fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סירת הגומי של הילדים מנעה אסון כבד

בזכות התושייה של ניר חיים תושב נהריה ובעזרת סירת הגומי של ילדיו ניצלו חייהם של שלושה גברים מכפר יאסיף שטבעו בשבת בחוף אכזיב
מימין: איברהים, ניר וחליל | צילום: אלי כהן זיקוקין
מימין: איברהים, ניר וחליל |צילום: אלי כהן זיקוקין

 

תושב נהריה, ניר חיים, הציל בסוף השבוע האחרון שלושה גברים מכפר יאסיף, שטבעו בחופי אכזיב, באמצעות סירת הגומי שרכש לילדיו. לאחר שפונו ואושפזו בבית החולים בנהריה הגיע, ביום שלמחרת, לבקרם ולדרוש בשלומם.

ניר חיים (36) נשוי + 3 הגיע עם משפחתו לבילוי שגרתי של שבת בחוף אכזיב כשלפתע הבחין בשלושה גברים טובעים בלב ים.

חיים: "אני אפילו לא יודע מה הייתה השעה שבה זה קרה, כשאנחנו בים אנחנו לא מסתכלים על השעון פשוט נהנים מהרוגע.

הייתי עם הילדים בתוך המים עם סירת גומי שקניתי להם ופתאום אשתי וגיסתי החלו לצעוק לעברי לבוא לכיוונן, כשהן מצביעות על התקהלות של אנשים. ראיתי שלושה גברים טובעים במים ובלי לחשוב פעמיים התחלתי להתקרב אליהם עם הסירה".

הכל התחיל כאשר מיכאל סעדה (16) נכנס לשחות בים וכשניסה לחזור לחוף נתקל בסלעים גדולים, שהגאות הגבוהה הסתירה. הסלעים פצעו אותו והוא לא הצליח לשחות בחזרה. אחיו חליל סעדה (24) ודודו אברהים רמלאווי (38) זיהו את מצוקתו וזינקו למים כדי לסייע לו, אך ללא הצלחה.

השלושה נאבקו במשך 20 דקות להישאר עם הראש מעל המים, וכשניר הגיע אליהם הם כבר היו באפיסת כוחות.

ניר מתאר את הרגעים מלאי האימה ואת הפעולה המיידית בה נקט מתוך רצון לסייע לאדם במצוקה, אפילו מבלי להכיר אותו.

"היו לי שתי אופציות, או לתת לאנשים לטבוע או לתת להם לעלות יחד איתי על סירת הגומי, למרות שהיה פה סיכון, אבל היה לי ברור שזה עדיף. אמרתי לעצמי שגם אם ניסחף עמוק יותר עם הסירה, לכולם יהיה במה להיאחז עד שהחילוץ יגיע. הכל קרה כל כך מהר, עד שלבסוף הצלחתי לעזור להם ולהוציא אחד אחד לחוף מבטחים".

 

הילדים בסירת הגומי | באדיבות המשפחה
הילדים בסירת הגומי | באדיבות המשפחה

כשניר קרא בבוקר שלמחרת שהטובעים מאושפזים בבית החולים במצב קל הוא מיהר ללכת ולבקר אותם במרכז הרפואי לגליל בנהריה.

כאשר קרא בבוקר שלמחרת שהטובעים מאושפזים בבית החולים במצב קל קפץ לבקרם במרכז הרפואי לגליל.

"כשקראתי שהם במצב יציב הבנתי שהתפילות שלי נענו ומיהרתי לבקר אותם. ההתנגשות עם הסלעים גרמה להם לחבלות רבות בגוף ולבליעת כמות גדולה של מים, לכן אשפזו אותם.

הם שמחו מאוד לראות אותי והודו לי. אברהים, נשוי ואבא לשלושה, ריגש אותי מאוד כשאמר לי שלא הצלתי רק אותו אלא את כל משפחתו שהייתה עלולה להישאר לבד".

איך הגיבה המשפחה שלך?

"הילדים שלי היו ברגשות מעורבים לאורך כל האירוע. מצד אחד דאגו לי מאוד ומצד שני שמחו שאני מסייע לאדם אחר. אני מאמין שמכל דבר שאנו עושים צריך להפיק מסר ופה היה לי חשוב להסביר לילדים את החשיבות של העזרה לזולת. יחד עם זאת, צריך להיות זהיר. אני שמח שלסיפור הזה יש סוף טוב".

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות