fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשל החשש מהקורונה: פחות נוסעים בתחבורה ציבורית

סקר של עמותת אור ירוק נתן לממשלה ציון נכשל בהסדרת התחבורה הציבורית בתקופת הקורונה
המטרונית (צילום: צבי רוגר)
המטרונית | צילום: צבי רוגר

מסקר חדש שערכה עמותת אור ירוק לרגל יום התחבורה הציבורית הבין לאומי שיחול החודש, עולה כי אזרחים רבים מדירים את רגליהם מנסיעה באוטובוס בשל החשש מהקורונה. הסקר נועד לבחון לאורך זמן את שיעור המשתמשים בתחבורה ציבורית בישראל ואת החסמים לשימוש בתחבורה ציבורית.

באזור חיפה והצפון 43 אחוז מודים שהם פחות נוסעים באוטובוס בשל חשש מהקורונה לעומת 33 אחוז שטוענים כי הקורונה כלל לא משפיעה עליהם. תושבי חיפה והצפון העניקו את הציון הממוצע הנמוך 4.15 להתנהלות המדינה בתחום התחבורה הציבורית במשבר הקורונה.

ל-38 אחוז מהנשאלים אין תחבורה ציבורית זמינה מהבית אל מקום העבודה או הלימודים. 81 אחוז מהנשאלים טוענים כי הרכב הפרטי הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם, 12.4 אחוז מדווחים שאוטובוס הוא מקור התחבורה העיקרי שלהם, 2.2 אחוז משתמשים רכבת, ו-1.1 משתמשים במוניות.

64.5 אחוז מהנשאלים בחיפה והצפון טוענים כי אילו הייתה תחבורה ציבורית סדירה ובתדירות גבוהה מקרבת הבית שלך לקרבת מקום העבודה או הלימודים, אשר הייתה מאפשרת להם להגיע באותה מהירות למקום העבודה או הלימודים הם היו עושים בה שימוש.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "הקורונה גורמת לרבים לצמצם את השימוש בתחבורה הציבורית ואף לזנוח אותה לטובת הרכב הפרטי וזאת בשל החשש הגדול מהידבקות. תחבורה ציבורית טובה וזמינה היא הכרחית לצמצום עומסי התנועה, להפחתת זיהום האוויר ולהורדת תאונות הדרכים. במשך שנים ממשלות ישראל הזניחות את תחום הסעת ההמונים ועודדו שימוש ברכב הפרטי ולכן רבים לא עושים שימוש בתחבורה הציבורית כי היא לא נוחה ולא זמינה. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לשפר את מערך הסעת ההמונים בישראל גם בימי הקורונה וגם לאחר מכן. ככל שנצליח להעביר אנשים מהרכב הפרטי לשימוש בתחבורה ציבורית נחסוך למשק כסף רב וגם נציל חיים. זוהי השקעה כלכלית שתחזיר את עצמה במהירות".

המחקר בוצע במהלך חודש ספטמבר באמצעות סקר אינטרנטי באמצעות פאנל קבוע רב משתתפים בקרב 503גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי מייצג. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא 4.4 אחוז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות