fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביאליק: עסקים מזהמים ועסקים בקריון ישלמו יותר

דוקורסקי: "ביקשנו העלאה חריגה בארנונה למפעלים מזהמים באזור התעשייה כדי להביא אותם להתנהל בהתאם לתקנים... אין הצדקה שעסקים בקריון ישלמו כמו שאר העסקים בעיר"
חולה מספר 576 מנהריה: ביקרה בקריון | צילום: מורן קדוש
חולה מספר 576 מנהריה: ביקרה בקריון | צילום: מורן קדוש

כתבה שפורסמה השבוע באחד האתרים ודיווחה, כי עיריית קרית ביאליק מתכוונת להעלות את הארנונה לעסקים בעיר בכ-10 אחוזים, עוררה זעם רב בקרב סוחרים ובעלי עסקים. ראש העירייה אלי דוקורסקי מיהר להבהיר, כי הדבר אינו נכון וכי מי שישלמו יותר הם רק עסקים מזהמים וכן עסקים הפועלים בקריון, זאת בהתאם להחלטה שהתקבלה פה אחד במועצת העיר עוד בפברואר האחרון.

"תעשיות מזהמות באזור התעשייה של קרית ביאליק פוגעות בעסקים הנמצאים סביבן וביכולת לשכון לצידן. כמו כן, המפעלים המזהמים פוגעים בתשתיות העירוניות של הניקוז והביוב, מסבות לכלוך, רעש וזיהום אוויר", נכתב בשעתו בבקשה החריגה להעלאת הארנונה, "התעשיות המזהמות מרחיקות עסקים ופוגעות במרקם של אזור התעשייה, כמו גם בפוטנציאל של האזור לצמוח לתועלת העיר ותושביה". בנוגע לעסקים בקריון ובצפון ביאליק נכתב: "נכסים מסוג משרדים, שירותים ומסחר בביאליק צפון נהנים ממספר מבקרים רב ומגוון ביחס לנכסים אחרים, ככל הנראה בשל המיקום האטרקטיבי וריבוי מקומות החנייה".

ראש העירייה דוקורסקי הבהיר: "ביקשנו העלאה חריגה למפעלים מזהמים באזור התעשייה, כדי להביא אותם להתנהל בהתאם לתקנים. לא יעשו זאת, ישלמו דרך הכיס. כמו כן קבענו, כי תעריף הארנונה לעסקים בקריון בלבד יגדל ב-7.5 אחוז. אין הצדקה שהם ישלמו תעריף זהה לעסקים בשאר העיר. בשאר העיר אין שינוי בתעריף הארנונה של העסקים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות