fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חברי כנופייה מהקריות נידונו לעונש קל

התביעה ביקשה מבית המשפט לגזור על שני נאשמים בשורת עבירות עונש ארוך של מאסר בפועל. בית משפט השלום קריות החליט לגזור עונש קל וקנס פעוט
גנבים בלילה | צילום אילוסטרציה: פיסקאביי
גנבים בלילה | צילום אילוסטרציה: פיסקאביי

שני צעירים מהקריות שהיו חלק מכנופייה של פורצים שפעלה ברחבי הקריות, גנבה כלי רכב, פרצה לבתים וגנבה רכוש, נידונו לעונש מאסר קל למרות שהתביעה המשטרתית ביקשה לגזור עליהם עונש מאסר שמגיע עד לשמונה שנים.

בית משפט השלום קריות הרשיע את השניים בשורה של עבירות ביחד ועם אחרים ברחבי הקריות ובין השאר בארבע גניבות רכב, חמש התפרצויות וחמש עבירות של קשירת קשר. התביעה המשטרתית ביקשה מבית המשפט לגזור על שניהם עונש מאסר ממושך. התביעה ביקשה לגזור על כל אחד מהם את הטווח העליון של הענישה הפלילית בגין כל הרשעה עד לכדי מאסר של שמונה שנים בפועל.

עורכי דינם של שני הנאשמים, עו"ד תומר נווה ועו"ד רועי קרן, טענו בבית המשפט להקלה בחומרת העונש. הם ציינו את הרקע ממנו הגיעו שני הנאשמים ונסיבות חייהם. משפחותיהן של שני הנאשמים סיפרו בבית המשפט על הבושה שנגרמה להן כתוצאה ממעשי העבריינות של הנאשמים. שירות המבחן הציג תסקירים בהם צויין כי שני הנאשמים מאובחנים עם לקויות קשב וריכוז וכי ישנו סיכוי גבוהה ששניהם יחזרו לעולם הפלילי לאחר מאסרם.

עו"ד תומר נווה | צילום: יח"צ
עו"ד תומר נווה | צילום: יח"צ
עו"ד רועי קרן. צילום: יח"צ

השופטת איילת השחר ביטון פרלה, כתבה בגזר הדין: "מעשי הנאשמים פגעו פגיעה חמורה בערכים המקדמים הגנה על קניינו של פרט, בטחונו האישי בד' אמותיו, שלוות נפשו ורווחתו. התנהלות הנאשמים בצוותא חדא וביצוע מעשי פריצה חוזרים ונשנים, תוך נטילת רכוש מבתי הנפגעים הכולל מפתחות רכבם, היא התנהלות עבריינית הפוגעת לא רק בנפגעי העבירה שביטחונם האישי נפגע מתוקף העמדתם בניסיון חיים שכזה, אלא גם בביטחון הציבור בכללותו שנדרש למגן את רכושו בשל מעשי עבריינות שכאלה ולהקדים תרופה למכה; מכה שתולדתה התנהגות משולחת רסן המתעלמת מרגשות הזולת וזכותו להתקיים בחברה מתוקנת, שכל שותף בה אמור להכיר בחובתו שלא להזיק לזולתו".

אולם למרות דברים חריפים אלו גזרה השופטת על השניים עונש מאסר קל. נאשם אחד נידון ל-30 חודשי מאסר שכולל עונש מאסר על תנאי שהופעל וכן תשלום קנס של 3000 שקלים. הנאשם השני נידון לעונש מאסר של 24 חודשים וקנס של 2500 שקלים. התביעה הודיעה כי היא מתכוונת לערער על קולת העונש.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות