fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למרות הירי: ברמב"ם מטופלים היום מעל 20 פלסטינים

שמונה מהם ילדים עזתים
ניתוח ברמב"ם
דה וינצ'י הוא לא רק צייר. הניתוח המורכב ( צילום: פיוטר פליטר)

בזמן שהחמאס תוקפים מכיוון עזה, ויורים על חצי ממדינת ישראל, עזתים רבים ממשיכים לקבל טיפול רפואי בארץ. בקריה הרפואית רמב"ם, אשר מעניקה טיפול רפואי למטופלים המגיעים מעזה והרשות הפלסטינית כל ימות השנה, מאושפזים נכון להיום 11 מטופלים מעזה (שמונה מהם ילדים) ו-5 מטופלים משטחי הרשות הפלסטינית. מלבד המטופלים המאושפזים, אל בית החולים החיפאי הגיעו היום 11 מטופלים משטחי הרשות הפלסטינית לטיפול אמבולטורי (אינו מצריך אשפוז), ובימים הקרובים מתוכננים ביקורים נוספים גם למטופלים עזתיים במחלקות ובמרפאות החוץ בבית החולים.

מרבית המטופלים המאושפזים במחלקות בית החולים הם ילדים הסובלים ממחלות אונקולוגיות או נפרולוגיות. חלקם הגדול מתחת לגיל שלוש, והם מלווים בקרובי משפחתם. בשל מחלות הרקע שלהם, והטיפול הממושך והמורכב בהן, ילדים אלו נמצאים במחלקות בית החולים לתקופות ארוכות. לדבריו של יזיד פלאח, מי שמתאם את הגעת המטופלים הפלסטינים אל רמב"ם, למרות הירי, שיתוף הפעולה הרפואי נמשך: "למרות המצב הביטחוני, ולמרות העובדה ששני הצדדים נלחמים, במישור הרפואי הכול נמשך כרגיל", מסביר פלאח, "גם בתקופות מלחמה אנחנו ממשיכים לקלוט מטופלים ולתת להם את הטיפול שהם זקוקים לו. ילדים ומבוגרים".

אולם, למרות השקט ב"גזרה הרפואית", המצב הביטחוני חודר גם למחלקות בית החולים והמתח מורגש באוויר. פלאח שנמצא בקשר רציף עם המטופלים הפלסטינים, מדווח כי הם מרגישים לכודים בסיטואציה בלתי אפשרית: "מצד אחד הם נמצאים בישראל ורואים מה ההשלכות של פעולות חמאס, ואיך אנשים נפגעים גם בצד הזה של הגבול. מצד שני המשפחות שלהם בעזה, נמצאות תחת התקפות צה"ל, והם חוששים לחייהם של יקיריהם", מספר פלאח, "היו כאלו שאמרו לי שהם מתביישים במה שקטרה, ופוחדים ממה יגידו ואיך יסתכלו עליהם בביה"ח.

היו כאלה שאמרו שהם מפחדים לחזור לעזה. לא מבינים מה נשאר להם שם ומעדיפים להיות כאן בשעה כזו. היו גם כאלה שסיפרו שיצרו קשר עם המשפחות וגילו שיש פגיעות ברכוש ובנפש, ממש בקרבת מקום מגוריהם. לאנשים האלה יש חיים שם והם רואים שיש חיים גם פה, ובסך הכל רוצים לחיות בשקט, אבל ברור להם שהמצב השתנה כעת לרעה, והם מאמינים שמכאן זה רק הולך ומדרדר".

אך למרות המציאות הלא פשוטה, הגורם האנושי מנצח. במחלקות שבהם המאושפזים הפכו כבר לדיירי קבע ולשכנים לחדר, היחסים הטובים בין המטופלים הישראלים לפלסטינים נשמרים. "כשהתחיל הסבב הזה, המטופלים הפלסטינים חששו שאולי יתקלו ביחס לא אוהד", משחזר פלאח, "הרגענו אותם והסברנו להם שאין סכנה כזו בבתי חולים בישראל. כאן רואים בני אדם ולא צדדים. אנחנו גם נתקלים בסיטואציות שבהם מטופלים ישראלים מחזקים את השכנים הפלסטינים שלהם למחלקה, כדי שלא ירגישו שלא בנוח. בסופו של דבר, כולנו באותה סירה".

הקריה הרפואית רמב"ם מטפלת מידי שנה במאות מטופלים המגיעים מהרשות הפלסטינית ומעזה, מתוכם כ-650 ילדים ובני נוער. מטופלים אלו מגיעים לרמב"ם לטיפול במגוון מחלות ובעיות, חלקן מורכבות מאוד ומצריכות אשפוז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות