fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גן המשחקים שממרר את חיי הדיירים

תושבי השכונה הוותיקה שבין הרחובות סוקולוב ופינסקר חיים בתוך גיהנום של רעש, פחד וסירחון. המבלים בגן המשחקים עושים צרכים בכניסות של הבתים
גן משחקים סוקולוב. צילום: דורון גולן

הכוונות של עיריית קרית אתא היו טובות. בלב שכונת המגורים הוותיקה שבין הרחובות סוקולוב ופינסקר הקימה העירייה גן משחקים ציבורי מוצל ומצוייד במיטב המתקנים. אך עד מהרה התברר לתושבי השכונה שגן המשחקים הפך את חייהם לסיוט שנמשך כמעט כל שעות היממה.

השכונה נבנתה בתחילת שנות השבעים של המאה הקודמת וזכתה אז לכינוי שכונת זוגות צעירים, שכן הדיירים שאיכלסו אותה היו זוגות צעירים עם ילדים קטנים ואף הוקמו בה שני גני ילדים שפעילים גם כיום. הילדים של אז כבר גדלו ועזבו את השכונה וכיום מתגוררים בה מבוגרים רבים. בלב השכונה היה משטח דשא גדול עליו עם ספסלים שהיווה את המרכז שבו נפגשו הדיירים. לפני יותר משנתיים החליטה העירייה להפוך את מרכז השכונה לגן משחקים ציבורי רחב ידיים מצוייד במיטב מתקני המשחקים לילדים. העירייה גם התקינה תאורה וצלון גדול לנוחיות המבלים.

אולם עד מהרה התברר לתושבי השכונה שבירכו על הפיתוח, שהברכה הפכה לקללה עבורם. גן המשחקים הפך להיות מוקד לילדים מהשכונות הסמוכות שממלאים אותו משעות הבוקר המוקדמות עד שעות הלילה המאוחרות. הילדים שאינם תושבי השכונה, שחלקם מגיעים בליווי הוריהם, אינם מרגישים כל שייכות למקום ואינם מתחשבים בדיירי השכונה.

המבלים בגן צועקים, צורחים, מפוצצים חזיזים, משליכים שאריות אוכל ופסולת. מכיוון שאין במקום שירותים ציבוריים הילדים, פעמים רבות בעידוד וליווי ההורים או בני משפחה אחרים, מטילים את צרכיהם בחצרות, בכניסות ואף בחדרי המדרגות של בנייני המגורים. בכמה מקרים המבלים אף עשו את הצואה שלהם בכניסות של הבניינים הסמוכים לגן.

בשעות הלילה, לאחר שהילדים מפנים את הגן והוא אמור להיות סגור לפעילות החל מהשעה שער, מגיעים למקום בני נוער מהשכונות הסמוכות והסיוט של הדיירים נמשך אל תוך השעות הקטנות של הלילה, בעיקר בזמן חופשות מהלימודים. בני הנוער מעשנים נרגילות ושותים אלכוהול וגם הם מקימים רעש וצעקות שמונעים מדיירי השכונה אפילו את המנוחה של שעות הלילה.

גם גן הילדים שגובל בגן המשחקים סובל מהפעילות במקום. אל תוך חצר הגן מושלכת פסולת של ליכלוך, עצים ושאריות אוכל. דיירי השכונה הזמינו כבר כמה וכמה פעמים את משטרת זבולון על מנת שתפסיק את הקמת הרעש בשעות הלילה בכדי שיוכלו לזכות לכמה שעות של שקט.

"אנחנו חוששים להעיר למי שמגיע לגן" אומרים הדיירים "אנחנו חוששים שהם יזרקו עלינו כל מיני חפצים וישברו לנו את החלונות או יפגעו בנו. אפילו בלילה זה מפחיד לצאת מהבית כי אנחנו לא יודעים אם עוד פעם ניתקל בבני נוער שיכורים. במהלך היום זה מפחיד להעיר למבלים בגן כי הם מקללים ומאיימים לזרוק עלינו כל מיני חפצים אז החלונות שפונים לגן סגורים כל היום. כל יום אנחנו שוטפים את החדרי מדרגות מהשתן והצואה שהם משאירים לנו וזה פשוט סיוט אחד גדול שלא נגמר".

מעיריית קרית אתא נמסר: "גן המשחקים ברחוב סוקולוב נבנה עבור תושבי הרחוב ושעות הפעילות בו הן כמו בשאר הגנים הציבוריים בעיר. לא התקבלה כל פנייה במוקד או במחלקת הפיקוח והשיטור על ידי תושבי הרחוב בנושא זה ובמקרים בהם קיים מפגע בשטח ציבורי לרבות בגני המשחקים , יש להודיע בזמן אמת למוקד העירוני 109 או למוקד המשטרה על מנת שניתן יהיה לאכוף זאת מיידית. עם קבלת הפנייה השיטור העירוני יתגבר את האכיפה במקום במסגרת הסיורים היזומים המתבצעים באופן קבוע בכל הגנים בעיר".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות