fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חיילת משוחררת פוטרה מעבודה מועדפת ותקבל פיצויים

חיילת בודדה מקרית מוצקין שקיבלה את אות מצטיין הנשיא, שעסקה בגדיד תמרים ופוטרה כשבועיים לפני תום מועד ה"עבודה המועדפת", תפוצה ב-10,000 שקלים
סייעת בגן ילדים נפלה מכיסא ותקבל פיצויים | צילום אילוסטרציה
בית משפט | צילום אילוסטרציה

בבית הדין האזורי לעבודה באילת, נקבע כי חיילת משוחררת מקרית מוצקין, 21, שבחרה לעבוד בעבודה מועדפת בחקלאות, תקבל פיצויים לאוחר שפוטרה זמן קצר לפני מועד קבלת המענק.

התובעת שסיימה שירות משמעותי כחיילת בודדה ביחידה מסווגת, שירתה בקבע ואף קיבלה את אות מצטיין נשיא המדינה, ביקשה לעבוד בעבודה מועדפת בענף החקלאות במסגרת פרויקט "עבודה עברית". היא בחרה בעבודה בגידוד תמרים במושב בדרום הארץ וחתמה על חוזה העסקה, במסגרתו נאמר לה שתקופת העסקה תימשך שבעה חודשים לפחות, על מנת לעמוד בתנאי קבלת המענק המיוחל.

אולם כשבועיים לפני מילוי מכסת הימים וללא הכנה או הקדמה, קיבלה הודעת פיטורין בעת שהייתה בלב מטע תמרים ובאמצע יום העבודה. "מרשתי פוטרה בבושת פנים, בניגוד לדין וללא כל הצדקה ומבלי שהנתבעת קיימה את חובת השימוע בפרט וחובות נוספים בכלל. מעסיקיה פעלו באופן נצלני, מביש ונפסד, למרות שהוכיחה חריצות, נאמנות ומסירות מיומה הראשון", אומר עו"ד זיו אור, ממשרד עורכי הדין זיו אור שבחיפה, המתמחה בדיני עבודה.

עו"ד זיו אור. צילום: יח"צ

בכתב התביעה, שהוגש בחודש ינואר האחרון נטען כי "הנתבעת התחייבה להעסיק את התובעת לתקופה של שבעה חודשים לכל הפחות, אף שהדבר לא קיבל ביטוי בהסכם העסקה, הדבר נלמד מהגיונם של דברים ומתוך תמיכה רבתי של העובדים הנוספים שעבדו עם התובעת. ברי כי התובעת לא הייתה מתחילה לעבוד אצל הנתבעת שעה שלא הייתה מקבלת התחייבות לתקופה שיש בה כדי להשלים את זכאותה לקבלת המענק 'עבודה מועדפת' מהמל"ל. יתרה מכך, אף שבהסכם העסקה אין התייחסות לקבלת החזר של הקיזוז בשכרה של התובעת בגין שכר דירה, הרי שהתובעת קיבלה התחייבות מפורשת בעל=פה מהנתבעת כי הקיזוז בגין שכר דירה יוחזר אליה במלואו בתום תקופת העסקה של שבעה חודשים. אף על כך יעידו חבריה לעבודה של התובעת אצל הנתבעת. יתרה מכך, הנתבעת מודה בתשובתה כי התחייבה להחזיר את סכום הקיזוז בתום תקופה של שבעה חודשים, אלא מאי, הוסיפה בתום תקופת העסקה תנאים חדשים שלא עלו עובר לפיטוריה של התובעת".

"נראה כי הנתבעים פועלים באופן שיטתי לניצולם של מי שכל רצונם הוא להתפרנס בכבוד, וכעת נוספה לרשימה זו גם חיילת משוחררת, 'מלח הארץ' בהגדרה, שמשתייכת לקבוצת אוכלוסייה לרוב אינה מודעת לזכויותיה בעולם התעסוקה", אמר עו"ד אור. בית המשפט קבע כי התובעת תפוצה בסכום של 10,000 שקלים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות