fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יונה יהב: דללו את מיכלי האמוניה במפרץ חיפה

ראש עיריית חיפה יונה יהב פנה לשר הגנת העורף גלעד ארדן ולמנכ"ל משרדו דן רונן, בבקשה שיורו על דילול מיכל האמוניה וחוות המיכלים וחוות בנמל חיפה
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)
יונה יהב (צילום: אירוע בקליק)

בעיריית חיפה ממשיכים להיערך עקב המצב הביטחוני ובעקבות כך החל ראש העירייה יונה יהב על סבב שיחות על מנת להבטיח לממש את תרגול פינוי החומרים המסוכנים בעת מצב חירום. בין השאר פנה לשר להגנת העורף, גלעד ארדן ולמנכ"ל משרדו דן רונן בבקשה לדלל את החומרים המסוכנים ממיכל הרמוניה ומתחם ה-20 אקר׳ס בנמל. ״אנחנו מתכוננים לכל תרחיש כפי שאנו מתרגלים בימים כתיקונם, ללא פניקה וללא צעדים דרסטיים. אנו ערוכים, דרוכים וקשובים וסומכים על ממשלת ישראל״. השר להגנת העורף ומנכ"ל משרדו החליטו שיבדקו את העניין באופן מיידי.

בעיריית חיפה הנחו לרענן נהלים באם יוכרז חירום או במקרה של מתקפה על צפון הארץ: מדובר בצורך להגביר את כוננות החמ"ל העירוני החדש והיערכות העירייה לחירום.
יהב: "הניסיון אותו צברנו במלחמת לבנון השנייה מלמד כי העירייה היא הגוף אליו פונים תושבים בשעת חירום ובהתאם לכך עלינו להיערך. על מנת לעמוד באתגרים עמם אנו עשויים להתמודד הקמנו בין היתר חמ"ל חדש שיאפשר לכוחות הביטחון לפעול גם בתנאים קיצוניים.

"החמ"ל החדש אותו חנכנו לפני חודשים ספורים בלבד הוא חלק מהתייחסותה המאוד רצינית של עיריית חיפה למקרה של משבר שיחייב המשך פעילות העירייה בחירום, שהיא הגורם היחיד המטפל באוכלוסיית העיר כפי שהוכח במלחמת לבנון השנייה. עיריית חיפה מבזרת את הכנותיה למשבר גם באימון בלתי פוסק של כל הדרגים והודות לכך זוכה העירייה לציונים הגבוהים ביותר בכל תרגיל בו אנו משתתפים". חמ"ל המבצעים של עיריית חיפה הותאם לצרכים העתידיים בהיבטי המיגון והתאמה לתרחישים שהוגדרו ע"י פיקוד העורף. המקום שנבחר תוכנן מהמסד באופן ייעודי לרבות כל המערכות שיותקנו בו ויאפשר ניהול משבר בכל תרחיש חירום שייכפה. המנ"מ החדש שוכן במבנה תת-קרקעי ועומד בכל התקנים המחמירים לרבות תקיפה בנשק לא קונבנציונלי. מותקנות בו מערכות מיזוג אוויר וסינון העמידות גם בפני חומרי לחימה כימיים. בימים אלה מותקנות מערכות תיקשורת מתקדמות של תיקשורת קווית ועל-קווית, אינטרנטית ולוויינית. מערות מחשוב הנחשבות כ"המילה האחרונה".

לאור המתיחות הגוברת בצפון הנחה יהב על העלאת רמת הכוננות בחמ"ל תוך ביצוע הפעולות הבאות: שיחת עדכון עם פקע"ר, מד"א, כב"א ומשטרה, סבב טלפונים למפעלים הפטרו- כימיים להגברת המוכנות והמיגון, רענון נוהל פתיחת מקלטים ציבוריים, ריענון מחסנים, ימ"ח וציוד, הצמדת רכבי ביטחון לקב"טים. הכנת מרכז ניהול המשברים והתקשורת לפתיחת מכלולים נוספים, הגברת המוכנות לחירום במערכת החינוך כגון רענון מרכזי למרכזי קליטה, בתי תלמיד, תנועות נוער וחוגים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות