fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ארבע שנים מאז ההתעללות בגן, המשפחה עוזבת את נהריה

בשנת 2016 נחשפה העיר לסרטון התעללות בגן ילדים. בית המשפט קבע 3000 שקלים פיצוי למשפחה ועבודות שירות לגננת. בימים אלה, החליטה המשפחה להניח את הטראומה מאחור ולעזוב את העיר לטובת התחלה חדשה
צילום: shutterstock

ארבע שנים מאז ההתעללות בגן, המשפחה עוזבת את נהריה

נראה כי אין בנהריה תושב שלא זוכר את מקרה ההתעללות המצער שהתרחש בגן ילדים בעיר לפני כארבע שנים, בו תועדה הגננת בסרטון, שצילם אחד השכנים לגן, כשהיא מגדפת את הילד ומשתמשת בבריונות. הסרטון יצאו לאור לפני כשלוש שנים ופורסם ברשתות ובמדיות החברתיות ואף סייע בבית המשפט.

בסרטון מתעודת הגננת דוחפת את בן ה-5 אל מחוץ לגן בחוזקה וסוגרת את דלת הגן. בעוד הילד מתחנן על נפשו בדמעות ומבקש להיכנס, נשמעת הגננת שואלת את ילדי הגן אם הם רוצים אותו, כשהם צועקים שלא, הגננת ממשיכה להשפיל את הילד ודוחפת אותו אל החצר באיומים.

המקרה הותיר צלקת קשה בקרב המשפחה ומכיוון שחשו שלא קיבלו מענה ראוי, גם אחרי שהסתיימה הפרשה בבית המשפט, החליטו בימים אלה לעזוב את נהריה לטובת התחלה חדשה.

א' פותח את הלב ומספר את שעבר עליו ועל משפחתו מאותו אירוע מצער. את שמו הוא לא חושף על מנת שלא לגרום נזק נוסף לבנו, אך ליבו הטעון מוצף נוכח הסרטונים, שמתרבים לאחרונה, בתקשורת על התעללות בגנים ברחבי הארץ.

א' משתף: "ביום שישי, אוקטובר 2016, כשבני בן החמש וחצי חזר מהגן עם דמעות בעיניו וסיפר שזה היה היום הכי גרוע בחיים שלו. חזרתי אל הגן לברר במה מדובר. הגננת מצידה הכחישה את כל דברי בני".

בשנת 2017 הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד הגננת בגין תקיפה של קטין חסר ישע והורשעה בהסדר טיעון בו הודתה בכל הסעיפים בהם הואשמה. בעקבות הסדר הטיעון, נקבע כי תפצה את הקטין ב-3,000 שקלים וכמו כן תרצה 150 שעות לתועלת הציבור.

א': "העונש שהשופטת נתנה הוא שלושה חודשי עבודות שירות שגם קראו לזה בשם אחר כדי שלא ייחשב כעבר פלילי לגננת ופיצוי של 3,000 שקלים. כאשר זה העונש מובן למה אין הרתעה. בנוסף, מי שכביכול נשלחה מטעם משרד החינוך ללוות אותנו בכל התקופה הזאת הגיעה בסוף שלוש השנים לבית המשפט והעידה עדות אופי חיובית לגננת. זה כשל מטורף שמי שמלווה אותך ונשלח מטעם הגוף שפגע בך, יוצא נגדך גם במחיר של פגיעה נוספת בך".

המשפחה נותרה עם הצלקות

א': "עד היום אני חי עם הצלקות האלה ואני לא יודע מתי ואם בכלל יגלידו. הילד שלי עדיין סוחב איתו את הטראומה וזה בא לידי ביטוי בחוסר ביטחון ובתלותיות שלו בנו. אני מרגיש כאילו אני מגדל שוב את הילד מההתחלה.

"עזבנו את נהריה כי החלטנו שזה הדבר היחיד שיעזור באמת להשאיר את אירוע ההתעללות בגן מאחורינו. רצינו פשוט לחזור לחיים שלנו. כמובן שזה לא קל. אשתי הייתה צריכה לעזוב את מקום עבודתה אבל פשוט לא נותרה לנו ברירה. אחרי המקרה נותרנו במצב נפשי מאוד בעייתי, בעיקר אחרי שראינו שאנחנו לבד בזה".

גן ילדים אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

די להתעללות בחסרי הישע

עוד מוסיף א': "עד שמישהו בפרקליטות לא ייקח את זה בידיים כלום לא ישתנה. הכנסת צריכה להרים מערך שלם וחקיקה משמעותית כדי שמקרים של התעללות כמו שלי לא יחזרו. כרגע הטיפול במקרים כאלה הוא פשוט שערורייתי. אני רואה את כל הפרשיות שנחשפות והלב שלי יוצא אל ההורים. זה מעציב אותי בעיקר כי אני יודע מה הם הולכים לעבור. זה לא פשוט להתמודד מול מערכות כאלה, צריכה להיות צעקה רצינית מהעם, להתאגד כהורים ולעמוד על כך שיקימו ועדה רצינית לטיפול בנושא. המצב כיום הוא לא נורמלי".

עו"ד יפעת שי יוספזון שייצגה את משפחת הקטין ומשמשת כחברת פורום כנסת וחקיקה בלשכת עורכי הדין: "שלוש שנים של סבל בלתי יתואר הסתיימו לדאבון הלב בגזר דין מקל ביותר שאינו הולם את חומרת מעשיה של הגננת חדווה צוקרם שהסיתה את ילדי הגן לחרם נוראי נגד ילד רך והשליכה את הקטין פעם אחר פעם לחצר הגן ללא השגחה. הלב נכמר למראה ומשמע הסרטון המצמרר שהביא בסופו של יום להרשעתה. אלא שתיק זה אינו ייחודי והוא מצטרף למספר רב של תיקי התעללות בגן מסוג זה ואף חמורים יותר המסתיימים במאסר מותנה.

לפיכך, ברי כי אין מנוס משינוי חקיקה, שייקבע סעיף ספציפי עם עונש מינימום חובה לצד ענישה מרתיעה. לא עוד התעמרות של גננות ומטפלות בילדינו הרכים, שברוב המקרים סובלים בשקט מבלי שאף אחד מבחין בכך".

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות