fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

זוכת ה"אקס פקטור" דניאל יפה מגיעה להופעה בקרית אתא

דניאל יפה (צילום: רמי זרנגר)
דניאל יפה (צילום: רמי זרנגר)

 

ביום ראשון הקרוב, וולנטיין דיי,  תסגור דניאל יפה, 28, מעגל כשתופיע בקניון "שער הצפון-מתחם איקאה" בקרית אתא, העיר שבה נולדה וגדלה, שבה גילתה את אהבה לשירה שהובילה אותה לזכייה במקום הראשון בתוכנית "אקס פקטור".

חייה של יפה שלמדה בבית הספר "הצבי ישראל" ואת התיכון עשתה במגמת מוסיקה  בקיבוץ יגור, קשורים בשירה מהיום שהיא זוכרת את עצמה וכפי שהיא מעידה "כל השכנים היו שומעים אותי שרה". את השירות הצבאי עשתה בצוות הווי של חיל האויר "שהיה השירות הכי מושלם בעולם וכל פעם עשינו הופעות לקבוצות אחרות של חיילים" ומיד לאחר מכן מצאה עבודה כמלצרית מזמרת במועדון בקריות.

דניאל יפה (צילום: רמי זרנגר)
דניאל יפה (צילום: רמי זרנגר)

"רציתי מאוד להמשיך לשיר" היא אומרת "והעבודה הזאת הייתה אחת החוויות הטובות בחיים. הרגשתי כמו בסרט "חופשיות על הבאר", זה היה כמו חלום, עמדתי על הבאר ושרתי ומאוד נהניתי". גם שכעברה לעבוד כדיילת אויר בחברת ארקיע המשיכה יפה את אהבתה לשירה, אלא שהפעם שיתפה בכך גם את הנוסעים והצוות. "ניסיתי לשיר כמה שיותר ובכל מקום שיכולתי" והיא מספרת שבאחת הטיסות לאילת היו בטיסה רן דנקר ועילי בוטנר והטייס ניצל את ההזדמנות להודיע במערכת הכריזה על יכולות השירה של יפה והשניים רצו לשמוע אותה. "אז שרתי לכל מי שהיה בטיסה והם הציעו לי להופיע איתם ועם המדים של הדיילת הופעתי איתם באותו ערב. ניסיתי לשיר כמה שיותר ובכל דרך אפשרית".

ואל תחשבו שדרכה של יפה אל אור הזרקורים הייתה קלה. במשך שנים היא ניסתה שוב ושוב להתקבל לתוכניות ריאלי שעוסקות בשירה אולם בכל פעם קיבלה דחייה. "היום אני יודעת שלכל דבר יש את הזמן המתאים שלו" אומרת יפה שהגישה מועמדות ל"אקס פקטור" רק לאחר שבן זוגה שיכנע אותה ללכת "הוא אמר לי שהפעם זה יצליח. צחקתי עליו אבל הוא אמר לי לנסות שוב ועברתי את האודישנים ועברתי את כל העונה עד שזכיתי. זו הייתה החווייה הכי משמעותית בחיים שלי. זה היה אינטנסיבי ומטורף והייתי ב"היי" כל התקופה הזאת. הערכתי כל רגע וכל שנייה בטירוף הזה. גם כשהיו רגעים קשים לא נשברתי אלא הערכתי, חייתי שם משנייה לשנייה וניסיתי לצבור חוויות".

גם לאחר שהכריזו עליה כזוכת התוכנית היא לא הפנימה את מה שקרה. "רק לפני תקופה קצרה נפל לי האסימון שאני זוכה" היא מספרת בצחוק מתגלגל "בערב שבו הכריזו עלי כזוכה לא הבנתי את זה. יום אחרי הגמר עשו עלי כתבה ושלחו אותי לצילומים וכל הזמן אמרתי לצלם שזכיתי ב"אקס פקטור", לא קלטתי את זה". את האהבה שלה זכתה מהקבל היא למדה להכיר תוך כדי התוכנית כאשר בכל שלב שעברה הבינה שכמות שהאנשים שאוהבים את יכולת השירה שלה גדלה מפעם לפעם ועם זאת, בכל מה שנוגע לחיי הזוהר המפתים של תל אביב, ההשקות הנוצצות והחיכוך עם בכירי התעשייה, היא עדיין נשארה דניאל יפה מקרית אתא.

"יש לי אופי חברתי, כך שלא משנה איפה שאהיה ולאיזה מסיבות מזמינים אותי אני תמיד נשארת אני והופכת את הכל למעין "שכונה", אז תמיד יש צחוקים איפה שאני נמצאת" מספרת יפה "אני זה אני, אני מהקריות". יפה מקפידה להגיע לבקר את ההורים בקרית אתא בכל עת שהיא יכולה והיא מנצלת את זה גם להודות לשכנים שתמכו בה "אני מרגישה שהשכנים היו שותפים לתהליך שלי, הם שמעו אותי שרה בבית מאז שהייתי נערה ובאמת עשינו את זה ביחד".

יפה אוהבת לעסוק בכמה דברים בעת ובעונה אחת כפי שניתן לראות מהיומן שלה שעמוס בימים אלו במופע שהיא עושה עם "קאברים" לשירים מהתוכנית "אקס פקטור", עובדת על חומרים משלה לסינגל הראשון ומתכוננת להופעה במחזמר "שיער". על אף ש"שיער" יצא לעולם עוד לפני שהיא נולדה, אומרת יפה "זה מחזמר מדהים שמאוד קל להתחבר אליו, אומנם הוא מדבר על תקופה אחרת של שנות השישים, אבל בהחלט אפשר להתחבר אליו ולהבין אותו".

לקראת ההופעה במסגרת פרויקט "חורף מוסיקלי" מספרת יפה "ההתרגשות גדולה בגלל שזה בקרית אתא, זה ממש הבית. הכנו מופע מדהים לקהל, אני מביאה איתי רקדניות וזה יהיה שואו מאוד נוצץ". כמי שהגיחה מהקריות, כמו רבים וטובים כדוגמת "החברים של נטשה", יהודה פוליקר, בנזין ועוד אומרת יפה "מניסיון אישי אני יכולה להגיד לכל מי שעוסק במוסיקה לא לוותר, לחפש אודישנים ולגשת אליהם וגם אם שומעים "לא" כמה פעמים זה בסדר וצריך להמשיך עד ששומעים "כן", אם הם חיים את זה, את המוסיקה, אז זה חייב להצליח".

פרויקט "חורף מוסיקלי" ב"שער הצפון-מתחם איקאה" בקרית אתא הוא פרויקט מוסיקלי ראשון מסוגו שמאפשר לקבל הצצה אישית לעולמם של המוסיקאים הגדולים ומציג כיתות אומן פתוחות והופעות. כחלק ממטרתו להנגשת התרבות הישראלית, יתקיימו במהלך החודשים ינואר-מרץ כיתות אומן והופעות ללא עלות עם נגנים ומוסיקאים מן השורה הראשונה בארץ, בהם ארקדי דוכין, אבי סינגולדה, דניאל יפה וחברי להקת 'מופע הארנבות של ד"ר קספר' ועוד. במסגרת הכיתות האומן ייחשף הקהל, דרך מפגש בלתי אמצעי לאמנים, לסיפורים מאחורי השירים , נגינה משותפת ואף מתן טיפים מקצועיים מניסיונם האישי. המפגשים מיועדים לקהל הרחב, למוסיקאים ולנגנים מכל הגילאים, המוזמנים   להביא עמם את כלי הנגינה האישיים שלהם.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות