fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צפו: הפגנת התיירנים אמש בצומת כברי

בעלי הצימרים ומקומות האירוח בגליל המערבי יצאו היום להפגין כנגד החלטת הממשלה לאסור על הציבור להגיע ולנפוש למרות הקפדתם על תנאי "התו הסגול"
הפגנה בצומת כברי | צילום: רינה קיסלמן
הפגנה בצומת כברי | צילום ארכיון: רינה קיסלמן

מחאת התיירנים בגליל המערבי

ענף התיירות נפגע אנושות בעקבות נגיף הקורונה, בעלי הצימרים ומקומות האירוח, אשר מתפרנסים בעיקר בחגים, התחילו את ההפסדים הגדולים עוד בחג הפסח ושכבר החלו להרים את הראש בזכות העבודה בחודשי הקיץ הגיע הסגר שמתוכנן לכל אורך חגי תשרי.

ביום שלישי השבוע התאגדו התיירנים בגליל המערבי ויצאו לצומת כברי למחות על החלטת הממשלה, ולדרוש שיאפשרו להם לארח את הציבור בחגים, בטענה שאחוזי ההדבקה בתחום הם אפסיים ולכן אין סיבה לרסק כלכלית את בעלי הצימרים ומקומות האירוח.

צחי אליהו, איגוד התיירות הכפרית: "העסק שלנו הוא עסק עונתי, חגי תשרי הם מאוד חשובים מכיוון שאחריהם אנחנו סגורים עד פסח. בשנה הזאת קיבלנו מכה אנושה, לא עבדנו לא בחג הפסח ולא בעצמאות.

באוגוסט באמת הייתה עבודה, אבל כמו שיש בכל שנה. כמות צימרים היא אותה הכמות ולכן הרווח נשאר כמו בכל שנה וזה כמובן לא מספיק בהתחשב במכה שספגנו.

"יש לנו פורום של האיגוד שהקמנו בסגר הקודם וניצלנו אותו גם עכשיו למען המחאה הצודקת הזאת של פתיחת ענף התיירות הכפרית. אצלנו אין הדבקות, אנחנו פועלים לפי החוקים ולא מאפשרים התקהלויות.

אני לא מבין את ההבדל בין אם משפחה גרעינית תחגוג בבית או בצימר, זה אפילו עדיף כי יש הכל במקום אחד.

אני מאמין שהממשלה תבין את הטעות שלה ותאפשר לנו לפתוח כי פשוט אין ברירה. במידה ולא אנחנו נחזור לכל הצמתים ולא נפסיק עד אשר יישמע קולנו".

 

 

אתי בעלת מיקאסה-גוי: "התאגדנו כאן התיירנים בגליל המערבי כי זה פשוט לא הגיוני שלפתוח את נתב"ג זה בסדר אבל אותנו לא.

אני לא מבינה מה ההבדל. ההפסדים שלנו השנה עצומים והמענק שקיבלנו פשוט מזערי ולא מכסה שום דבר. בנוסף, חייבו אותנו במע"מ ובמס הכנסה. שום הנחות לא נעשו.

"לקחנו המון הלוואות שתכננו לכסות בחגי תשרי, אם באמת יוטל סגר גם עלינו הענף לא ישרוד. אני מאוד מקווה שמקבלי ההחלטות יבינו שעשו טעות ויתקנו אותה.

אנחנו פועלים באופן מלא על פי התקן של "התו הסגול" מיקמנו אלכוג'ל בכל פינה וכל מה שצריך.

עמלנו המון על להתאים את עצמנו למצב וזה פשוט לא הגיוני שברגע אחד מוחקים את כל מה שעבדנו עליו, במיוחד כשאחוזי ההדבקה אצלנו הם אפס.

אני יודעת שהתיירנים מתכננים לפתוח כרגיל ולספוג את הקנס, יש ביקוש גדול של אנשים שרוצים להגיע ובעצמם מוכנים לשלם את הקנס".

 

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות