fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הושלם בהצלחה תרגיל מוכנות ללחימה מול חיזבאללה

לראשונה, השתתפה חטיבת 401 בשריון בבוחן "רף פצן" שנועד לבחון מוכנות ללחימה מיטבית בגבול הצפון
טנק השריון במהלך התרגיל | קרדיט: דובר צה"ל
טנק השריון במהלך התרגיל | קרדיט: דובר צה"ל

הושלם בהצלחה תרגיל מוכנות ללחימה מול חיזבאללה

השבוע השתתף סגן שון גלס (21), מ"מ בגדוד 9 ומצטיין קצין שריון ראשי, בתרגיל שנקרא "בוחן רף פצ"ן", אשר מדמה לחימה מול חיזבאללה ובו בוחנים את המוכנות של הגדוד מכל הבחינות ללחימה ספציפית בלבנון. התרגיל נערך ממורדות רמת הגולן ועד החרמון (אודם). אורכו יומיים וחצי וכולל שיתוף פעולה של כלל היחידות בניהן: נחל, גבעתי, הנדסה קרבית, יחידות תצפית ויחידות מיוחדות.

אל התרגיל מתכוננים זמן רב ומבצעים לקראתו הכנות מרובות מהמפקדים הבכירים עד אחרון החיילים, אשר עוברים על תרגולות ומתכונות לחימה על מנת לייעל ולחזק את כישורי הלחימה לשעת הצורך.

האימונים כוללים תרגולות עם כלים רכובים כגון: טנקים, נמרים, נגמשים ובנוסף כוחות רגליים, כל יחידה מתמקצעת בכישוריה ואף ביכולותיה להשתלב עם שאר הכוחות בשטח, אשר מתרגלים את הלחימה בשיתוף פעולה מלא, בכדי ליצור כימיה הכרחית ללחימה.

התרגיל בוחן לחימה בשטח בנוי והררי לאורך זמן, הכולל שהייה ממושכת בטנקים והתמודדות עם חוסר בשעות שינה, אכילת מנות קרב, דימוי איסוף ופינוי פצועים ובנוסף, נותן לחיילים להכיר ולהבין את ההתנהלות בטנק במצבי קיצון.

תרגיל מוכנות ללחימה הושלם בהצלחה

סגן שון גלס התחיל את שירותו במרץ 2017 בחיל הים בקורס חובלים, אך לאחר 8 חודשים כשכבר הגיע לשלב מתקדם, הרגיש שאינו מתחבר לתפקיד, ולכן, ביקש לפרוש מההכשרה ולעבור לחייל השריון.

הוא בחר להגיע לחיל השריון כדי שיוכל "להרגיש את צה"ל הגדול במיטבו, מכיוון שבחיל יש הזדמנות לשלב בין לחימה טקטית של חי"ר (חייל רגלי) לבין התמקצעות מכנית הכוללת את הטיפול השוטף בטנק, הכלי שמכריע את המלחמה".

כשהגיע לשריון עבר טירונות מחדש שבסיומה שובץ כנהג טנק, ומיד אחרי האימון המתקדם יצא לפיקוד. עיקר העיסוק בתור מפקד מחלקה כולל את ההתעסקות השגרתית של מסגרת צבאית ובנוסף תרגילים אישיים עם כל חייל בנפרד הן טכניים והן חינוכיים.

 

סגן שון גלס: "התרגיל היה משמעותי עבור החיילים מכל הבחינות, והעמיד אותם בפני אתגר מורכב ובדילמות מבצעיות, הוא הגביר אצלם את המוכנות הפיזית והמנטלית ובנוסף את המוטיבציה בכך שנחשפו לכוח ולעוצמה של צה"ל."

שון קורא לכם להתגייס לשריון

"לשרת בחיל השריון זו הזדמנות חד פעמית להיות בתפקיד קרבי ומקצועי כאחד, התפקיד מרשים ומעניין והשרות עצמו מגוון וכולל קו חי"ר וקו טנקים המהווה הזדמנות לחוות את שני העולמות.

העוצמות של הטנק אדירות, בסופו של דבר הוא הכלי שמכריע את המלחמה, יש לו את היכולת לשנות כל מערכה ובכל מקום שבו יהיה,מעזה עד גבול הצפון."

 

מ"מ שון גלס | קרדיט: דובר צה"ל
מ"מ שון גלס | צילום: דובר צה"ל

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות