fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בתי הכנסת יצוידו בדפיברילטורים

עיריית קרית ביאליק היא הרשות הראשונה בין ערי ישראל שמציידת את בתי הכנסת במכשירי דפיברילטור
דפיברילטור בבתי כנסת. צילום: דוברות העירייה

עיריית קרית ביאליק רכשה כעשרים מכשירי דפיברילטורים עבור בתי הכנסת בעיר. מדובר במכשירים מצילי חיים. הכנסת בעיר. הדפיברילטור (מפעם-ד"ג) הוא מכשיר המחזיר קצב לב לפעולה סדירה על ידי מתן שוק חשמלי ללב באמצעות שתי אלקטרודות המוצמדות לגוף החולה בסמיכות ללב. באירוע של דום לב הימצאות המכשיר בקרבת המקום עשוי להציל חיים.

היוזמה לכך הגיעה מראש העירייה, אלי דוקורסקי ועברה פה אחד את אישור מועצת העיר. טקס חלוקת הדיפיברילטורים לגבאי בתי הכנסת התקיים בחצר המועצה הדתית בעיר בנוכחות ראש העירייה, רב העיר הרב יוסף ישר שליט"א, מנכ"ל העירייה ליאור טרגן ויו"ר המועצה הדתית שמעון אזריאל.

בתי הכנסת יבחרו שלושה נציגים שיעברו הכשרה להפעלת המכשירים בהנחיית מד"א. עם זאת, במקרה שבו יש צורך לתפעל את הדיפיברילטורים, ישנן הוראות פשוטות ונגישות ובמוקד מד"א ניתן לקבל הדרכה טלפונית במקרה שבו יש צורך של הצלת חיים.

על פי המושג ההלכתי, פיקוח נפש דוחה שבת, נקבע כי קיימת רשות לחלל את השבת או יום טוב לצורך הצלת חיי אדם. לכן, גם בימים אלה, שבהם מספר המתפללים גדול מהרגיל, ניתן להשתמש בדפיברילטור בכדי להציל חיים.

דוקורסקי: "עיריית קרית ביאליק בשיתוף המועצה הדתית החליטה לרכוש את מכשירי הדפיברילטור לטובת ציבור המתפללים. אנו מחלקים את מכשירי הדפיברילטור, מכשיר מציל חיים, בבתי הכנסת בעיר כפי שעשינו זאת קודם במבני חינוך. אנו רואים את חשיבות הימצאות המכשירים ונגישותם לתושבים בכדי להציל את חייהם בקרות האירוע. יחד עם זאת כולי תקווה שלא נצטרך להשתמש במכשירים אלו".

הרב יוסף ישר שליט"א: "הרעיון להתקין את מכשירי הדפיברילטור בבתי הכנסת הוא הראשון מסוגו בארץ. זהו מכשיר שמציל נפשות. אני מודה לעירייה ולעומד בראשה על היוזמה הברוכה".

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות