fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בואו להצדיע לשוער העבר

ישראל קידר היום (צילום עצמי)
ישראל קידר היום (צילום עצמי)

"שיחקנו בשביל הסמל והעיר, היו ימים נפלאים, היינו משפחה אחת גדולה", משחזר שוער העבר של הפועל נצרת עילית, ישראל קידר, שבשני הקרוב יקבל תעודת הוקרה על תרומתו למועדון, בטקס חגיגי במעמד ראש העיר רונן פלוט.

ישראל קידר בימים ההם (צילום אלבום משפחתי)
ישראל קידר בימים ההם (צילום אלבום משפחתי)

קידר, היום תושב בכפר תבור, בן 73, נשוי למלכה, אב לשתי בנות ובן וסבא ל- 10 נכדים, עלה לארץ מפולין בשנת 1957 עם משפחתו בהיותו בן 11.

קידר מעולם לא שיחק כדורגל במסגרת רשמית, ורק בגיל 18.5 הצטרף לקבוצה, ששיחקה באותם ימים בליגה ג'. "אני ההוכחה שאף פעם לא מאוחר, גם בגיל 18 אפשר להתחיל לשחק כדורגל, אם אתה באמת אוהב את זה", הוא אומר.

באותן שנים העיר הייתה עדיין בחיתוליה. "הייתה הרגשה של שליחות, שאנחנו מייצגים את העיר, שאנחנו שגרירים שלה", הוא אומר על אותה תקופה ומודה כי הוא מתגעגע לאותם ימים קסומים של פעם.

ישראל קידר היום (צילום עצמי)
ישראל קידר היום (צילום עצמי)

לימים החל לעבוד בעיריית נצרת עילית, שם שימש במגוון תפקידים בכירים בעידן ראש העיר המיתולוגי לשעבר, מנחם אריאב ז"ל. לפני 12 פרש לגמלאות, אחרי למעלה מ- 30 שנות עבודה. היום הוא מתגורר בכפר תבור.

הוא התחיל את הקריירה שלו במגרש מע"צ המיתולוגי, מתחת למועצת הפועלים, לפני שהקבוצה עבר לאצטדיון החדש ע"ש ג'ורג' מיני, שלימים הפך לאצטדיון גרין.

ישראל קידר היה שותף לעליות לליגה ב' ולליגה א', עד שפרש מכדורגל בגיל 32. כששואלים אותו מי המאמן הכי טוב ששיחק תחתיו הוא עונה ללא היסוס: "דוד (דודיק) גולן ומסביר: "הוא היה גאון כדורגל, היה שחקן בקבוצה וכמאמן העלה אותנו מליגה ג' לליגה א'. לדעתי הוא המאמן הכי טוב של הקבוצה בכל הזמנים".

אגב, גולן שהדור של היום לא מכיר אותו, מתגורר כבר עשרות שנים בגרמניה.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות