fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

העירייה לא הציגה מסמכים ותשלם הוצאות משפט

בית המשפט הורה לראש עיריית קרית מוצקין, למנכ"ל ולממונה המחוז במשרד הפנים לשלם אלפי שקלם לחבר מועצת העיר לאחר שהתעלמו מדרישתו לקבלת מסמכים
עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן
עיריית קרית מוצקין: צילום דורון גולן

בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית משפט לעניינים מקומיים, הורה לראש עיריית קרית מוצקין, למנכ"ל העירייה ולממונה על המחוז במשרד הפנים, לשלם לחבר מועצת העיר מסיעת רוח חדשה במוצקין, איתי צורף, בעבור הליך הגשת עתירה נגדם ועבור שכר טרחת עורך דין.

צורף הגיש את העתירה לאחר שבעיר יצא לאור מקומון חדש שבו היה ריאיון עם ראש העירייה וכן פרסומות מטעם העירייה. צורף פנה בבקשה לקבל את מסמכי ההתקשרות עם אותו מקומון אך לא נענה. בעקבות זאת הוא פנה פעמיים לממונה על המחוז במשרד הפנים על מנת שיורה לעירייה להציג בפניו את המסמכים, אף גם במקרה זה לא נענתה בקשתו.

לאחר שהגיש עתירה לבית המשפט נגד ראש העירייה, מנכ"ל העירייה והממונה על המחוז במשרד הפנים, הוצגו בפניו המסמכים המבוקשים וצורף מחק את העתירה להצגת המסמכים. צורף פנה לבית המשפט בעתירה נוספת ובה בקשה לחייב את השלושה בתשלום הוצאות בגין העתירה ושכר טרחת עורך דין.

בדיון שנערך בפני השופטת תמר שרון נתנאל, טענו חיים צורי ויריב גסר כי צורף לא עשה דבר במשך ארבעה חודשים מאז פנייתו הראשונה ולא העלה את הנשוא לסדר יומה של מועצת העיר. הממונה על המחוז במשרד הפנים טען שפניותיו של צורף לא הגיעו אליו "בנסיבות שאינן ידועות".

בהחלטתה כתבה השופטת כי יש להצטער על כך שכל המשיבים מנסים להתנער ולהצדיק את מחדליהם  "ועל כך שכולם מנסים להפיל את האחריות למחדליהם על העותר". עוד ציינה השופטת בהחלטתה "כספי ציבור אינו ביטוי קסם אשר מצדיק הותרת עותר שהייתה הצדקה מלאה להגשת עתירתו, בחסרון כיס, לאחר שהגופים הציבוריים לא פעלו כנדרש".

השופטת החלטה שצורי וגסר ישלמו שני שליש מאגרת ההליך המשפטי ועוד 10,000 שקלים כשכר טרחת עורך דין והממונה על המחוז במשרד הפנים ישלם שליש מאגרת ההליך ועוד 5000 שקלים שכר טרחת עו"ד.

"מי שדואג לקופה הציבורית צריך להקפיד להתנהל בצורה תקינה ועל-פי חוק. בדיוק לשם כך נועד הכלי של חיוב אישי, ואני מתכוון לפנות לגורמים הרלוונטיים כדי שהוצאות המשפט יגיעו מכיסו של מי שמעל בתפקידו והסתיר מידע במכוון מחבר מועצה" מסר צורף "נמשיך לפקוח עין ולאסוף מידע על קשריה העסקיים של העירייה שמדיפים ריח של "יד רוחצת יד", ונפעל לגדוע אותם בכלים החוקיים שעומדים לרשותנו. המשאבים הציבוריים חייבים להיות מופנים אך ורק לטובת הציבור שמשלם מיסים".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות