fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט: "האם עיריית חיפה אדישה לנושא הבטיחות של תושבי חיפה ונושא בריאותם?"

בשורה של דיונים שהתקיימו בבית המשפט הנוגעים למאבקים של קבוצת בזן ועיריית חיפה, האחרון שבהם בערב חג השבועות, מתחה השופטת ביקורת חריפה על העירייה: "מאבק העירייה בבזן לא יכול לשים כבני ערובה את תושבי חיפה"
גדיב תעשיות פטרוכימיה | צילום: אתר התאחדות התעשיינים
גדיב תעשיות פטרוכימיה | צילום: אתר התאחדות התעשיינים

בסדרה של דיונים שהתנהלו בבית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לענייניים מנהליים, בעתירות שהתנהלו בין קבוצת בזן ועיריית חיפה, מתח בית המשפט ביקורת נוקבת על העירייה בכל הנוגע להתנהלותה מול בבזן.

קבוצת בזן הגישה לעיריית חיפה בקשה לביצוע עבודות להחלפת קטעים בצנרת שבה זורמים חומרים מסוכנים, זאת לאחר שחלה ירידה בעובי הדופן של הצנרת של מפעל גדיב תעשיות פטרוכימיה (מקבוצת בזן). בין הצדדים נערכו מספר פגישות, על מנת לתאם את העבודות, אולם רק לאחר שישה חודשים וחצי הודיעה העירייה לבזן, כי התהליך המתאים במקרה זה הוא הגשת היתר בנייה, וזאת בשעה שהמשרד להגנת הסביבה קבע כי יש לבצע את התיקונים בצנרת בדחיפות.

בעתירה שהגישה בזן ב-11 במאי האחרון נגד העירייה לבית המשפט קבעה השופטת ריבי למלשטריך-לטר: "העירייה אדישה לנושא הצורך בהחלפת קטעי הצנרת. האם העירייה אדישה לנושא הבטיחות של תושבי חיפה ונושא בריאותם?" השופטת אף הוסיפה: "מדובר בהתנהלות עירייה החורגת באופן קיצוני מתחום ההתנהלות הסביר המצופה מעירייה אחראית".

השופטת הורתה לבזן לבצע את העבודות החיוניות ואף ציינה החלטתה התקבלה "נוכח מה שמסתמן כאדישות העירייה".

"להבטיח את בטיחות תושבי חיפה מחד גיסא ואת צורכי המשק מאידך גיסא"

יום למחרת פנתה עיריית חיפה לבית המשפט בבקשה לעיון מחדש בהחלטת השופטת למלשטריך-לטר, אולם בקשתה נדחתה על ידי השופטת בנימוק שהעירייה אינה מציעה כל פתרון אשרי על מנת לעמוד בלוח הזמנים שקבע המשרד להגנת הסביבה לביצוע העבודות.

גם בהחלטתה זו מתחה השופטת ביקורת חריפה על עיריית חיפה: "גם לעירייה ברור שהליך של היתר בנייה הוא הליך של חודשים ארוכים. מכאן, שגם אם תקבע ערכאת הערעור שבעקרון יש צורך בהיתר בנייה לעבודות מסוג זה (אם תקבע), אין בכך כדי לפתור את הנחיצות בסעד הארעי. מאבק העירייה בעותרות לא יכול לשים כבני ערובה את תושבי חיפה".

בהחלטה האחרונה שהתקבלה בשבוע שעבר, ערב חג השבועות, קבעה השופטת כי בזן תוכל להחליף מקטעי צנרת ללא היתר בנייה. השופטת פירטה את כל התנאים שהציבה עיריית חיפה לביצוע העבודות וציינה כי הם מולאו על ידי קבוצת בזן. הפעם כתבה השופטת בהחלטתה "יש לקוות כי העירייה והעותרות יגיעו לנוהל עבודה מובנה ביניהם, גם בראייה לעתיד, על מנת להבטיח את בטיחות תושבי חיפה מחד גיסא ואת צורכי המשק מאידך גיסא".

חדשות נוספות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות