fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התאונה בנשר: מעצרו של נהג המשאית הוארך בשבעה ימים

אבל כבד בדיר אל אסד: ארבעה צעירים נהרגו בתאונה הקטלנית. ראש עיריית חיפה יונה יהב מבקש לאסור חניית משאיות בעיר למען בטיחות התושבים

שופטת בית השלום בחיפה תמר נאות פרי האריכה עתה (רביעי) את מעצרו בתנאי אשפוז של נהג המשאית שהיתה מעורבת אתמול בתאונת הדרכים הקטלנית בנשר, ג'מאל אבו סיאם יליד, בן 29 מרהט, המצוי כעת בבית החולים בני ציון (תחת פקוח שוטרים) וזאת עד תאריך 17.4.13. מעצרו האורך בשבעה ימים.

השופטת ציינה בהחלטתה כי שקלה אם יש צורך לתת החלטה אופרטיבית למקרה ולא יתבצע הניתוח והרופאים יסברו לדוגמא שיש לשחרר את החשוד כבר מחר, לקראת שישי שבת, שכן במצב דברים זה בוודאי שאין הסכמה לכך שהוא ישוב לביתו. מצב הדברים הוא כזה אשר מחייב את המסקנה שסביר יותר שהחשוד אכן יישאר בבית החולים עד התאריך שנקבע וככל שיהיו נתונים אשר לאורם תקום האפשרות שהוא ישוחרר עוד לפני המועד – אזי שיהיה צורך להגיש בקשה דחופה בפני השופט התורן ואין לשחרר את החשוד לביתו לפני אותו היום, אלא אם תהיה החלטה שיפוטית אחרת.

במידה וצרכי החקירה יאפשרו לשחרר את החשוד עוד לפני המועד, גם אם בכפוף למגבלות אלו ואחרות, אזי שניתן יהיה להגיע להבנות בהקשר זה.

בתאונה הקטלנית נהרגו שישה אנשים ו-16 נפצעו בדרגות שונות. לנהג, 16 עבירות תנועה, ללא הרשעות. האישום נגדו עומד על הריגה.

היום הותרו לפרסום שמותיהם של ההרוגים בתאונה: דאהש אמון, בן 17, ראאד עומר, בן 40, כרים דבאח, בן 18, ובן דודו עבד דבאח, בן 18, תושבי הכפר דיר אל-אסד. שני ההרוגים הנוספים הם ריאד דראושה, בן 45, ואחיינו, אחמד דראושה, בן 17, תושבי הכפר איכסל. ההלוויות בדיר אל אסד יתקיימו ב-17:00.

במקביל הודיעה עיריית חיפה כי היא מבקשת לאסור חניית משאיות בתחום העיר. הוועדה לתיאום תנועה לה שותפים: משרד התחבורה, משטרת ישראל ועיריית חיפה אישרה לאחרונה תכנית מעודכנת לאיסור חניית משאיות כבדות בשכונות המגורים. ההחלטה על אישור התוכנית התקבלה לפני מספר שבועות במסגרת המאבק אותו מובילה עיריית חיפה למניעת מפגעי הבטיחות אותן גורמות המשאיות הכבדות בכניסתן לעיר.

כמו כן נועדה יוזמת האיסור למנוע את הזיהום הנגרם מכלי רכב וכמענה לתלונות הרבות של תושבים הקובלים על מפגעי בטיחות, תפיסת מקומות חנייה ומטרדי רעש קשים הנגרמים כתוצאה מחניית משאיות ברחובות בהם הם מתגוררים.

הנחיות משרד התחבורה בנושא הגבלת חניית משאיות בתחומי העיר אינן כרוכות במתן פתרון לחניית משאיות ואולם ראש העיר יונה יהב, הנחה את אנשי המקצוע כי במקביל לקידום התוכנית ימשיכו לפעול לאיתור שטחים שיכולים לשמש כחניונים למשאיות ומהם תהיה לנהגים גישה נוחה למרכז העיר.

יהב: "תאונת הדרכים הקשה בנשר ממחישה את הצורך בקידום חוקי עזר שימנעו כניסת משאיות כבדות לערים, שכן הימצאותן על כבישים עירוניים מהווה לא רק מטרד לתושבים אלא סיכון ממשי של המשתמשים בכביש.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות