fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הדרך לשינוי: "עתיד חדש" לנערים במצוקה

אוהד אלפסי ומאור זוהר מקרית אתא, מספרים על הדרך שעברו עד שהקימו יחדיו את עמותת "עתיד חדש" לנוער במצוקה. המקום שמאפשר לבני נוער מסגרת חינוכית ויכולת לכבוש כל פסגה שרק יחלמו עליה
אוהד אלפסי ומאור זוהר יחד עם המתנדבים | צילום: מיכל לייבוביץ
אוהד אלפסי ומאור זוהר יחד עם המתנדבים | צילום: מיכל לייבוביץ

בילדותו, אוהד אלפסי (29), שגדל והתחנך בקרית אתא, היה נחשב לנער בסיכון. לפני שמונה שנים, אחיו שהיה חולה מאוד וגם הוא היה נער בסיכון, נפטר. בזמנם לא היה מי שיעניק להם את הכלים הנכונים להתמודדות עם המצב וזה מה שגרם לאוהד לעשות שינוי בחייו.

אלפסי מספר: "בבית שלי הרגשתי שקוף, את תשומת הלב ניסיתי להשיג ברחוב וכך הגעתי למצב של ״נער בסיכון״. מגיל 14 עברתי המון תחנות בדרך, כמו מעצרים, היתקלויות עם שוטרים והמון בלגן עם קטינים ובוגרים. לאחר שאחי הקטן נפטר, הבנתי שאני צריך לעשות שינוי ומאז אחרי המון עבודה עצמית ואמונה, החלטתי להקים עמותה שתעזור ותכוון כל נער שנמצא במקום שאני הייתי."

את מאור זוהר (27), גם הוא גדל קרית אתא, שותפו כיום לעמותה, אלפסי הכיר בלימודי NLP שם הם נפגשו לראשונה. זוהר בעברו הדריך נוער בטכני, שם שמע סיפורים והכיר נוער אבוד, אך עם תקווה לשינוי. לאחר היכרותם הבינו שיש להם חלום משותף, הקמת מסגרת בה נערים במצוקה יוכלו לקבל כלים לשינוי ואנשים שיאמינו בהם וידחפו אותם להתפתחות והצלחה.

 

אוהד אלפסי יחד עם מאור זוהר בהרצאה בעמותה | צילום: סשה ודרניקוב
אוהד אלפסי יחד עם מאור זוהר בהרצאה בעמותה | צילום: סשה ודרניקוב

יחד השניים חשבו על הפתרונות הטובים ביותר והחלו לבנות דרך. עמותת "עתיד חדש" קולטת נערים שנפלטו ממסגרות חינוכיות ונמצאים בסיכון יום יומי. העמותה מאפשרת לאותם בני נוער, שינוי גישה וערכים ואת היכולת לכבוש כל פסגה ולהגיע להצלחה, הגשמה ומימוש עצמי. כל נער שמגיע לעמותה, עובר תהליך של ארבעה חודשים, שלוש פעמים בשבוע וכל מפגש נערך שלוש שעות.

"אנחנו עובדים איתם על שינוי גישה והצלחה בחיים" אומר אלפסי, "הם עוברים הרצאות וסדנאות כדי לשנות להם את החשיבה, שהם לא ישיגו שום דבר בכוחניות או בכסף, כך רובם נוטים לחשוב. יש דרך לכל דבר והמטרה היא לעשות דברים תמיד בצורה טובה ובלי לפגוע באף אחד."

הדרך אל השינוי וההצלחה

התהליך מחולק לשלושה חלקים שונים. החלק הראשון הוא מפגש קבוצתי, בו מאור ואוהד מעבירים לנערים הרצאות במגוון נושאים שיעזרו להם בעתיד וכיום בהתפתחות שלהם. לאחר מכן בחלק השני, מגיעים מדריכים בהתנדבות, גם הם בוגרי NLP. כל מדריך לוקח נער אחד תחת חסותו, עוזר לו לאורך כל הדרך ועובר איתו באופן אישי על הטכניקות ומה שהם למדו במפגש הקבוצתי.

בחלק השלישי של התהליך, הנערים הולכים מטעם העמותה להתנדבויות שונות. כתנאי קבלה לעמותת "עתיד חדש", הם יודעים שעליהם להתנדב פעם בשבוע למשך שעתיים. כחלק מההתנדבות הם מחלקים מארזי מזון למשפחות, מבקרים קשישים בודדים, עוזרים לאוכלוסייה קשת יום ועוד.

ליטל, סטודנטית לתקשורת המתנדבת בעמותה, מספרת: "אחת הסיבות שבחרתי בעמותה הזו, שזה ריגש אותי שאוהד באמת התגבר בעצמו על קשיים כאלו והפך למנטור לילדים בסיכון. אני מקווה שנצליח לקדם את העמותה על מנת להביא כמה שיותר נערים שזקוקים למסגרת הזו."

גם ההורים של אותם נערים לוקחים חלק בתהליך, פעם בחודש הם מוזמנים להגיע להרצאה בעמותה, בה הם שומעים על הכלים, הנושאים הנרחבים והתהליך שילדיהם עוברים.

 

חלק מהנערים באחת מהסדנאות | צילום: סשה ודרניקוב
חלק מהנערים באחת מהסדנאות של "עתיד חדש" | צילום: סשה ודרניקוב

 

איך העמותה מתנהלת בתקופה זו?

אלפסי משתף: "לצערנו עצרנו את הפעילות של העמותה, הפרויקט האחרון נגמר באפריל. אין לנו את האפשרות להמשיך בצורה מסודרת בגלל ההגבלות וההנחיות, לפחות עד אחרי כל הסגרים. אנחנו כמובן תמיד בקשר עם כל הנערים שעברו אצלנו את התהליך, מלווים אותם גם אחרי, נפגשים איתם באופן אישי ורואים את ההתפתחות המדהימה שלהם. "

מה המטרות לעתיד?

"המטרה שלנו היא שבעוד שלוש שנים נפתח כפר נוער.  מאור ואני בסוף החודש מתחילים לימודי ניהול מערכות חינוך, רק על מנת לקדם את הנושא הזה. החזון שלנו הוא להביא בני נוער לשינוי מחשבתי ותפיסתי. שילוב של נוער בסיכון במעגל התעסוקה והחיים, הקניית ערכים חדשים. אנו מאמינים בכל נער אשר יבחר לבצע את השינוי הנדרש בחייו ולשם כך אנחנו פה."

 

לתרומות לעמותת "עתיד חדש" – צרו קשר:

מאור זוהר – 052-5620821

אוהד אלפסי – 053-4320655

 

 

יש לכם סיפור כתבו לי: rina14kis@gmail.com 

לחדשות נוספות הקליקו כאן * לדף הפייסבוק שלנו הקליקו כאן 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות