fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בקדנציה הבאה נאשר הקמת בית חולים בקרית אתא"

שר האוצר יובל שטייניץ הבטיח לראש עיריית קרית אתא כי יקדם את הקמת בית החולים בעירו. עתודת הקרקע בגבעותיה המזרחיות של קרית אתא, סמוך למוסד גלעם, אושרה על ידי משרד הבריאות לטובת הקמת בית החולים
יובל שטייניץ
יובל שטייניץ (באדיבות כנסת ישראל)

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ נפגש ביום שלישי עם ראש עיריית קרית אתא, יעקב פרץ ובמהלך הפגישה אמר, כי במהלך הקדנציה הבאה יאשר הקמת בית חולים בקרית אתא.

יובל שטייניץ
יובל שטייניץ (באדיבות כנסת ישראל)

זה כ- 15 שנה מנהל יעקב פרץ, מאבק להקמת בית חולים בקריות. בתוכנית המתאר המנדטורית של אזור המפרץ שוריינה משבצת קרקע בת ארבעה דונמים בקרית אתא, לטובת הקמת בית החולים. מאחר שהתוכנית לא הייתה יכולה לצאת במתכונת שכזו, פעל פרץ, אצל שר הבריאות דאז, יהושע מצא להחלפת משבצת הקרקע בעתודת קרקע בגבעותיה המזרחיות של קרית אתא, סמוך מוסד גלעם, שאושרה על ידי משרד הבריאות לטובת הקמת בית חולים.

בראיון ל"הד הקריות" בתחילת שנת 2012 אמר פרץ בהתייחסו לפרויקט בית החולים: "הצבנו יעד לאור הצורך האדיר שקיים בשירותים רפואיים באזור כבר 15 שנים. קמתי ואמרתי שבקריות יקום בית חולים ועשיתי את כל המאמצים כדי להכין תכנית ולהטמיע אותה בכל גורמי התכנון, בעיקר אצל הגורם העיקרי, משרד הבריאות. משנת 1996 שקדנו על תכנית להקמת בית חולים בקרית אתא לטובת כל האזור ומשרד הבריאות אישר את התכנית. התכנית תוכננה מתוך חשיבה עתידית והתכנית גובשה כתכנית מנחה של כל מחוז צפון. תכנית המתאר תמ"מ 6 אושרה, עם בית החולים בתוכה, בתחילת שנות האלפיים".

כתוצאה מהמאבק הציבורי שניהל פרץ לטובת העניין, הוגשה הצעת חוק בכנסת להקמת בית חולים בקרית אתא. ההצעה עברה בקריאה ראשונה אולם הוקפאה מטעמי תקציב ממשלתיים. מאז פועל פרץ בקרב צמרת הממשלה לאישור הקמת בית החולים בקרית אתא בעתודת הקרקע שהוכשרה לטובת הפרויקט ואשר אושרה במשרד הבריאות ונמצאת באישור בגופי התכנון הסטטוטוריים.

הכתבה המלאה ביום שישי בעיתון הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות