fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סיפור אהבה בבית הספר לקציני ים

הדייט הראשון של אנטון ואיבגניה התרחש רק לאחר שנתיים. אנטון, שכבר היה בוגר בית הספר והמשיך לכיתות יג' יד' פוגש שוב, לאחר שנים, את איבגניה כאשר נאלצה להישאר אחרי שעות הלימודים למלא עונש שהיא קיבלה.
אנטון ואיבגניה וסקוביץ | צילום באדיבות קציני ים עכו
אנטון ואיבגניה וסקוביץ | צילום באדיבות קציני ים עכו

החודש יציינו את יום האהבה הבינלאומי, ברחבי העולם יציינו זוגות רבים את אהבתם. זאת הזדמנות להתרפק על העבר ולהיזכר כיצד הכירו. ישנם זוגות שהכירו בעבודה, זוגות שהכירו בצבא ובתיכון. סיפורם של אנטון ואיבגניה וסקוביץ. הוא דוגמה לאהבה שנוצרה בין הגלים ומהדהדת לדורות הבאים. כעת, נסגר מעגל וילדתם המשותפת תתחיל ללמוד בבית הספר בו הוריה הכירו.
בית הספר קציני ים עכו, לא רק מכשיר ימאים ישראלים. לא פעם, גם נוצרים סיפורי אהבה מרגשים. לאורך החופים הלבנים וים הטורקיז, שוכן בית הספר לקציני ים עכו. שמושך אליו תלמידים אוהבי ים מכל קצוות הארץ. לרגל יום האהבה ו-85 שנה להקמת בית הספר לקציני ים עכו. אנטון מספר לנו על עלייה, קליטה ואהבה לים שהובילה גם לאהבה לאשתו איבגניה. גם ילדתם המשותפת תחל ללמוד בשנה הקרובה בבית הספר שהוריה הכירו.
"הגורל הוביל אותי אליה"
אנטון עלה ארצה עם הוריו בשנת 99' מאוקראינה, לישוב כרמיאל. וכל חייו חלם על הים. בלי שליטה בעברית והבנה בתרבות הישראלית היה ברור לו דבר אחד – הוא רוצה ללמוד ולהפוך לימאי ישראלי. כך, לאחר מספר שבועות מעלייתו לישראל החל ללמוד בקציני ים עכו. בהגיעו לכיתה יא', כנהוג, החניכים הוותיקים בבית הספר קיבלו את פני הקדטים החדשים. אך, אנטון לא ציפה שבאותו יום הוא יכיר את שותפתו וחברתו לחיים שהיא גם אם ילדיו העתידית – "אני זוכר אותה עומדת בין השורות, בעלת שיער בלונדיני ארוך ועיניים כחולות מהפנטות". מאותו הרגע אנטון הרגיש כי הגורל הפגיש אותו עם אהבת חייו. כך קרה, איבגניה שנולדה וגדלה על גבול רוסיה סין, ואנטון שנולד באוקראינה נפגשו בארצנו הקטנה. החברות והאהבה נרקמו בין הספינות והגלים.
"אני חושב שהלכנו לאורך המגרש אלפי פעמים"
הדייט הראשון של אנטון ואיבגניה התרחש רק לאחר שנתיים. אנטון, שכבר היה בוגר בית הספר והמשיך לכיתות יג' יד' פוגש שוב, לאחר שנים, את איבגניה כאשר נאלצה להישאר אחרי שעות הלימודים למלא עונש שהיא קיבלה. למרבה ההפתעה אנטון שובץ להיות הקצין התורן שלה. אנטון שזכר את שיערה הבלונדיני ועיניה הכחולות, החליט ליזום שיחה ובסיום היום אזר אומץ והזמין אותה לדייט. הם לא יכלו לצאת משערי בית הספר. לכן אנטון מצא דרך יצירתית ליצור אווירה רומנטית. הם נפגשו במגרש הכדורגל של בית ספר שהשקיף על הים הכחול, כשברקע חומות עכו העתיקה שתרמו לאווירה הרומנטית.
"דור הולך ודור בא"
כשסיימו את בית הספר, התגייסו לחיל הים לתפקידים שונים והים נשאר חלק בלתי נפרד מחייהם. בתשוקה סיפר לנו – "שירתתי בבסיס באשדוד ועבדתי על אחת ספינות "הדבור", כמה שנים אחרי השחרור לקחתי את בנותיי למוזיאון "חיל הים", ופתאום אני רואה מולי את הדבור ששירתתי עליו". עולם קטן כזה וסגירת מעגל כזאת, יכולה לקרות רק בישראל.
כיום, אנטון ואיבגניה חיים באושר עם בנותיהם בכרמיאל. ומתרגשים לקראת תחילת לימודיה של ביתם בבית הספר קציני ים עכו מקווים ומצפים שגם ילדתם תמצא את אהבתה בין הספינות והגלים. ובנוסף, ספינות "הדבור" שעליהן שירת אנטון במהלך שנות פעילותו בים, מוצגות בכניסה לבית הספר ובמוזיאון חיל הים, באשדוד.

מרגריטה ואנטון וסקוביץ |צילום באדיבות קציני ים עכו
מרגריטה ואנטון וסקוביץ |צילום באדיבות קציני ים עכו

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות