fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הבחירות לוועד קרית חיים מתחממות

קטנה ככל שתהיה קרית חיים, הבחירות לוועד הקריה מעוררת את היצרים הפוליטיים המקומיים והמועמדים כבר מתחממים לקראת הבחירות בחודש הבא
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן
ועד קרית חיים | צילום: דורון גולן

באיחור של כשנה יתקיימו בחודש הבא בחירות לוועד קרית חיים והשבוע כבר הודיעו שתי רשימות על כוונתן להתמודד על ראשות הוועד והמורשון של השכונה, למרות שגורלה של קרית חיים תלוי לחלוטין בחסדיה של עירייה חיפה.

אחת לארבע שנים נערכות בחירות בקרית חיים. כיום ישנם כ-19 אלף בעלי זכות בחירה. הם בוחרים את 71 חברי המורשון המייצגים את כל חברי הוועד. המורשון בוחר מועצה של 45 חברים, והמועצה בוחרת מתוכה תשעה חברי הנהלה הבוחרים את יו"ר הוועד ומנהלים את האגודה. עם זאת, בבחירות מצביעים מעט מאוד מהתושבים, כ-20 אחוזים בלבד, מתוך ידיעה שלוועד אין כמעט השפעה על המתרחש בקרית חיים ועיריית חיפה היא זו שמנהלת את העניינים.

קרית חיים הוקמה כרשות עצמאית ששטחה השתרע עד לצומת הצ'ק פוסט. היא סופחה לחיפה ובכך איבדה למעשה את עצמאותה המוניציפאלית והכלכלית. מאז ועד היום היא תלויה בעיריית חיפה בכל הנוגע לפיתוח העירוני.

הדבר המרכזי שנותר ברשות ועד הקריה הוא מפעל המים, והוועד מופקד על גביית תשלומי המים של תושבי השכונה. בעשור האחרון מתרבים הקולות הקוראים לניתוק קרית חיים מעיריית חיפה, אולם ספק שמהלך כזה ייצא אי פעם לפועל, שכן קשה לשער שעיריית חיפה תוותר על הכספים הרבים המגיעים לקופתה מתושבי השכונה ובעיקר מהתעשייה הענפה שנמצאת במפרץ חיפה.

רשימת קריית חיים אחת, בראשות איציק פיטרמן, הגישה את טפסי המועמדים המתמודדים בבחירות הקרובות לוועד קרית חיים.  את הרשימה מוביל איציק פיטרמן שהיההיה יושב ראש הועד בשנים 2004 עד 2007 ו- 2016 עד ינואר 2019.

קרית חיים אחת. צילום: יח"צ

מספר 2 ברשימה הוא חבר מועצת העיר חיפה מר מוטי בליצבלאו, מוטי הוא שותפו של פיטרמן בשנים האחרונות בניהול ועד קרית חיים. בעשיריה הראשונה יש שלוש נשים, נציג מהקהילה האתיופית, נציג מקהילת יוצאי ברית המועצות וצעירים בני הקריה.

פיטרמן מסר: "ועד קרית חיים  זקוק בתקופה הנוכחית ליושב ראש עם ניסיון, יושב ראש שמכיר את הועד ולא צריך ללמוד את נהליו. כיום לצערי ישנם גופים חיצוניים רבים שרוצים להשתלט על מפעל המים והנכסים השייכים לכלל תושבי הקריה".

מתמודד נוסף בעל סיכויים גבוהים הוא עו"ד רו"ח משה פרץ שעומד בראש רשימת לב לקרית חיים. הרשימה הוקמה, על פי פרץ, מתוך התושבים שכל חבריה פעילים חברתיים שנים רבות, בכדי להיות הלב הפועם של התושבים, לקדם באקטיביות, תוך חשיבה רעננה ויצירתית ובשקיפות מוחלטת, את רצון וצרכי התושבים לטובתם ולרווחתם, לרבות פניות נחושות למול המוסדות הרלוונטיים לצורך מימוש זכיותיהם.

עו"ד רו"ח משה פרץ. צילום: דורון גולן

פרץ, פעיל חברתי שנים רבות בניהם חבר ויועמ"ש בעמותת תל"י (תושבים למען ילדים בקרית חיים), לשעבר יו"ר הנהגת ההורים של בית ספר גורדון בקריה, בשלוש השנים האחרונות יו"ר הקרן הקהילתית ונוכח בכל ישיבות הנהלת הועד על אף שאינו חבר הנהלה.

עוד ברשימת לב לקרית חיים, שמעון אזולאי כיום סגן יו"ר הנהגת ההורים בתיכון קרית חיים וחבר שנים רבות בסיירת ההורים בקריה. שלמה חן גמלאי רכבת ישראל וחבר בכיר בוועד עובדי הרכבת במחוז חיפה ובארצי, שמעון אלאלוף פעיל חברתי שנים רבות ובעבר יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר דגניה ופעיל ביתר בתי ספר במשך כ- 25 שנה. ברשימה יש עוד חברים רבים שביחד  יש להם  ניסיון חברתי של מעל 50 שנה בקריה וייצוג מכל המגזרים והגילאים.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות