fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

18/6- תאריך משאל התושבים לשינוי שם העיר נצרת עילית

מדובר בהליך בחירות מיוחד, שיתבצע באמצעות הצבעה בקלפיות, שיוצבו במרכזים שונים ברחבי העיר ובבניין העירייה * פלוט: "שינוי שם העיר הוא מרכיב חשוב בתוך תהליך המיתוג מחדש. הוא מצטרף לרשימה ארוכה של מאות פרויקטים פיזיים וחברתיים שמתבצעים בעיר"
רונן פלוט
רונן פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

ראש עיריית נצרת עילית, רונן פלוט, עומד בהבטחתו: סוגיית שינוי שם העיר תובא להכרעת התושבים באמצעות משאל מיוחד, שיתקיים ביום שלישי 18/6. מדובר בהליך בחירות מיוחד, שיתבצע באמצעות הצבעה בקלפיות, שיוצבו במרכזים שונים ברחבי  העיר ובבניין העירייה.

רונן פלוט
רונן פלוט (צילום: דוברות כנסת ישראל)

כזכור, קיום המשאל אושר פה אחד במועצת העיר בישיבה שהתקיימה לפני כשבועיים וזאת לאחר שאושר רשמית על ידי המדינה באמצעות וועדת השמות הממשלתית.

נודע כי לצורך קיום ההליך בהיבט הפרוצדוראלי מינתה מועצת העיר  וועדת בחירות מיוחדת בה הוחלט כי  בנוסף למודעות הרשמיות שיצאו מטעם העירייה בדבר קיום מועד המשאל, תשלח גם הודעה לתיבת הדואר בתפוצת  כל בית אב. "ראש העיר החליט להביא את הסוגיה להכרעת התושבים, אף על פי שהדבר איננו מחויב על פי הנוהל ונחשב יוצא דופן  לעומת רשויות אחרות שביצעו את הליך מעין זה", אומרים בעירייה.

בעירייה הסבירו כי בקשתו של  ראש העיר לקיים את המשאל נעוצה ברצונו להעצים את שיתוף  התושבים ולקיים את ההליך בשקיפות מלאה. כמו כן צוין כי ליישום ההליך גייס ראש העיר תקציב מיוחד ממשרדי ממשלה וכי העירייה לא תישא בעלויות כספיות בעקבות התהליך. ראש העיר, רונן פלוט, אמר בתגובה כי העיר נמצאת בתנופת פיתוח חסרת תקדים בתולדותיה ובפניה עומדת כעת הזדמנות היסטורית לחולל שינוי אמתי שיהפוך אותה אטרקטיבית לא רק עבור תושביה אלא גם  עבור הבנים והבנות שעזבו אותה במהלך השנים וכעת יחזרו הביתה יחד עם משפחות צעירות  מכל רחבי הארץ שיאכלסו את הבנייה החדשה המתוכננת בהיקפים גדולים.

פלוט: "שינוי שם העיר הוא מרכיב חשוב בתוך תהליך המיתוג מחדש. הוא מצטרף לרשימה ארוכה של מאות פרויקטים פיזיים וחברתיים שמתבצעים בעיר, חלקם הגיע לקו הגמר וחלקם נמצאים ממש בימים אלה בביצוע מתקדם", הסביר פלוט והדגיש כי הטמעת השם החדש "נוף הגליל" תתבצע בתהליך הדרגתי שייקח זמן, "מי זוכר שהמועצה האזורית עמק המעיינות הייתה עמק בית שאן? ומי זוכר שהוד השרון הייתה רמתיים?  שינוי השם לקח זמן, אבל בסופו של דבר הוטמע והפך לחלק אינטגראלי מן הזהות של המקום".

בעירייה מתכוונים לקיים בשבועות הקרובים מסע הסברה הקורא לתושבים להשתתף במשאל שיתקיים כאמור ב- 18/6.  חיילים וסטודנטים שנמצאים מחוץ לעיר במהלך השבוע יוכלו להצביע במועד מיוחד, יום שישי 21/6.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות