fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אנשי צוות במרכז הרפואי לגליל, הותקפו ע"י בת משפחה של נפטר

מחר ב-11.00 תערך הפגנה בכניסה למרכז הרפואי לגליל נהריה, לאחר שחמישה עובדים הותקפו ע"י בת משפחה של מאושפז, עם קבלת הבשורה על מותו ביחידה לטיפול נמרץ כללי ונשימתי.
המרכז הרפואי לגליל צילום: רוני אלברט
המרכז הרפואי לגליל נהריה | צילום: רוני אלברט

המקרה התרחש ביום חמישי האחרון, עם מותו של הנער ביחידה לטיפול נמרץ. בעקבות ההודעה על מותו, התפרצה לפתע בת משפחה לעבר כמה מאנשי הצוות במכות ובגידופים. בין השאר חנקה עובדת כוח עזר, התנפלה באגרופים על אחד האחים ביחידה והכתה את מתאמת ההשתלות של המרכז הרפואי, שהגיעה  באקראי למחלקה.

גל זייד דובר המרכז הרפואי: "המדובר בנער בן 18 שסבל ממחלה קשה וטופל במקצועיות ובמסירות רבה ע"י הצוות המטפל במשך שבעה חודשים".

מתאמת ההשתלות של המרכז הרפואי איווה שטיינר, נזקקה לטיפול רפואי בחדר המיון, לאחר שנדחפה באלימות והוטחה על הרצפה.
איווה שטיינר: "זו חוויה קשה מאוד שאני לא מאחלת לאף אחד, לא הספקתי לגשת למשפחה כדי לשאול על הסכמתם לתרום איברים, הייתי עבורם כמו עציץ שנמצא מאחורי הדלפק והם הוציאו עלי את זעמם. היה לי מזל גדול, מכיוון שאם הייתי נופלת 2 סנטימטר הצידה, ראשי היה מוטח בדלפק ולא בטוח שהייתי יכולה לדבר עכשיו.

ממשיכה שטיינר: "במשך למעלה מ-40 שנות עבודה במרכז הרפואי, שמעתי על מקרי אלימות רבים, אך מעולם לא חוויתי זאת בצורה כה מוחשית וקשה. אני מבקשת להודות להנהלת המרכז הרפואי על החיבוק החם והסיוע שקיבלתי".

מנהל המרכז הרפואי, ד"ר מסעד ברהום: "מדובר במקרה חמור ביותר. יש לנו אפס סובלנות למקרי אלימות נגד צוות מטפל. הצוותים שלנו עובדים בתנאים לא פשוטים ובתקופה קשה ביותר וממשיכים לגלות מקצועיות ומסירות עד אין קץ. תוגש תלונה במשטרה ואני סמוך ובטוח שהמשטרה תדע למצות את הדין עם התוקפים".

הפגנת מחאה תערך מחר ב-11.00 לאורך כביש 89, בכניסה למרכז הרפואי

גל זייד דובר המרכז הרפואי לגליל: "מחר (יום ב'), בשעה 11:00, תיערך הפגנת עובדים משני צידי כביש 89 בכניסה למרכז הרפואי, על רקע מקרה האלימות שהתרחש ביחידה לטיפול נמרץ.
ההפגנה תתקיים באישור המשטרה ובשיתוף ועד הרופאים, ועד האחים והאחיות וועד עובדי מינהל, משק ופרא-רפואי.

במהלך ההפגנה יישאו דברים מנהל המרכז הרפואי ד"ר מסעד ברהום ויו"ר ארגון רופאי המדינה וסגן יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר זאב פלדמן.
יו"ר ועד הרופאים במרכז הרפואי לגליל, ד"ר נמרוד רחמימוב: "כאנשי צוות רפואיים, קיבלנו על עצמנו את שעות העבודה הרבות, האחריות האישית הכבדה וסכנת ההידבקות במחלות, אך לא קיבלנו וגם לא נקבל את האלימות וסכנת הפגיעה הפיזית. האחריות על ביטחון הצוותים מוטלת על משרד הבריאות והממשלה".

 

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי וחדשות נהריה!

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות