fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד לדלק מהול

נהגים רבים מתלוננים בשבועות האחרונים על בעיות התנעה במכוניות לאחר שתדלקו בתחנת דלק "משה דיין". חשד כי הדלק אינו עומד בתקנים
תחנת דלק משה דיין. צילום: משה כהן

משרד האנרגיה פתח בבדיקת תלונות של נהגים שתדלקו לאחרונה בתחנת דלק, שמופעלת על ידי זכיין פרטי, ברחוב משה דיין 22 במפרץ חיפה. הבעיות שדווחו מתרכזות בעיקר על בעיות התנעה בבוקר ועל פי החשד, אל מיכלי הדלק דלפו מים אשר פוגעים באיכות הדלק המגיעה למכוניות. על קבלות התדלוק מופיע שם התחנה י.פל ים שירותי אנרגיה בע"מ.על התחנה מתנוסס השלט "דלק משה דיין".

תחנת הדלק נמצאת ליד בית הספר הטכני של חיל האוויר, סמוך למפעל של קוקה קולה, והיא מפרסמת את עצמה הודות למחירי דלק זולים שהיא מציעה לנהגים. התחנה הפכה לאבן שואבת, בעיקר לנהגים שעושים קילומטראג' גבוה, שיכולים להגיע לחיסכון משמעותי בהוצאה החודשית על דלק.

תושב קרית אתא (השמות שמורים במערכת-ד"ג) שנהג לתדלק בתחנה סיפר להד הקריות: "אני מתדלק שם בחצי השנה האחרונה ולא היו בעיות עד לפני כחודש שאז התחלתי להיתקל בקשיים כשאני מנסה להתניע את האוטו בבקרים. האוטו שלי מטופל היטב אבל הבעייה של ההתנעה בבוקר החמירה עד למצב שהחלפתי פלגים כי כבר לא הבנתי מה הבעייה. אחרי שראיתי בפייסבוק שיש עוד אנשים עם בעיה כזאת, דיברתי עם בעל התחנה שהזמין אותי לתחנה. כשהגעתי אחד העובדים הציע לי תוסף דלק בחינם ולא הסכמתי. עברתי לתדלק במקום אחר והבעיה נעלמה".

תלונה נוספת הגיעה מתושבת קיבוץ סמוך לקריות סיפרה להד הקריות: "מילאנו דלק בתחנה הזו במשך תקופה ארוכה ולפני קצת יותר מחודש התחילו בעיות התנעה. לקחנו את האוטו למוסך מורשה ושם החליפו לנו משאבת דלק בסכום של אלף שקלים. חזרנו לתדלק בתחנה הזו ושוב חזרו בעיות התנעה  ובמוסך שוב החליפו משאבת דלק כי חשבו שיש בה תקלה. מאז, אחרי שכבר הוצאנו הרבה כסף, הפסקנו לתדלק בתחנה הזו ואין שום בעיות עם האוטו".

רבים מבעלי המכוניות שנפגעו לכאורה מהדלק המהול העלו טענות בקבוצת הפייסבוק הורים בקריות ופתחו קבוצת וואצאפ בשם "תקלות הדלק" שבה הם מדווחים על הבעיות שבהם נתקלו, בעיקר לאחר תדלוק בתחנת הדלק המדוברת. " האמת שבמשך שבוע שלם כל בוקר הרכב לא היה מניע… רק לאחר מספר ניסיונות…. לבסוף כאשר הגיע לחצי מיכל תידלקתי בתחנה טובה, הדלק התערבב עם בנזין טוב יותר, וזה פתר את הבעיה…", " החלפתי בעקבות זה 4 פלאגים וסליל הצתה..", " חיישן חמצן עליון ומצתים". אלו רק חלק קטן מטענות חברי הקבוצה.

יצוין כי נהגים שרואים עצמם נפגעים רשאים לתבוע פיצויים על נזקים שנגמרו למכוניותיהם. במקרה זה כדאי לשמור קבלות המעידות על התדלוק ולבקש מהמוסך לשאוב כשני ליטרים של דלק על מנת שניתן יהיה לבדוק אותו. משרד האנרגיה עורך ביקורת בתחנות דלק ובודק את איכות הדלק מהמכלים התת קרקעיים של התחנות שבהם מאוחסנים הדלקים השונים.

אין זו פעם ראשונה שבה עולה חשד לדלק מהול במים בתחנות דלק שונות. במרבית המקרים שנבדקו עולה כי המכלים התת קרקעיים איבדו מיכולת האטימה שלהם ומי גשמים חילחלו לתוכם, מה שהוביל לפגיעה באיכות הדלק. במקרים כאלו אין ברירה אלא לבצע איטום מחדש של המכלים התת קרקעיים.

ממשרד האנרגיה נמסר "מלאי הדלקים בתחנות הדלק ברחבי הארץ נדגם באופן שוטף על ידי אגף פיקוח ובטיחות במינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, על מנת להבטיח כי הדלק שנמכר לצרכנים הינו איכותי ותקני. בימים האחרונים התקבלו במשרד מספר תלונות על תחנת הדלק שברחוב משה דיין 22 בחיפה, ומיד עם קבלתן נערכו בתחנה מספר בדיקות מעבדה יסודיות שהעלו כי אין כל ממצא חריג בתחנה.

במקרה של דלק לא תקני, מחויבים מנהלי התחנה להפסיק את שיווק הדלק עד להחלפת המלאי והזמנת בדיקת מעבדה נוספת. רק לאחר קבלת תוצאה תקינה, ניתן אישור לחזור ולשווק את הדלק בתחנה. חשוב לציין כי מלאי הדלק בתחנות השונות מתחלף כל כמה ימים, ועל כן מומלץ במקרים כאלה לפנות למינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה באופן מידי.

על פי חוק, מפרסם המשרד למשך חצי שנה את רשימת התחנות בהן נמצא דלק לא תקני – לחצו כאן למעבר לקישור!

בנוגע לצרכנים שחוששים שרכבם תודלק בדלק לא תקני, בעת חשד למכירת דלק לא תקין, ניתן להעביר את הדגימה לבדיקת מעבדה באופן ישיר, וביחד עם קבלה על מועד התדלוק לפנות לתחנה בדרישה לפיצוי או להגיש עתירה לבית המשפט בסיוע המועצה הישראלית לצרכנות".

את תגובתו של מנהלת תחנת הדלק לא ניתן היה להשיג למרות ניסיונות חוזרים ונשנים.

 

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות