fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפולנים סיפרו לצורי על בית הכנסת ששופץ במיליונים

מדובר באחד מבתי הכנסת הוותיקים באירופה שנמצא בעיר התאומה של קרית מוצקין, וולדובה בפולין. אביה מנהלת מרכז משמעו"ת, ד"ר לאה גנור, התפלל בבית הכנסת הזה בצעירותו
בית הכנסת המשופץ בפולין | צילום: דוברות העירייה

חברי משלחת מהעיר התאומה של קרית מוצקין, וולדובה בפולין, בהם ראש המחוז וראש העירייה, ביקרו השבוע בקרית מוצקין וסיפרו לראש העירייה חיים צורי, כי אחד מבתי הכנסת הוותיקים בפולין משופץ כעת בעלות של מיליוני שקלים. ראשי המשלחת בירכו את צורי על היבחרו לקדנציה נוספת וסיפרו לו על מערכת הקשרים הענפה שנוצרה בין צעירים משתי הערים בהובלתן של מנהלת מרכז משמעות, ד"ר לאה גנור ופרח קיסר. לגנור, אגב, קשר אישי לבית הכנסת ששופץ בפולין, שכן אביה התפלל בו בצעירותו.

צורי: "לדעת שעיר תאומה משקיעה במורשת היהודית ומשמרת בית כנסת עתיק – זה מחמם את הלב. במרכז משמעו"ת בקרית מוצקין לומדים את השפה הפולנית, וקרית מוצקין היא אחת הערים הבודדות בארץ שלומדים בה את השפה הזו".
צורי גם שוחח השבוע עם השגריר הפולני בישראל, מארק מגירובסקי, שהותקף באלימות, וגינה את המקרה. "מארק הוא ידיד אמיתי של ישראל, שגריר נפלא שדובר מצוין את השפה העברית. אין מקום לאלימות מכל סוג שהוא וכולנו מחבקים את השגריר לאחר המקרה הנורא הזה".

ביקור המשלחת מפולין בקרית מוצקין | צילום: דוברות העירייה
ביקור המשלחת מפולין בקרית מוצקין | צילום: דוברות העירייה

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות