fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנו פס האטה, הרסו אותו ובנו אותו שוב

עיריית קרית ביאליק בנתה פס האטה ברחוב הנרייטה סאלד ולאחר כמה שבועות הרסה ובנתה אותו מחדש והנהגים חזרו לנסוע במהירות
פס האטה ברחוב הנרייטה סאלד. צילום: תושב הרחוב

לפני כמה שבועות התקינה עיריית קרית ביאליק פס האטה (במפר) ברחוב הנרייטה סאלד בעיר על מנת לרסן את המהירות של כלי הרכב שחולפים ברחוב הצר והחד סטרי. מתברר כי נהגים רבים, גם נהגי משאיות ורכב מסחרי, נהגו במהירות גבוהה מהמהירות החוקית והסבירה לרחוב שבו גני ילדים ומשני צדדיו יש בתי מגורים.

נהגים רבים משתמשים ברחוב הצר שמפריד בין קרית ביאליק לכפר ביאליק, כדרך לעקוף את עומסי התנועה בכביש מספר 4, בהם נהגי משאיות ורכב כבד. לאורך הרחוב מחנים הדיירים את מכוניותיהם מה שמגביל את שדה הראייה של הנהגים שחולפים ברחוב ומקשים עליהם לראות את הולכי הרגל שחוצים את הכביש.

אולם על אף הקשיים האובייקטיביים שיש ברחוב, מתברר כי נהגים רבים מתייחסים אליו כאל מסלול מהיר וחולפים בו במהירות שמונעת מהם לבלום במקרה חירום. בשעות הלילה משמש הרחוב הצר את הנהגים הצעירים שחולפים בו במהירות ובמרבית המקרים תוך שהם משמיעים מוסיקה מחרישת אוזניים שנשמעת היטב בבתים הקרובים לכביש.

בעיריית קרית ביאליק החליטו לשים קץ לתופעת הנהגים הטייסים ובנו לקראת חיבור הרחוב עם שדרות ירושלים, פס האטה שאמור לרסן את מהירות כלי הרכב שחולפים ברחוב ובכך לצמצם את הסכנה שנשקפת למשתמשים אחרים בכביש.

תושבי הרחוב נשמו לרווחה לאחר שהתברר כי מהירות כלי הרכב ירדה אך בשבוע שעבר נכונה להם הפתעה. העירייה שלחה למקום עובדים שהרסו את פס ההאטה שנבנה אך לפני כמה שבועות והחליפו אותו בפס האטה נמוך וארוך יותר כמעט בגובה הכביש ומיד לאחר מכן חזרו המראות המוכרים של מכוניות ומשאיות שחולפות ברחוב במהירות.

"זה ממש חלם" אומרת תושבת הרחוב "הפס האטה שעשו עכשיו לא שווה כלום. הנהגים כמעט ולא מודעים לו והם ממשיכים לנסוע במהירות בלי להתחשב בסכנות. אולי רק אם חלילה יקרה פה אסון ומישהו ישלם בחייו, יתעוררו בעירייה לעשות פה טיפול רציני".

מעיריית קרית ביאליק נמסר כי מדובר בתיקון פס האטה גבוה ולא תקני. "לאור תלונות התושבים שרכבים שלהם פשוט נהרסים בגלל גובה פס ההאטה, התאימו אותו לתקן של פסי האטה" נמסר מהעירייה.

לחדשות נוספות בהד הקריות לחצו כאן * לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות