fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכירו את הראל עידו מנהריה שחולם להיות הכוכב הבא בכדורגל בארץ ובעולם

הראל עידו, הוא לא עוד כדורגלן צעיר טיפוסי. מדובר בילד שמתאמן 6 פעמים בשבוע, בעל ניצוצות של כישרון מיוחד שכבר מחוזר על ידי מועדוני כדורגל גדולים בארץ. האבא איציק, שמטפח ומלווה אותו, מכוון בכלל לאירופה
הראל עידו מנהריה חולם בגדול! | צילום: איציק עידו
הראל עידו מנהריה חולם בגדול! | צילום: איציק עידו

מאת: מאור בכר וזיו פרבר

לצרפתים יש את קיליאן אמפבה, לנורבגיה יש את ארלינג הולאנד ולהולנדים יש את מתיאס דה ליכט. האם הכוכב הבא של הכדורגל הישראלי יגיע דווקא מנהריה? הכירו את הראל עידו, אמנם רק בן 4 אבל כבר מגלה ניצוצות של כדורגלן כישרוני.

למרות גילו הצעיר, זוכה הראל עידו, לאימוני כדורגל אישיים, אותם מעביר לו אביו, איציק, שחקן כדורגל בעבר ומאמן כדורגל בהווה, שמשקיע בילד המון שעות אימון. הראל ניחן ביכולת שליטה בכדור ודיוק במסירה ובבעיטה, וזוכה למחמאות מכל איש כדורגל שראה אותו בפעולה.

אביו איציק מספר כי הילד גם זוכה להתעניינות בקרב מועדונים גדולים שמעוניינים לקלוט אותו ברגע שיתאפשר. "אשתי טוענת שהילד נולד עם כדור, כי עוד לפני שהוא נולד, היא הרגישה את הבעיטות שלו בבטן", מספר איציק, "כבר כשהתחיל ללכת, עוד בצעדים הראשונים, הוא החל לבעוט בכדור".

זה הקטן, גדול יהיה הראל עידו בפעולה | צילום: איציק עידו
זה הקטן, גדול יהיה הראל עידו בפעולה | צילום: איציק עידו

איציק, אתה חושב שעצם העובדה שאתה היית שחקן כדורגל בעבר ומאמן כדורגל בהווה, יצר איזשהו גשר עבור הראל?

"יכול להיות. הראל גדל לתוך משפחה של כדורגלנים. אבא שלי, עזרא, שיחק בעברו בהפועל צפת ונחשב לשחקן מהיר מאוד. הראל לקח ממנו את המהירות, והכישרון זה כבר דבר מולד".

מה בעצם מייחד אותו לעומת ילדים אחרים?

"הכישרון: הוא בועט בשתי הרגליים ושולט בכדור בצורה מדהימה, הרצון: מבחינתו, המגרש זה הבית. הוא כל הזמן רוצה להיות במגרש, להתאמן, להשתפר ולשחק, והאופי החזק: הוא מוכן להתאמן בכל יום, בכל שעה ובכל מזג אוויר. הגשם לא מפריע לו, הקור לא מטריד אותו, החום לא משפיע עליו. עברתי דבר או שניים בכדורגל וגם ראיתי דברים בארץ ובעולם, אבל דבר כזה אצל ילד כזה קטן, עוד לא נתקלתי".

הראל בזמן אימון | צילום: איציק עידו
הראל בזמן אימון | צילום: איציק עידו

השגרה השבועית של הראל דומה לסדר יום של כדורגלן מקצועי. הוא מתאמן שש פעמים בשבוע, ושוקד על יסודות הכדורגל, שיפור הטכניקה, הכושר והמהירות. "האימונים הפכו אצלו לדבר קבוע", מעיד איציק, "לפעמים, גם בשבתות, שזה יום מנוחה וחופשי מאימונים, הראל מעיר אותי כבר בשעה שש בבוקר ומבקש ממני לבוא אתו למגרש."

מי הקבוצות שכבר התעניינו בו?

"יש כבר כמה קבוצות שמדברות איתי עליו ואומרות שהן רוצות שהוא יגיע אליהם, ואני מדבר על מועדונים כמו מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל חיפה. יש גם המון סוכני שחקנים שמתעניינים בו ומוכנים לייצג אותו כבר מעכשיו. אחד מסוכני השחקנים הגדולים בארץ כבר אמר לי שברגע שהילד יגיע לגיל שבו הוא יוכל לשחק במסגרת רשמית, הוא מעוניין לקחת אותו כפרויקט אישי".

איפה אתה רואה את הילד משחק?

"האמת, אירופה, רק אירופה, ולשם אני מכוון. ההבדל בין הכדורגל בישראל לאירופה הוא עצום. וזה מתבטא בהכל, במתקנים, בתנאים, באימונים, בהתייחסות, ברצינות, בהשקעה".

מאחר ואין עדיין מסגרות רשמיות לגילאים צעירים ממש, הראל התאמן תקופה מסוימת בבית הספר לכדורגל של המאמן אלון שלמה. במקביל, הוא היה משחק בשכונת מגוריו עם ילדים בוגרים ממנו. הקורונה אומנם שיבשה את סדר היום אצל רבים מאתנו, אבל לא אצל הראל, שהמשיך לשמור על שגרת אימונים מסודרת.

איך הסתדרתם במהלך השנה האחרונה, כשלמעשה אין מסגרות ספורט ויש סגר?

"המשכנו להתאמן רגיל, אימונים אישיים, וכמובן בהתאם למגבלות. לא התרחקנו מהבית ורק במגרשים פתוחים"

מי הקבוצה האהודה עליו?

"בארץ הוא אוהד את מכבי תל אביב ובחו"ל את ברצלונה"

מי המודל שלו ככדורגלן?

"ליונל מסי"

הוא בטח רוצה להצליח כמוהו?

"תשמע סיפור. בעוד שבועיים הילד אמור לחגוג יום הולדת 4. רצינו להביא לו עוגת יום הולדת כדורגל עם הדמות של מסי עליה. הילד סירב, אמר שהוא רוצה עוגת כדורגל אבל עם דמות שלו כשחקן. אני אומר לך, כשאני מתאמן איתו, אנשים רואים את רמת האימונים ולא מאמינים שילד כזה קטן עובר אימונים כאלה. הרבה אנשים גם מבקשים להצטלם אתו סלפי, כי הם בטוחים שבעתיד הוא יהיה משהו".

יש סיכוי שהילד יום אחד יבוא ויגיד שהוא לא מעוניין להיות כדורגלן?

"אני לא מאמין שזה יקרה. הילד חולה כדורגל. מבחינתו, מגרש כדורגל זה הבית. אתה רואה את זה בניצוץ שבעיניים וגם בהתלהבות שיש בו כשהוא עולה על המגרש. אתה יודע, בדרך כלל ילדים קטנים ישנים עם דובי. אתה יודע עם מה הראל עולה למיטה לישון? עם כדורגל, ככה הוא נרדם. הזוי".

מה הוא רואה בטלוויזיה?

"אתה בטח מצפה שאגיד לך ערוץ הילדים, אבל לא. זה בקטנה. רוב הזמן הוא רואה משחקי כדורגל ולא משנה באיזו ליגה. כשאין שידורי משחקים בטלוויזיה הוא רואה סרטוני כדורגל ביו טיוב".

איציק גם מתייחס לאחת הבעיות הגדולות שקיימות בכדורגל הישראלי והיא הקושי של שחקנים ישראלים צעירים ומוכשרים לפרוץ בליגות הבכירות.

איציק: "לדעתי, צריך לפתח אקדמיות כדורגל לילדים ונוער ולפתח עוד יותר את כל נושא הסקאוטינג בישראל. אני רואה הרבה משחקים, בכל הליגות, וביקרתי גם באקדמיות לכדורגל באירופה, ואתה רואה את ההבדלים הגדולים בהשקעה וגם ברמה. אני יכול להעיד שיש לא מעט שחקנים שמשחקים בליגות הנמוכות, שהם הרבה יותר טובים משחקנים שמשחקים בליגת העל. הסיבה היחידה שהם משחקים בליגות האלה ולא בליגות הבכירות היא שאין להם מספיק קשרים או מאמנים שיאמינו ביכולתם ובכישרונם. וזה חבל, כי הפוטנציאל שלהם מאוד גבוה".

האב איציק והבן הראל | צילום: באדיבות האב
האב איציק והבן הראל | צילום: באדיבות האב

 

 

לחדשות ספורט בצפון 1 לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות