fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

המטופלים הם לא שקופים

זה המוטו של קורס ייחודי שהועבר במשותף לאחיות במרפאות כללית ובית החולים רמב"ם בנושא בריאות הנפש
גישה למטופל עם בעיה נפשית בבית החולים ובקהילה | צילום: דוברות כללית
גישה למטופל עם בעיה נפשית בבית החולים ובקהילה | צילום: דוברות כללית

זה המוטו של קורס ייחודי שהועבר במשותף לאחיות במרפאות כללית ובית החולים רמב"ם בנושא בריאות הנפש

25 אחיות ממרפאות כללית במחוז חיפה וגליל מערבי ו-17 אחיות העובדות במחלקות שונות בבית החולים רמב"ם סיימו קורס אינטנסיבי, שבסופו הגישה כל משתתפת גם עבודה מסכמת. הקורס המשותף הועבר על ידי מומחים מבית החולים ומהשירות לבריאות הנפש של כללית במחוז ורוכז וארגן על ידי מיכל אידלמן אוחנה, רכזת הסיעוד בבריאות הנפש של כללית במחוז, ומירי בלאופלד, מרכזת פיתוח מקצועי של הסיעוד בכללית יחד עם ציפי משייב והגר כהן סבאן מבית החולים רמב"ם. הן גם העבירו העבירו חלק מהתכנים במהלך הקורס.

ד"ר טטיאנה ז'לוז'ין, מנהלת שירות בריאות הנפש של כללית במחוז  מסבירה, כי הקורס נועד להעלות מודעות והבנה של האחיות, שלא כולן מתחום בריאות הנפש, לצרכים הייחודיים של חולים, להם בעיה רפואית אך ברקע גם בעיה נפשית, המגיעים לטיפולן. הצורך בקורס זה נובע מכך שלא אחת, בשל חוסר מודעות וסטיגמה, המתמודדים עם בעיות נפשיות אינם זוכים לתשומת הלב הנדרשת ולטיפול מכבד דיו. בנוסף, יש צורך בהבנת ההשלכות של מצבם הנפשי והטיפול התרופתי שהם נוטלים בגינו, בעת מתן טיפול לבעיות גופניות שונות.

התוכנית העשירה הועברה על ידי צוותים משותפים של מומחים בתחום בריאות הנפש ברמב"ם ובכללית, ותורגלו תרחישים שונים. במפגש הסיום המרגש סיפר מטופל את סיפורו האישי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות