fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא מפחדים

במוצאי שבת שעברה, קצת לפני פתיחת דלתות מועדון הנתב"ג, נורו המאבטחים על ידי רוכבי קטנוע שנסעו לעברם. מפקד משטרת זבולון מספר על כיווני החקירה והמניעים האפשריים ובעל המקום, יעקב אטיאס, אומר בראיון מיוחד לעיתון "הד הקריות": "אנחנו לא חושבים לעצור את הפעילות שלנו, לא מפחדים מגורמים עברייניים. אנו משתפים פעולה עם המשטרה, מרושתים במצלמות אבטחה, מערכת מושקעת עם הרבה מאוד כסף"
מועדון נתב"ג בקריות (צילום: אפרת פראנק)
מועדון נתב"ג בקריות (צילום: אפרת פראנק)

במוצאי שבת שעברה, בסביבות השעה 22:00, התקרב בנסיעה קטנוע למועדון הנתב"ג. המאבטחים, שעסקו באותן הדקות בהכנת מערך האבטחה של המועדון ופריסת מחסומים, הופתעו כשאחד מרוכבי הקטנוע פתח בירי לעברם תוך כדי נסיעה. שני מאבטחים נפגעו ברגליהם מהיריות ושלושה מאבטחים נוספים נפצעו קל מרסיסים שעפו לעברם. רוכבי הקטנוע נמלטו לכיוון צומת קרית אתא. המועדון עוד לא היה פתוח לקהל ובתוכו היו מספר ברמנים שהתכוננו לקראת הערב. העובדים מיהרו לצלצל לאחד מבעלי המועדון, יעקב אטיאס.

"היו יריות, המאבטחים נפצעו"
"התקשר אלי אחד העובדים ואמר שבוצע ירי לכיוון המקום ושהמאבטחים נפצעו", סיפר אטיאס השבוע בראיון מיוחד ל"הד הקריות", "מיד מיהרתי לכיוון המועדון ובדרך הזמנתי משטרה ואמבולנס. הגעתי תוך שלוש דקות למועדון ויחד איתי הגיעו כוחות משטרה ובראשם מפקד התחנה נצ"מ אילן סרדל".

הניידת הראשונה שיצאה למקום, מצומת קרית אתא, הבחינה בדרכה למועדון בקטנוע הנוסע בכיוון הנגדי. "השוטרים ביצעו פרסה והתנהל מרדף אחרי הקטנוע לאורך עשרה קילומטרים", סיפר השבוע נצ"מ סרדל. "בצומת קרית אתא הרוכבים נטשו את הקטנוע והתנהל מרדף רגלי, בסופו נעצרו שני תושבי קרית ים, בני 18 וחצי. השניים נעצרו ובחקירתם טענו כי נמלטו מהמשטרה מאחר שנסעו ללא רישיון נהיגה. הקטנוע, מבחינתנו חשוד כגנוב, למרות שהחשודים טוענים שיש בידיהם זיכרון דברים ובכל מקרה לנהג אין כלל רישיון נהיגה. החשודים הכחישו כל קשר לאירוע, אך מעצרם הוארך בשלושה ימים".

בינתיים למועדון הנתב"ג הגיעו כ-80 חוקרים שאספו מודיעין בזירה. יחד עם פעולות החקירה שנעשו במקום, קיימת בידי מפקד התחנה האפשרות לסגור את המועדון לכל פעילות.

"כשהגעתי לזירה, שקלתי אם לסגור את המועדון, אך עמדו לנגד עיני שני שיקולים", הסביר נצ"מ סרדל. "כשהגעתי למקום הבנתי שצוות המועדון הוא הקורבן בסיפור הזה. השיקול השני שעמד לנגד עיני, היה להעביר מסר שאף עבריין לא ישפיע על אורח החיים בקריות ויפחיד את קהל המבלים. הפעלתי שיקול דעת והחלטתי שלא לסגור את המועדון".

גם לאחר שעשרות השוטרים והקצינים שפעלו בשטח המועדון סיימו את עבודתם, נשארו כל הלילה במקום ניידת משטרה וחמישה שוטרי מג"ב, בהוראתו של נצ"מ סרדל.

חיי הלילה חוזרים
"אנחנו שומרי חוק והמועדון מאובטח ברמה מאוד גבוהה", אמר אטיאס, "זו גם הסיבה שהמשטרה לא סגרה אותנו. כשפתחנו את המועדון, השקענו כאן מחשבה קודם כל על האבטחה, על ביטחון הבליינים. חשוב לנו שכל מי שנכנס למועדון, יעבור בדיקה וכל מי שבעייתי לא ייכנס פנימה, כדי לא למזער בעיות אם יהיו. זה הצליח לנו במשך שנה ושמונה חודשים, במהלכה לא היתה סכנה לבליינים. אנחנו לא חושבים לעצור את הפעילות שלנו, אנו לא מפחדים מגורמים עבריינים. אנו משתפים פעולה עם המשטרה על כל אירוע, הקטן ביותר, מרושתים במצלמות אבטחה, מערכת מושקעת עם הרבה מאוד כסף, כדי להביא את הדברים, אם יהיו, לתיעוד.

"גם משטרת זבולון יודעת שאנו משתפים איתה פעולה ברמה גבוהה ומקבלים כל הנחיה ביטחונית, עד לרמה של אחרון הבליינים. אם התקן מחייב אותנו לחמישה מאבטחים, נביא 12-15, כדי שהבליינים ירגישו בטוחים. המשטרה עושה הרבה בנושא ומשתפת פעולה, אם על ידי יחידת הבריונים שמגיעה אלינו בסופי שבוע, נכנסת ובודקת שהכל בסדר. אנו מוציאים עשרות אלפי שקלים בחודש על אבטחה, זו ההוצאה הכי גדולה שיש במועדון, אבל על זה אנחנו לא מתפשרים. קיבלנו לא פעם הערכה מצוינת על רמת האבטחה של המועדון ואני חושב שיש הרבה מה ללמוד ממערך האבטחה שלנו".

"יש הרבה מה ללמוד ממערך האבטחה שלנו" יעקב אטיאס (צילום: אפרת פאנק)
"יש הרבה מה ללמוד ממערך האבטחה שלנו" יעקב אטיאס (צילום: אפרת פאנק)

סרדל מאשר את הדברים ואומר כי בעלי מועדון הנתב"ג משתפים פעולה עם המשטרה, דבר שהשפיע על ההחלטה שלא לסגור את המועדון. "כשנכנסתי לתפקיד מפקד התחנה, כינסתי את כל בעלי המועדונים ואמרתי להם, שאם תהיה להם אבטחה טובה ואם הם יעבדו איתנו בשיתוף פעולה ולא יסתירו קטטות או כל דבר פלילי שמתרחש בשטחם, אני מבטיח שלא אסגור אותם. מאחר שמועדון הנתב"ג עובד איתנו כל הזמן בשיתוף פעולה, החלטתי לא להפעיל את הסמכות שלי, בטח לא כדי לרצות את הסביבה. גם למשטרה וגם לבעלי המועדונים יש אינטרס אחד משותף, לשמור על שלום הציבור. זו האחריות שלי ושלהם. דבר נוסף הוא שהאירוע קרה לפני פתיחת המועדון ובחוץ. נכון שהאינטואיציה הראשונית היתה לסגור אותו, אבל החלטתי להחזיר את החיים למסלולם".

סרדל העביר את החקירה לראש סדר העדיפויות של תחנת זבולון והקים צוות חקירה מיוחד, בראשותו של ראש מחלק הפשעים בזבולון, פקד דוד קלי. ביום ראשון לקחה המשטרה את כל סרטי האבטחה ממועדון הנתב"ג לצורכי חקירה. מעבר לשני רוכבי הקטנוע שנעצרו בלילה האירוע, המשטרה חוקרת שני כיווני חקירה נוספים.

הראשון, שני בליינים שבילו במועדון ביום שישי והוצאו על ידי המאבטחים בכוח מהמועדון. "זיהינו את החשודים באמצעות סרטי האבטחה והם נעצרו ונכלאו. הם מאשרים את התקריות עם המאבטחים, אבל טוענים שהם לא קשורים לירי", אומר סרדל. מעצר שני חשודים אלה, בני 25 מקרית ים, הוארך אף הוא והמשטרה בודקת כיוון נוסף. לפני כשבועיים, בליין נקלע לעימות עם המאבטחים ובמקום התפתחה תגרה.

אי אפשר לצפות ירי לכיוון מועדון ריקודים. "זו הפעם הראשונה שאני נתקל במקרה כזה והוא הפתיע אותי", אומר אטיאס, "בהתחשב בעובדה שאנחנו די מאובטחים כאן. אני חושב שזו גם הסיבה, בגללה אותו גורם שירה, הגיע בשעות טרום פתיחה, כי אנחנו עושים פריסה של המאבטחים לאורך הכביש ונוקטים את כל האמצעים כדי שהבליינים מאובטחים. אנו רוצים שהבליינים יגיעו לפה לבלות וליהנות ושיחזרו הביתה בשלום ונעשה את המקסימום שזה יהיה כך. "הרבה שנים אנחנו בענף ואף פעם לא פחדנו מגורמים עברייניים. אנחנו שומרי חוק ונמשיך להיות כאלה ואף אירוע כזה או אחר, לא ירתיע אותנו מלהיות שומרי חוק ולשתף פעולה עם המשטרה. לא ניתן לשום גורם עברייני להפר לנו את השקט. אנו חוזרים לשגרה רגילה ועדיין דוגלים בביטחון לבליין וניתן את המקסימום, כדי שמי שמהווה סכנה לבליינים, לא ימצא את עצמו כחלק מהבליינים המבלים במקום".

סרדל רואה את הירי בחומרה, אך לא חושב שמדובר בעליית מדרגה של גורמי הפשע באזור. "כל עבירה היא חמורה – ובטח עבירה של ירי, אבל קרו מקרים בעבר בהם נזרקו רימונים על מועדונים וכל אירוע כזה הוא חמור ביותר. אם האירוע היה קורה בזמן שהיו בליינים במועדון ומחוצה לו, זה היה מבחינתי אירוע חמור יותר, אך זה שלא היו מבלים במקום לא ממעיט מהעוצמה של האירוע. בכל מקרה, לא מדובר בעליית מדרגה, זה עניין נקודתי ואנו נטפל בו. במקביל, נתתי הוראה להציב ליד המועדון תגבור של ניידת גם בשבתות. במועדון יש נוכחות משטרתית בחמישי ושישי ויחידת הבריונים מבקרת אותם במהלך הערב מספר פעמים, אך מהשבוע תוצב שם ניידת משטרה גם בשבתות".

בנתב"ג נערכו מחדש לפתיחת המועדון עוד באותו הערב, והשערים נפתחו לקהל הבליינים מיד בתום החקירה המשטרתית. "פתחנו את השערים, האנשים הגיעו ואני חייב לציין שהם היו מאוד אכפתיים, כולם רוצים לבלות וכולם פרגנו", אמר אטיאס, "מיד לאחר שפתחנו את המועדון, נסענו לבית החולים רמב"ם לבדוק מה קורה עם הפצועים ושהינו לידם עד שעות הבוקר, כשאחד מהם יצא מחדר ניתוח. הם כולם היו בשוק, הם מעולם לא נתקלו בסיטואציה כזו, אבל אני רוצה להאמין שהמשטרה תעשה את מירב המאמצים, למצות את הדין עם החשודים".

מועדון נתב"ג בקריות (צילום: אפרת פראנק)
מועדון נתב"ג בקריות (צילום: אפרת פראנק)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות