fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התחזית בכללית: מבול של חיסונים

צוות כללית באתרי חיסוני הקורונה של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי, שמחו על "גשמי ברכה" מסוג אחר. הצפה של פונים, בהם צעירים רבים, לקבלת החיסון דווקא בשיא הסערה החורפית.
גל של צעירים המגיעים להתחסן | צילום: דוברות כללית
גל של צעירים המגיעים להתחסן | צילום: דוברות כללית

במתחמי כללית נרשמת התאוששות מרשימה בפניות לחיסונים והשבוע חוסנו יותר מכפול אנשים שהגיעו לחיסון הראשון, בהשוואה למספרם שבוע קודם לכן.

כך למשל, חוסנו השבוע בחיסון הראשון שניתן בעשרות מתחמי החיסון של כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי כמעט 10,000 בני 16-3, לעומת 3,740 בלבד בשבוע שעבר. יש גם שיפור ניכר בהיענות לחיסונים בישובים הערביים.

במהלך ימי הסערה הופתעו הצוותים בעשרות מוקדי החיסונים שמפעילה כללית ברחבי מחוז חיפה וגליל מערבי, ממבול של מתחסנים שהגיעו בימים הפחות צפויים מכולם – בשיא הסערה.

חלקם היו אמנם אנשים שזומנו בחלוף 21 יום מהחיסון הקודם, אך מפתיע היה לגלות שלאחר מספר ימים בהם נרשמה ירידה בפניות, חלה התאוששות בעיקר בפניות של צעירים שהגיעו להתחסן גם בימי הגשם.

מנהלת המתחם הגדול והמפואר של כללית במרכז הקונגרסים, אורלי צור, מציינת כי תלמידים רבים הגיעו ללא ההורים ולכן, בהיותם קטינים, נדרשת קבלת הסכמה כתובה של ההורה גם בחיסון ראשון וגם בחיסון שני.

"לשמחתנו יכולנו לקלוט את גל הפונים במהירות וביעילות" אומרת צור, "יש לנו 25 עמדות חיסון בו זמניות ומרחב ענק לשהייה הנדרשת לאחר מתן החיסון וכך קלטנו את כל הפונים, גם מי  שהגיע ללא תור מראש, כמעט ללא המתנה".

 

חיסון מטופלת במתחם חיסוני קורונה של כללית | צילום: דוברות כללית
חיסון מטופלת במתחם חיסוני קורונה של כללית | צילום: דוברות כללית

מנהלת הסיעוד של כללית ומרכזת מבצע החיסונים במחוז חיפה וגליל מערבי, רות ברוך אומרת: "אנחנו מברכים על מגמת השיפור בהיענות לחיסונים. זו נסיקה ניכרת במספרים ואני מקווה שהמגמה תמשך. קרוב לוודאי שזו תולדה של המסרים על הטבות מהן ייהנו המתחסנים ביכולת להיכנס למועדוני כושר, אירועים וכדומה והדיווחים על צעירים שנפגעים מהמחלה. אך גם  תוצאה של מאמץ הסברתי גדול שלנו".

כל מפגש עם מטופל, כמו בדיקת דם, מנוצל גם לשיחה על החיסון, בכללית יוזמים שיחות תזכורת ועידוד למי שטרם חוסנו, צוותים מגיעים עם חיסונים למקומות עבודה גדולים ומחסנים במקום, עורכים אירועים עם שחקני כדורסל וכדורגל, די ג'י ופותחים מתחמים מעוצבים ברוח צעירה עם קיר לצילומי האינסטגרם וכדומה.

רופאי הילדים משגרים סרטון הסברה להורים על כך שקבלת החיסון היא ההגנה היחידה האפשרית כיום לילדים הרכים. כל המאמצים האלה, יחד עם הפעלת כ-40 אתרי חיסון בהנגשה לישובים השונים ברחבי המחוז, נועדו להגדיל את מספר המתחסנים במטרה להפחית תחלואה, עומס בבתי חולים וכמובן למנוע תמותה.

 

 

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות