fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ועד קרית חיים וחמישה מיליון שקלים

ועד קרית חיים מסרב למסור מה נעשה בסכום של חמישה מיליון שקלים, של כספי תושבי הקריה. משרד הכלכלה והתעשייה אסר על הוועד להעביר את הכסף
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן

משרד הכלכלה והתעשייה, האגף לאיגוד שיתופי, הודיע לוועד קרית חיים כי הוא אוסר עליו להעביר סכום כסף של מיליוני שקלים לתאגיד המים מי כרמל. זאת, עד לבירור יסודי וקבלת החלטות מסודרת.

המכתב שכותרתו "דחוף ביותר" נשלח לוועד קרית חיים ולעומד בראשו, שלמה אוחיון. במשרד הכלכלה והתעשייה התקבלה תלונה על כך שאוחיון ביקש את אישור הוועד להעביר סכום של חמישה מיליון שקלים לטובת תאגיד המים מי כרמל. הסכום שהוועד ביקש להעביר, על פי משרד התעשייה והכלכלה, הינו פשרה בין האגודה לבין תאגיד מי כרמל בעקבות מחלוקת משפטית ארוכת שנים.

עוד נטען במכתב כי בתלונה שהוגשה מצויין כי היועצת המשפטית ששכרה האגודה לצורך העניין לא מצאה כי יש להיעתר לבקשת מי כרמל ולפיכך אין להעביר לתאגיד את מיליוני השקלים. על התלונה חתומים עו"ד רו"ח משה פרץ, יו"ר סיעת כולנו שלמה עדני ויו"ר סיעת עצמאות פסח טבק.

עוד צוין במכתב הדחוף ביותר, כי בלי קשר לתלונה "היות ומדובר בהעברה כספית גבוהה שלא קיבלה אישור של המוסדות המוסמכים של האגודה, הנכם נדרשים שלא לבצע שום העברה למי כרמל עד לבירור מעמיק ויסודי כולל דיון וקבלת החלטות מסודרת במוסדות האגודה". לפיכך, אסור לוועד קרית חיים לבצע כל העברה כספית לתאגיד מי כרמל. הד הקריות פנה בשאילתא לוועד קרית חיים לקבל את התייחסות אך הוועד לא מסר שום התייחסות כלשהי, כך שמתושבי קרית חיים נמנע לדעת מה נעשה עם כספי המיסים שהם משלמים לוועד.

פרשת המיליונים צפה לפני הבחירות שנקבעו ל-20 ביולי 2021, כמעט שנה ממועדן המקורי. אחת לארבע שנים נערכות בחירות בקרית חיים. כיום ישנם כ-19 אלף בעלי זכות בחירה. הם בוחרים את 71 חברי המורשון המייצגים את כל חברי הוועד. המורשון בוחר מועצה של 45 חברים, והמועצה בוחרת מתוכה תשעה חברי הנהלה הבוחרים את יו"ר הוועד ומנהלים את האגודה. עם זאת, בבחירות מצביעים מעט מאוד מהתושבים, כ-20 אחוזים בלבד, מתוך ידיעה שלוועד אין כמעט השפעה על המתרחש בקרית חיים ועיריית חיפה היא זו שמנהלת את העניינים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות