fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מנהל המרכז הרפואי: "אנחנו עוד נשלם בגדול על מסיבות פורים ונגיע לפסח במצב קשה"

פרופ' ברהום הורה להכניס החל מהשבוע מתחסנים ומחלימים עם תו ירוק לשטח המרכז הרפואי ומגלה, כי הוא מוטרד מכך שהאוכלוסייה הפלסטינית לא מתחסנת: "זה אינטרס ישראלי מובהק שהם יתחסנו, כי הם מגיעים לכאן ועלולים להדביק את התושבים"
פרופ' ברהום | צילום: תומס סולינסקי
מנהל המרכז הרפואי לגליל פרופ' ברהום | צילום: תומס סולינסקי

"בעוד עשרה ימים נראה את התוצאה של הפרות הסדר וההתקהלויות שהיו בחג פורים. מקדם ההדבקה עולה, המוטציה הבריטית משתוללת, פרויקט החיסונים לא מתקדם ואנו מתקרבים לסגר רביעי. בקצב הזה, נגיע לפסח במצב קשה". כך משוכנע מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום.

לדברי פרופ' ברהום, שהינו חבר בוועדה המייעצת למנכ"ל משרד הבריאות, היציאה מהסגר האחרון מזכירה מאוד את היציאה מסגרים קודמים, שלא הייתה מספיק חכמה ואחראית. "המשק למעשה נפתח כמעט לגמרי, מערכת החינוך נפתחה גם היא ואנשים השתתפו במסיבות המוניות של פורים. שובר התשלום על פורים יגיע בקרוב. כשדיברתי על סגר של שבועיים במתכונת יום כיפור, אנשים לא הקשיבו, ועכשיו תראו מה הולך להיות לנו בפסח. עוד מעט יגיעו רמדאן ופסח ואחר כך תחל עונת החתונות",

הוא אומר ומוסיף: "להערכתי, צריך להגיע למספר של 5.5 מיליון מחוסנים כדי שיהיה לנו סוג של רשת ביטחון ואנחנו לא קרובים לזה".

אחד הדברים שהכי מטרידים את פרופ' ברהום הוא האוכלוסייה הפלסטינית שרובה לא התחסנה. "מאות אלפי תושבים פלסטינים, שחלקם מגיעים אלינו, לא מתחסנים כלל וזו בעיה קשה. בתי החולים ברמאללה מפוצצים בחולי קורונה. לא מדובר בסוגיה פוליטית ואפילו לא הומניטארית, אלא באינטרס מובהק של מדינת ישראל. עוד מעט ייפתחו המסעדות, ומי עובד שם אם לא פלסטינים? חייבים לדאוג לחסן את האנשים הללו. אני לא מדבר על התהליך או מי יבצע אותו, אלא רק על התוצאה".

מחלקת כתר מונשמים לחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: אלי כהן
מחלקת כתר מונשמים לחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: אלי כהן

פרופ' ברהום גם מסביר למה החליט החל מהשבוע לאפשר למתחסנים ומחלימים להיכנס לשטח המרכז הרפואי בצורה חופשית וללא תיאום מראש: "אנשים רוצים לבקר את יקיריהם, וכל עוד יש להם תו ירוק או תעודת מתחסן שהם מציגים בשער, איני רואה מניעה להכניסם. מי שלא התחסן, יצטרך להירשם מראש בצורה מסודרת כפי שהיה עד עכשיו. יחד עם זאת, כולם כמובן חייבים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות, הכוללות עטיית מסכה, ריחוק חברתי והיגיינה".

לסיום מבקש פרופ' ברהום להדגיש: "המחלה הזו נוראית. יש אצלנו חולים צעירים, חלקם ללא מחלות רקע, שפיתחו מחלת ריאות קשה ביותר. המוטציה הבריטית משתוללת, בעיקר בצפון. רק אתמול הגיעה אלינו חולה בת 51 ללא מחלות רקע במצב אנוש, שלמרבה הצער מתה עוד בטרם אישפוזה. אנשים רבים שנדבקו במחלה מתמודדים גם לאחר החלמתם עם תסמינים ממושכים והשלכות ארוכות טווח. אני רואה את זה וליבי נשבר. מי שלא מתחסנים, כולל צעירים, צריכים לקחת בחשבון שהם עלולים לחטוף את זה קשה. לכו להתחסן!".

 

 

לעדכונים נוספים בצפון 1 חדשות נהריה לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן*

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות