fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מתחת לשמשייה: כך תבחרו יין לקיץ

הנה זה קורה - אנחנו משאירים מאחור את החורף, הקור וכנראה גם הקורונה, ומקבלים בברכה את פניו של קיץ בריא וחדש בארצנו החמה. אז תודו שיש לנו מספיק סיבות טובות להרים כוסית, אבל השאלה היא מה נמזוג לתוכה. הנה כמה הצעות
יין לקיץ | צילום: pixabay

ישראל היא מדינה חמה עם אקלים ים תיכוני לח וטמפרטורות גבוהות כמעט לכל אורך השנה. עם זאת, התקופה האחרונה הייתה קשה ורובנו עברנו אותה בתוך הבתים.

על הרקע הזה, אפשר להבין למה יש תכונה של התרגשות באוויר: החורף והקור נשארים מאחור, הקורונה בשליטה וכולנו זמינים לקבל בחיוך את פניו של קיץ בריא וחדש.

השאלה שעל הפרק היא איזה סוג של יין כדאי למזוג לתוך הכוסיות. אז רגע לפני שפותחים שמשייה בחצר, בבריכה או בים, הכנו לכם כמה הצעות:

יין לבן

יין לבן נהוג להכין מענבים בהירים, ירוקים או זהובים, כאשר הדגש הוא על כך שמיד בתהליך התסיסה מפרידים את הקליפות מהתירוש. לאחר מכן, רוב סוגי היינות הלבנים מתיישנים בחביות נירוסטה וללא מגע עם עץ. התוצאה היא יין קליל עם נטו פרי והתאמה לצריכת אלכוהול מתונה, נעימה ומאוד טעימה.

יין רוזה

יין רוזה מקבל את הצבע הייחודי שלו כתוצאה משהייה משותפת עם הקליפות הכהות. אבל בניגוד ליין אדום שבו מבצעים את תהליך התסיסה יחד עם הקליפות, כאן מדובר רק על צביעה של התירוש שממנו מרכיבים לאחר מכן את המשקה. מבחינת תפריט, מומלץ לשתות יין רוזה בטמפרטורה של 8-10 מעלות.

יין גוורץ

יין שנוצר מענבי הגוורצטרמינר, או בקיצור גוורץ, מתאפיין בכך שהוא מתוק, עשיר בסוכר ועם טעמים ארומטיים. יין גוורץ אפשר להכין כמו יין לבן חצי יבש והוא מתאים למי שאוהב את הטעם הקליל בפה, אבל לצד נשנושים מעניינים כמו גבינות ופיצוחים. מעבר לכך, כדאי לדעת שהוא מתאפיין ברמת ריכוז אלכוהול גבוהה יחסית של 14% וברמת חמיצות נמוכה.

כך תתאימו את היין לטעם האישי שלכם

היכרות עם המאפיינים השונים של יין לבן, יין רוזה ויין גוורץ היא כמובן רק חלק מתוך מערכת שיקולים רחבה יותר. אם רוצים להבטיח התאמה של היין לטעם האישי, צריך לנסות אותו עוד לפני שהקיץ מתחיל ולעשות את זה בסביבה מבוקרת. אם כבר יש לכם ניסיון קודם עם יינות מומלצים, ניתן להרחיב את החיפוש ולקרוא על התכונות ועל זני הענבים השונים.

בסופו של דבר, על טעם וריח קשה להתווכח ולכן סוג מסוים של יין שהחברים או המשפחה אוהבים – לא בהכרח יהיה לטעמכם. חוץ מזה, צריך לזכור שמחיר גבוה לא מבטיח איכות וטעם. אם רוצים לבחור יין לקיץ ולהיות מרוצים מהתוצאות, חשוב לשמור על ראש פתוח ולא לחשוש מהתנסויות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות