fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נהריה: העבודות על מובל נחל סער ממשיכות להתקדם לפי התוכניות

עיריית נהריה ומשרד השיכון סיכמו על מתווה העבודה בקטע המובל שבין בי"ס רמז לחניון האורן. בין השאר אותרו חניונים חלופיים נוחים ונקבעו הסדרי בטיחות חיוניים.
מובל סער | צילום: דוברות עיריית נהריה
מובל סער | צילום: דוברות עיריית נהריה

פרויקט הדגל של נהריה ממשיך להתקדם לפי לוח הזמנים המתוכנן. לאחר שהקטע המזרחי והקטע המערבי הושלמו בהצלחה, מתחילות בימים אלה העבודות בקטע במרכזי, זה שבין בית ספר רמז לחניון האורן.

לקראת שלב זה בפרויקט, נערכה ישיבת עבודה וסיור בשטח בהשתתפות נציגי משרד השיכון, נציגי הקבלן המבצע ואנשי עיריית נהריה והחכ"ל, בראשותם של יניב קריאף, מנכ"ל החברה הכלכלית נהריה, והאדריכל טל חמי, ראש מנהלת הסכם הגג ומהנדס החברה הכלכלית. בסיור סוכמו הפרטים האחרונים של אופן ביצוע העבודות, ובפרט הוקדשה תשומת לב רבה לצמצום הפגיעה בחיי התושבים באזור.

כחלק מההיערכות לעבודות, אותרו מקומות מתאימים לחניונים שיחליפו את חניון האורן – חניונים רחבי ידיים ובטיחותיים שישרתו את תושבי האזור בזמן העבודות.

בנוסף, מתחם העבודות תוחם ע"י קיר מגן, וכמו כן נקבעו דרכי גישה בטוחות לאורך תקופת העבודות על המובל. יניב קריאף התחייב להתחשב בתושבים שמתגוררים בסמוך ולהיות זמין וקשוב לכל פנייה ובקשה. קריאף הבטיח גם המשך עשייה יעילה: "אנחנו עובדים לפי התוכנית ולא נותנים למהמורות אמצע הדרך לעצור אותנו – והכל מתוך הבנה לצרכי התושבים ובשיתוף פעולה מלא איתם".

האדריכל טל חמי שירטט את המיקום של החניון החלופי ובשטח הסביר את מיקומו ודרכי הגישה. ״המטרה היא לתת לתושבים המתגוררים בסמוך לעבודות מענה מידי", הסביר. "בסיור בדקנו את אשר תוכנן, האם הוא נכון וטוב לא רק על הנייר ומתאים בשטח. אחרי בדיקה של כל הגורמים יצאנו לדרך".

רונן מרלי, ראש עיריית נהריה, הצהיר כי המטרה היא סיום הפרויקט החשוב תוך עמידה בלוח הזמנים. מרלי, שמקפיד להיות מעורב בפרויקט ויש לו חלק נכבד במימוש החזון, תיאר את התרומה של מובל סער לעיר: ״המובל יזרים מתחת לפני הקרקע את המים הניגרים ממזרח לעיר הישר אל הים, כך שתימנע תופעת ההצפות בשכונות הצפוניות. מעל לקרקע נקים טיילת לרווחת התושבים״.

תעלת הבטון התת קרקעית נבנית בעומק של 3 מ', ברוחב של 6 מ' והגובה שלה הוא 2.5 מ' – כך שכושר הספיקה שלה עצום. פארק נחל סער יכלול טיילת שתתחיל בשכונת טרומפלדור ותימשך עד לחוף הים. לאורך הטיילת יוצבו מתקני משחקים לילדים, מתקני ספורט משוכללים ואטרקציות נוספות. תושבי נהריה והאורחים שיגיעו לעיר ייהנו גם משבילי הליכה, שבילי אופניים, פינות ישיבה מוצלות ועוד.

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות