעתן מחדש על פי הסדרי התנועה הקיימים במקום.

מיזם קאר2גו, היה ניסיון להפעיל לחץ על הציבור להשתמש ברכב שיתופי ולצמצם את השימוש ברכב פרטי בנסיעות עירוניות. אולם, מיומו הראשון של המיזם, שעלותו מיליוני שקלים שהגיעו מהקופה הציבורית, הוא נתקל בקשיים משפטיים והתנגדויות של הציבור.

מחזירים את החנייה לציבור. מיזם קאר2גו ברחוב אח"י אילת, קרית חיים | צילום: דורון גולן
מחזירים את החנייה לציבור. מיזם קאר2גו ברחוב אח"י אילת, קרית חיים | צילום: דורון גולן

עיריית חיפה הפקיעה מהציבור מקומות חנייה בצירי תנועה מרכזיים כמו רחוב אח"י אילת ושדרות דגניה בקרית חיים ועוד מאות מקומות חנייה ברחבי חיפה. ברשויות המקומיות בקריות התאהבו ברעיון ששווק תחת הכותרת של דאגה לאיכות הסביבה, ומועצות העיר השונות אף אישרו את התוכנית להכניס את המיזם לשטחן בלי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום התחבורה ובלי ליידע את הציבור על הכוונה להפקיע מקומות חנייה לטובת חברה פרטית. ככל שהמיזם נכשל בקרית חיים וחיפה, כך החליטו הרשויות המקומיות בקריות להתרחק ממנו.

יצויין כי מדובר במיזם של חברה פרטית שהעמידה לרשות הציבור רכב שיתופי בשיטה של השכרה לפי מדד של מרחק נסיעה וזמן נסיעה. עבור כל רכב שיתופי העמידה העירייה שלוש מקומות חנייה בצירי תנועה מרכזיים שנלקחו מהציבור וכעת כאמור יוחזרו לשימוש ציבור משלמי המיסים.

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות