fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת התיירנים ובעלי הצימרים: "דוד פתאל תקנה גם אותנו"

הצימרים ומקומות האירוח ישובו לפעול, במקרה הטוב, רק בעוד חודשיים. בינתיים בעליהם סופגים הפסדים אדירים המאיימים על עתידם. היום הם יצאו בשיירה עד נתב"ג במחאה על ההחלטה לפתוח את נמל התעופה ולהשאיר אותם סגורים
"להשכרה צימר ביוון" הפגנת התיירנים והצימרים בנתב"ג | צילום: צחי אליהו
"להשכרה צימר ביוון" הפגנת התיירנים והצימרים בנתב"ג | צילום: צחי אליהו

"דוד פתאל תקנה גם אותנו", "להשכרה צימר ביוון" – אלה הן רק חלק מהכתובות שהתנוססו היום על השלטים במחאת התיירנים ובעלי הצימרים.

בעקבות הפגיעה העצומה בענף התיירות שגרם משבר הקורונה, שמתבטאת באובדן הכנסות של כ-20 מיליארד שקלים וכ-250 אלף מובטלים, יצאו הבוקר התיירנים ובעלי הצימרים מהגליל המערבי, הגליל העליון והתחתון בשיירה לכיוון נתב"ג תחת הכותרת: "זאת אפליה שנתב"ג נפתח ותיירות הפנים נשארת סגורה. הכל פוליטי". בין דרישותיהם: פיצוי כספי על הימים בהם לא עבדו, הפחתות מס ופתיחה מיידית של הענף כולו.

נזכיר, כי על פי מתווה היציאה מהסגר, המלונות, הצימרים והבריכות ישובו לפעול רק בשלב החמישי, ב-13 בדצמבר, כלומר: בעוד כחודשיים.

"טוסו לי מהפרנסה" הפגנת הצימרים ומקומות האירוח בגליל | צילום: צחי אליהו
"טוסו לי מהפרנסה" הפגנת הצימרים ומקומות האירוח בגליל | צילום: צחי אליהו

השיירה שיצאה ב-09:00 מנתה 80 כלי רכב וכ-200 אנשים וכן עגלות ושילוט. אחד הרכב נשא עליו צימר קטן, עם השלט "להשכרה צימר ביוון" בצידו האחד, ובצידו האחר – "צימר בחסות הממשלה". הצימר הוצב בנתב"ג בכניסה לטרמינל 3.

 

צחי אליהו ואלדד יוגב מאיגוד התיירות הכפרית: "הגענו לנתב"ג וחסמנו את טרמינל 3, הבהרנו את עמדתנו. אנחנו לא מוכנים שהאפליה הזאת תימשך. אנחנו רוצים שיחריגו אותנו מהמלונות. אנחנו תיירות כפרית. אנחנו מארחים משפחות גרעיניות תוך עמידה בכל הנחיות משרד הבריאות. בשנה הזאת קיבלנו מכה אנושה, וזאת שערורייה בפני עצמה. אלה החלטות פוליטיות. אף אחד לא סופר אותנו".

אליהו הוסיף: "בסגר הקודם הקמנו את הפורום של האיגוד, שעכשיו החליט לפעול למען פתיחת ענף התיירות הכפרית. אצלנו אין הדבקות. אנחנו פועלים לפי ההנחיות ולא מאפשרים התקהלויות. אני לא מבין את ההבדל בין משפחה גרעינית שישנה בבית או בצימר. בצימר זה אפילו עדיף, כי יש הכל במקום אחד. אני מאמין שהממשלה תבין את הטעות שלה ותאפשר לנו לפתוח, כי פשוט אין ברירה. אם לא, אנחנו נתייצב בכל הצמתים עד אשר קולנו יישמע ואם צריך, נלך אפילו רחוק עוד יותר".

"אנחנו הפתרון, לא הבעיה" הפגנת הצימרים ומקומות האירוח בגליל | צילום: צחי אליהו
"אנחנו הפתרון, לא הבעיה". הפגנת הצימרים ומקומות האירוח בגליל | צילום: צחי אליהו

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

כבר הורדתם את האפליקציה החדשה של חדשות נהריה?

לחצו על הלינק והורידו אותה עכשיו בחינם:

לינק הורדה למערכת אנדרואיד – לחצו כאן!

לינק הורדה מחנות אפל – לחצו כאן!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות